Endüstri Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1942
Browse
Browsing Endüstri Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu by Publication Category "Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Article Büyük Ölçekli Etki Enbüyükleme Problemi için Lagrange Gevşetmesi Tabanlı Etkin Bir Çözüm Yöntemi(AKÜ FEMÜBİD, 2020) Güney, Evren; 02.01. Department of Industrial Engineering; 02. Faculty of Engineering; 01. MEF UniversityEtki Enbüyükleme Problemi (EEP) büyük bir sosyal ağ içindeki en etkin K tane kişiyi seçen zor bir stokastik kombinatoryal eniyileme problemidir. Son yıllarda pek çok araştırmacının ilgisini çeken bu problem için çok sayıda etkin yöntem geliştirilmiştir. Sosyal ağdaki bilginin / etkinin yayılımı çeşitli ağ akış modelleri ile tasarlandığında, elde edilen problemin amaç fonksiyonunun alt-birimsel olduğu gözlemlenmiştir. Bu sebeple basit bir açgözlü algoritma ile (1-1/e) en kötü performans garantisine erişilmiştir. Ancak, aç gözlü algoritmanın büyük boyutlu problemlerde çok uzun çözüm süreleri gerektirmesi alternatif yöntem arayışlarına neden olmuştur. Son yıllarda geliştirilen yeni yöntemler genelde büyük boyutlu ağlarda kısa sürede iyi çözümler elde ederken (1-1/e) performans garantisini de korumaktadır. Ancak pek az sayıda çalışma problemin sadece en-iyi çözümüne odaklanmıştır. Bu çalışmada Lagrange gevşetmesi tabanlı ve EEP’yi eniyi / eniyiye yakın çözen ve ölçeklenebilen bir yöntem geliştirilmiştir. Bu çerçevede, öncelikle Örneklem Ortalama Yakınsaması ile özgün probleme yakınsayan belirgin bir matematiksel model kurulmuştur. Daha sonra bu model üzerinde düğüm tabanlı Lagrange gevşetmesi tekniği uygulanmıştır. İlgili yöntem bağımsız çağlayan ve doğrusal eşik bilgi yayılım modelleri varsayımı altında çeşitli boyutlardaki sosyal ağ veri setleri (Facebook, Enron, Gnutella, arXiv) üzerinde test edilmiştir. Bütün senaryolarda eniyi / eniyiye yakın çözümlere ulaşılırken yazındaki mevcut yöntemlere göre on kata kadar hızlanma sağlanmıştır.Article Citation - WoS: 1Facial Emotion Recognition Using Residual Neural Networks(2024) Kırbız, Serap; 02.05. Department of Electrical and Electronics Engineering; 02. Faculty of Engineering; 01. MEF UniversityFacial emotion recognition (FER) has been an emerging research topic in recent years. Recent automatic FER systems generally apply deep learning methods and focus on two important issues: lack of sufficient labeled training data and variations in images such as illumination, pose, or expression-related variations among different cultures. Although Convolutional Neural Networks (CNNs) are widely used in automatic FER, they cannot be used when the number of layers is large. Therefore, a residual technique is applied to CNNs and this architecture is named residual neural network. In this paper, an automatic facial emotion recognition method using residual networks with random data augmentation is proposed on a merged FER dataset consisting of 41,598 facial images of size 48 × 48 pixels from seven basic emotion classes. Experimental results show that ResNet34 with data augmentation performs better than CNN with a classification accuracy of 81%.Article Müşteri Hizmetleri Bölümünde Süreç Analizi ve Stratejik Planlama- Lastik Sektöründe Bir Uygulama(Eskişehir Teknik Üniversitesi, 2020) Özuduruk, Semih Faruk; Sergi, Duygu; Sarı, İrem Ucal; 02.01. Department of Industrial Engineering; 02. Faculty of Engineering; 01. MEF UniversityBu çalışma kapsamında, bir işletmenin süreç analizinin yapılması ve sonrasında işletme stratejisinin oluşturulması için gerekli analiz ve stratejik yönetim modelleri incelenmiştir. Daha sonra, işletme geneli için incelenen bu yöntemler, bir işletme özelinde müşteri hizmetleri bölümüne uygulanmıştır. Çalışma kapsamında, öncelikle SWOT analizi ile iş biriminin içinde bulunduğu mevcut durumun özellikleri belirlenmiş, sonrasında oluşturulan Genişletilmiş SWOT matrisi ile ortaya çıkan faktörlere uygun stratejiler belirlenmiştir. Stratejiler belirlendikten sonra İç Faktör Değerlendirme ve Dış Faktör Değerlendirme matrisleri ile SWOT analizinde ortaya konan faktörler ağırlıklandırılarak puanlanmıştır. Oluşturulan puanlar, İç-Dış Faktörler matrisine yerleştirilerek işletmenin bulunduğu stratejik konum tayin edilmiştir. Son aşamada ise, seçilen stratejiye ulaşmak amacı ile Kurumsal Karne (Balanced Scorecard-BSC) yönteminden faydalanılarak oluşturulan stratejik harita üzerinde faktörler arası ilişkiler gösterilmiş ve alt stratejiler belirlenmiştir.
