1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Toraman, Dilber Cansu"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Evaluating cognitive absorption, technology acceptance, and online educational software usability of students in online programming courses
    (MEF Üniversitesi, 2023) Toraman, Dilber Cansu; Karahoca, Adem
    Bu çalışmada, çevrimiçi programlama derslerinde öğrencilerin çevrimiçi kendi kendine öğrenme, bilişsel özümseme ve teknoloji kabul modellerini incelenmektedir. Bu tez, çeşitli faktörlerin programlama öğrencilerinin öğrenimindeki rolü ve etkisini tartışmıştır. Comp 109 Programlamaya Giriş (Java) dersi, Comp 110 Nesne Yönelimli Programlama dersi ve Comp 210 Veri Yapıları ve Algoritmalar derslerinin eğitsel öğrenmeye dayalı çevrimiçi ders içeriğinin öğrenci başarısı üzerindeki etkisinin araştırılmasının yanı sıra, öğrencilerin bilişsel özümseme, eğitsel çevrimiçi öğrenme ortamlarının kabulü ve kullanılabilirliği üzerindeki etkileri tartışılmıştır. Araştırmacı, belirtilmiş olan programlama derslerindeki yüz seksen bir öğrenciye anket araçlarının uygulamasını gerçekleştirmiştir. Anketlere dayalı olarak, bu araştırma, öğrencilerin bilişsel özümseme, teknoloji kabulü ve çevrimiçi eğitim yazılımı kullanılabilirliğinin programlama derslerindeki öğrencilerin öz düzenleme becerilerinin uzaktan eğitime uygun olup olmadığını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada test ölçümlerinde sırasıyla şu ölçekler uygulanmıştır: Bilişsel özümseme ölçeği (on üç madde), teknoloji kabul modeli (on dört madde), çevrimiçi eğitim yazılımı kullanılabilirliği modeli (otuz dokuz madde). İlgili anket araştırması hazırlığı; etik onayı, anketin uygulanması ve data analizi kapsamında üç ay sürmüştür. Bu anket çalışması, öğrencilerin çevrimiçi programlama derslerinde bilişsel özümseme, teknoloji kabulü ve online eğitim yazılım kullanılabilirliği ve online eğitime uygunluğunu değerlendirmektedir. Bu üç ölçeğin her biri, Cinsiyet, Ders Kodu, Bölüm, Yaş, Uzmanlık Alanı, İnternet Kullanım Sıklığı ve Teknolojiye İlgi olmak üzere yedi farklı açıdan incelenmiştir. Bu ölçümlerinin karşılaştırılmasında ve değerlendirilmesinde Normallik testi, ANOVA, Bağımsız T testi, Mann-Whitney U Test ve Kruskal Wallis Test kullanılmıştır. Bu test ölçümlerinin yanında çoklu değişken analizi için ayrıca MANOVA testi de uygulanmıştır. MANOVA testi 4 farklı açıdan detaylı olarak yapılmıştır. Bu ölçeklerin her birinin analizleri yedi farklı açıdan incelenmiş ve ilgili çalışmalarla karşılaştırılmıştır. Bunun sonucunda çevrimiçi programlama kurslarının bilişsel özümseme üzerindeki olumlu etkisi gösterilmiş oldu. Ancak, demografik değişkenler arasında anlamlı bir fark olmadığı da gösterildi. Bunlara uygun olarak her üç ölçek için tekrar literatür araştırması yapılıp tartışma yazıldı. Elde edilen tartışmaya ve analize göre de sonuçlar yazılmıştır.