Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.11779/215
Browse
Browsing Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu by Department "Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Yüksek Lisans Programı"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
master's-degree-project.listelement.badge Alkollü İçki Sektöründe Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmaları(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Çokcoşkun, Güneş; Tosun, PetekKurumsal sosyal sorumluluk (KSS) kavramını gönüllülük esası temeliyle yola çıkan herhangi bir firmanın çevreye karşı etik ve sorumlu davranması, karar alması ve uygulaması olarak tanımlayabiliriz. Karşımıza ilk olarak 1953’te yayımlanan H. Bowen’in “İşadamlarının Sosyal Sorumlulukları” (Social Responsibilities of the Businessman) adlı kitabında karşımıza çıkan bu kavramda Bowen iş insanlarının, toplumun değer ve amaçlarıyla örtüşen sosyal sorumluluk faaliyetlerle ilgilenmeleri gerektiğini ileri sürmüştür (Aktan, 2007). İşletmelerde sosyal sorumluluk uygulamalarının tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızla arttığı gözlenmektedir. Kamu kuruluşları, uluslararası kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları (STK), özel sektör vb. aktörlerin bu alandaki uygulamalara ve bu uygulamaların teşvik edilmesine büyük ölçüde katkıları mevcuttur (Ay, Kahraman, Kacar, 2012). Bu bağlamda özellikle özel sektör grubunda sanat, spor, eğitim, insan hakları, çalışma koşulları, çevre gibi konular başta olmak üzere topluma yönelik çalışmalar yürütülmektedir. Kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları marka imajını koruyarak hem uzun dönemde kar elde etmeye hem de bir sosyal amaca hizmet etmeye olanak vermektedir. Örneğin, Koç Grubu ‘Meslek Lisesi Memleket Meselesi’ sosyal sorumluluk kampanyasında Milli Eğitim Bakanlığı ile işbirliği yaparak ‘Mesleki – Teknik Eğitimi Özendirme Programı çerçevesinde olanakları kısıtlı ilköğretim mezunu gençleri hedeflemekte ve onları desteklemektedir (Özdemir, 2009). Ulusal ve uluslararası ölçekte araştırmalar, özellikle Avrupa ülkelerinde, alkol kullanımının halk sağlığını tehdit eden sorunlar arasında ilk sıralarda yer aldığını göstermektedir. Alkol tüketimine ilişkin sorunların geniş bir yelpazede ortaya çıkması; toplumun, özellikle çocukların ve gençlerin alkole bağlı zararlı etkilerden korunması amacıyla politikalar geliştirilmesini gerektirmiştir. Bu politikalarda, genel olarak amaç, alkolün zararları konusunda farkındalık yaratılması, bilinçlendirmenin yanı sıra eğitimin sağlanmasıdır. Bu eğitimler alkollü içki satışı yapan firmaların büyük çoğunluğunun alkolün insan sağlığına yönelik zararlarını ve olumsuz sosyal etkilerini en aza indirmeyi amaçlayan projeler içerisinde bulunduğu fikrini vermektedir. Geniş kapsamlı alkol politikaları ve önleme programları bulunan firmalarda bahsi geçen bu eğitim ve bilinçlendirme çalışmaları sosyal sorumluluk projesi olarak karşımıza çıkmaktadır. Alkollü içki satışı yapan firmaların yazılı basında yer alan reklamlarında % 84’lük bir oran ile sosyal sorumluluk mesajlarına yer verdiği gözlenmiştir (Zengin, 2013). Bu genel çerçeve içerisinde bu projenin amacı, kurumsal sosyal sorumluluk kavramının alkollü içki sektöründe hangi şekilde uygulandığını örnekler ile göstermek ve buna bağlı olarak firmanın marka bilinirliğine ve dolayısı ile kurumsal marka imajına ve gelirlerine etkisinin açıklanmasıdır.master's-degree-project.listelement.badge Applications of Balanced Scorecard in Different Business Contexts(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Aktaş, Utku; Karadağ, HandeIn this project, it is aimed to explain the elements and give background information, to show industrial applications of balanced scorecard in different industries, to show implementations of balanced scorecard in 4 chosen companies, to explain corporate balanced scorecard in academic studies, and last but not least conclude the research. The results of this analysis indicates that this document is a very important tool for a company to track and measure its success, detect and identify the relevant measures and actions in order to achieve the overall goals. It is seen that even the single work of an employee can highly contribute to the goals of the company, if integrated with balanced scorecard. This study is expected to contribute to the literature by its focus on the important performance measurement system of Corporate Balanced Scorecard and the application of this system in different contexts.master's-degree-project.listelement.badge Coprorate Sustainability Reporting: an Evaluation of Turkish Company Reports(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) İyigör, Engin; Semen Son TuranThe effects of globalization are witnessed clearly in organizations. Interaction areas and stakeholders of organizations, which are living organisms, have moved and differentiated with globalization. This differentiation brought not only profitability but also being sustainable, added value to the society in social and economic terms. Today, it is expected that the activities of organizations are carried out within the framework of corporate social responsibility and governance principles in ecological, environmental and social terms, and the results will be presented to their stakeholders by observing the principles of transparency, accountability and openness. These expectations are met with corporate sustainability reports. This study concentrates on the corporate sustainability reports of Turkey's 500 largest (by sales) companies according to the three companies in the top five in the rankings; Türkiye Petrol Rafineleri A.Ş. (TÜPRAŞ), Türk Hava Yolları A.Ş. (THY) and OPET Petrolcülük A.Ş. (OPET)’s corporate sustainability reports were evaluated comparatively.master's-degree-project.listelement.badge Sustainable Marketing Practices in European Airlines(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Hacımustafaoğlu, Vural; Petek TosunIn recent years, it is observed that consumers behave more environmentally due to the increasingly negative effects of global climate change. As a result of this situation, it can be said that there is an increase in the sustainable marketing activities of airlines. Studies on the sustainable marketing activities of airlines and the attitudes of passengers towards the activities of these airlines are relatively few in our country. Therefore, in this study, while the sustainable activities of airline companies operating in Europe were examined, Turkish and European passengers the general environmental awareness and attitudes towards green airlines were also examined. A questionnaire that included questions about the environmental awareness, flight frequency, flight purposes, airline preferences, and demographic information of the participants was applied to traveling passengers in Turkey and Europe. At the end of the study, the passengers' attitudes towards green airlines were examined and it was observed that there was a similarity in the attitudes of Turkish and European passengers towards green airlines. In addition, it has been observed that the demographic characteristics of the passengers such as their social, and cultural and economic characteristics are also effective in purchasing an eco-friendly product or service. Furthermore, the study found that price is a very important factor in the passengers' choice of green service. Finally, at the end of the study, some suggestions were made to contribute to the sustainable marketing activities of airlines.master's-degree-project.listelement.badge Süt ve Süt Ürünleri Sektöründe Faaliyet Gösteren Şirketlerin 3pl (3. Parti Lojistik) Kullanım Tercihinin Satış ve Lojistik Departmanlarının Çalışma Alanları Açısından Swot Analizi(MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Ayaz, Demet; Hande KaradağŞirketler, ürettikleri/sattıkları ürün ve/veya hizmetin, gerek üretim aşaması gerekse de nihai kullanıcıya ulaştırılması sürecinde lojistik şirketlerini kullanmayı tercih edebilmektedirler. Bu tercihlerinin farklı sebepleri olduğu gibi, bu sebeplerin şirketlerin farklı departmanları tarafından, önemlerinin boyutları da değişebilmektedir. 2020 Pandemi sürecinin başlamasıyla birlikte şirketlerin tedarik zinciri çözümlerinin doğru seçiminin yanı sıra çeşitlilik tercihlerinin ne kadar önemli olduğu ortaya çıkmıştır.Bu çalışmada, 3PL şirketiyle çalışma tercihi, bu kararı veren lojistik departmanlarının yanı sıra ürün ve/veya hizmetin satışından sorumlu olan satış departmanlarının sorumluluklarını da dikkate alınarak, detaylı bir şekilde SWOT analizi ile incelenmiştir. Bunun sonucunda kuşkusuz bir maliyet avantajı sağlayacak 3PL çalışma tercihinin, iyi bir planlama ve ciddi bir kontrolle desteklenmesi gerektiği, aksi takdirde orta ve uzun vadede sorunlar yaşanabileceği ortaya konulmuştur. Projenin, 3PL tercihinin Lojistik ve Satış departmanlarında yaşanabilecek çatışma konularına ve bu çatışmaların önüne geçilmesi için yapılması gerekenler anlamında literatüre katkı yapması beklenmektedir.