Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1396
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAcar, Melike-
dc.contributor.authorÖzen, Ayşegül-
dc.contributor.authorKılıç, Özge-
dc.date.accessioned2021-01-08T22:46:11Z
dc.date.available2021-01-08T22:46:11Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationMelike, A., Ayşegül, Ö., & KILIÇ, Ö. (2020). Hadi Oynayalım: Okul Öncesi Çocukların Otorite, Kural ve Kural İhlalini Oyun Bağlamında Değerlendirmeleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), ss.1429-1437. DOI: https://doi.org/10.24106/kefdergi.4066en_US
dc.identifier.issn1300-8811-
dc.identifier.issn2147-9844-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1396-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.4066-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Sosyal Alan Kuramını (Turiel, 1983) kullanarak okul öncesi dönemdeki çocukların iki farklı oyun bağlamında otorite, kural ve kural ihlaline yönelik değerlendirme ve gerekçelerini incelemektir. Bu amaçla, 3 farklı sosyoekonomik düzeydeki okul öncesi kurumuna devam etmekte olan 5 yaş grubundan toplam 37 (21 kız, 16 oğlan) çocukla yarı yapılandırılmış klinik görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları Sosyal Alan Kuramıyla yapılan diğer çalışmaların bulgularıyla tutarlı olup çocukların ahlaki alanla sosyal-geleneksel alanı farklı değerlendirdiklerini göstermiştir. Ahlaki alan içerisinde tanımladıkları basketbol oyununda rakibi geçmek için vurmak kuralını otoritenin kaldırmasını olumsuz değerlendirmişler ve kuralın yokluğunda bile vurmanın yanlışlığını “başkasına zarar vermeme” ilkesine dayandırarak gerekçelendirmişlerdir. Bulgular Sosyal Alan Kuramı bağlamında erken çocuklukta sosyal gelişim ve oyun ilişkisine değinilerek tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe primary purpose of this study was to examine preschool children’s judgment and justifications about authority, rules, and rule violations in the play context by using Social Domain Theory (Turiel, 1983). A total of 37, 5-years-old preschool children (21 girls, 16 boys) from three different preschools were individually interviewed by using semi-structured clinical interviews. Results were consistent with other research findings using Social Domain Theory and revealed that preschool children differentiated the moral domain from the social-conventional domain. Children defined basketball within the moral domain by disapproving the authority who changed the rule of no harm. They evaluated physical harm to the opponent as not acceptable by using the “no harm” principle. The discussion section focused on the relationship between play and social development during early childhood.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKastamonu Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKastamonu Education Journalen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKural ve otoriteen_US
dc.subjectOkul öncesien_US
dc.subjectAhlaki sorgulamaen_US
dc.subjectSosyal gelişimen_US
dc.titleHadi oynayalım: Okul öncesi çocukların otorite, kural ve kural ihlalini oyun bağlamında değerlendirmelerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.4066-
dc.authoridMelike Acar / 0000-0003-3233-1042-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.startpage1429-1437en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.departmentEğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlıken_US
dc.identifier.trdizinid389218en_US
dc.institutionauthorAcar, Melike-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept06.01. Department of Guidance and Psychological Counseling-
Appears in Collections:Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.24106-kefdergi.4066-1109662.pdfFull Text - Article846.3 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

6
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.