Duygu UmutluYıldız, Deniz2021-12-142021-12-142021Yıldız, D. (2021). Özel Okullardaki ve Devlet Okullarındaki İlkokul Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlarının Karşılaştırılması ve Covid-19 Dönemindeki Deneyimlerin İncelenmesi. MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı. ss. 1-57https://hdl.handle.net/20.500.11779/1668Bu araştırmanın amacı Covid-19 salgını sonucu gerçekleşen ivedi bir kararla internet tabanlı uzaktan eğitiminin zorunlu kılınmasına ilişkin özel okullarda ve devlet okullarında branş gözetmeksizin ilkokul kademesinde çalışan öğretmenlerin, uzaktan eğitime karşı tutumlarının karşılaştırılması ve Covid-19 dönemindeki deneyimlerinin incelenmesidir. Araştırma karma yöntem esas alınarak hazırlanmıştır. Nicel veri Uzaktan Eğitime Karşı Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Nitel veriye ise mülakat kapsamında sorular hazırlanarak katılımcılar ile yüz yüze veya dijital platformlar üzerinden görüşmeler yapılarak ulaşılmıştır. Araştırma deseni, Ex Post Facto Desendir. Bu bağlamda çalışmanın verileri, İstanbul ilinde ilkokul kademesinde çalışan 30 özel okul öğretmeninden ve 30 devlet okulunda çalışan öğretmenden toplanmıştır. Araştırmada farklı koşullar altında çalışan devlet okulu ve özel okul öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının benzer olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Farklı koşullarda çalışmalarına rağmen devlet okulu ve özel okul öğretmenleri, benzer sorun kümeleriyle mücadele etmek zorunda kalmışlardır. Farklı koşullarda benzer sorunlarla karşılaşmış olmaları uzaktan eğitime karşı benzer tutumlar sergilemelerine yol açmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessCovid-19, Uzaktan Eğitim, Öğretmen Tutumu, Karma YöntemÖzel Okullardaki ve Devlet Okullarındaki İlkokul Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlarının Karşılaştırılması ve Covid-19 Dönemindeki Deneyimlerin İncelenmesiA comparative examination of private and public school teachers' attitudes to distance education and their experiences during the Covid-19 periodMaster's Degree Project