İşletme Bölümü Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1937
Browse
Browsing İşletme Bölümü Koleksiyonu by Type "Journal Article"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
journal-article.listelement.badge Sürücüsüz Geleceğe Doğru: Otonom Araçlara Yönelik Tüketici Tutumları Üzerine Bir Araştırma(Trends in Business and Economics, 2025) Köse, Şirin Gizem; Köse, Şirin Gizem; 04.03. Department of Business Administration; 04. Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences; 01. MEF UniversityDijitalleşme ile gelişen otomasyon teknolojisi, günümüzde neredeyse her alanda kullanılmakta, günlük hayatının vazgeçilmez bir parçası haline gelmektedir. Otomasyon teknolojisinin en yeni uygulamalarından biri olan otonom araçlar, ulaşım sistemini temelden değiştirme potansiyeline sahip bir teknolojidir. Otomotiv sektörünün teknoloji ile geçirdiği bu değişim, insanların gerçekleştirdiği sürüş deneyimini otomatikleştirmektedir. Bu çalışmanın amacı otonom araçlara yönelik tutumları inceleyerek, otonom araçların benimsenmesini kolaylaştıran ve zorlaştıran unsurları ortaya çıkarmaktır. Bu kapsamda gerçekleştirilen derinlemesine görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi ile incelenmiş, temalar ortaya çıkarılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre otonom araçları benimsemeyi kolaylaştıran faktörler algılanan fayda (çevresel, sosyal, duygusal, toplumsal), algılanan kullanım kolaylığı ve kullanışlılık, kişilik özellikleri ve hayat tarzı, ilgilenim, görünürlük ve yaygınlaşma, denenebilirlik ve yeniliktir. Otonom araçları benimsemeyi zorlaştıran faktörler ise veri gizliliği ve teknoloji endişesi, yüksek fiyat algısı, düşük algılanan kullanım keyfi, güven eksikliği ve belirsizlik olarak ortaya çıkarılmıştır.journal-article.listelement.badge The Stranger in My Pocket: A Research on the Intention to Use Digital Voice Assistants(Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 2025) Çizer, Ece Özer; Köse, Şirin Gizem; Bulut, Zeki AtılArtificial intelligence-driven digital voice assistants (DVAs) collect, use, and store user data to optimize the user experience. This function of digital assistants leads to privacy concerns, whereas brand trust becomes a mitigating factor in accepting digital voice assistants. Therefore, this study utilizes Technology Acceptance Model (TAM) and extends the model by integrating privacy concern and brand trust. Data were collected from participants with tools integrated with DVAs and analyzed via structural equation modeling. Results demonstrate that privacy concern has a negative role, while perceived ease of use, brand trust, perceived usefulness, and attitude have positive roles in determining the usage intention of digital voice assistants. The findings also underline that privacy concern is the most important predictor of the intention to use DVAs and brand trust decreases privacy concern. Yapay zeka destekli dijital sesli asistanlar (DVA'lar), kullanıcı deneyimini iyileştirmek amacıyla veri toplama, kullanma ve depolama işlevlerine sahiptirler. Ancak bu işlevler, gizlilik endişelerini de beraberinde getirmektedir. Bu bağlamda marka güveni, kullanıcıların DVA'ları benimsemesinde dengeleyici bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada, Teknoloji Kabul Modeli (TAM) temel alınmış; modele gizlilik endişesi ve marka güveni değişkenleri eklenerek genişletilmiştir. DVA entegre araçlarla katılımcılardan toplanan veriler, yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Sonuçlar, gizlilik endişesinin kullanım niyeti üzerinde olumsuz bir etki yarattığını; buna karşılık algılanan kullanım kolaylığı, marka güveni, algılanan fayda ve olumlu tutumun kullanım niyetini artırdığını ortaya koymaktadır. Ayrıca, gizlilik endişesinin DVA kullanım niyetinin en güçlü belirleyicisi olduğu, marka güveninin ise bu endişeyi azaltarak kabul sürecini kolaylaştırdığı tespit edilmiştir.
