Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisinin Sayı Doğrusu Üzerinde Gösterimi İle İlgili Düşünüş Biçimlerinin Araştırılması
Loading...
Date
2016
Authors
Taylan, Rukiye Didem
Tunç-Pekkan, Zelha
Birgili, Bengi
Aydın, Utkun
Özcan, Mustafa
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Okulda Üniversite Modeli (OÜ Modeli) çerçevesinde tasarlanan programın 5.sınıf öğrencilerinin matematik başarısını ve sınıf içi katılımı nasıl geliştirdiğini araştırmaktır. OÜ Modeli yedi boyutlu bir eğitim modeli olup bu boyutlardan birisi de “öğretim üyelerinin mesleki gelişimini sağlamak”tır (Yazar, 2011, 2013). Bu boyutu gerçekleştirmeye yönelik, MEF Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü dört öğretim üyesi 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Sarıyer ilçesi’ne bağlı sosyoekonomik durumu düşük olan bir devlet okulunda, öğretmenlik deneyimi kazanmıştır. Araştırmaya konu olan program, Steffe ve Olive (2010)’nin öğrenme kuramını temel alan Kesir Şema Teorisi’ne dayalı etkinlikler oluşturularak tasarlanmıştır. Bu çalışmada daha detaya inilerek bir öğretim üyesinin öğretmenlik yaptığı 5. sınıf öğrencilerinin (deney grubu) sorumlu konuşma (Michaels vd., 2010) yetilerini nasıl kazandıkları ve öğretim esnasında JAVABARS bilgisayar programını (Olive, 2007) nasıl kullandıkları paylaşılacaktır. Programın uygulanması sonucunda deney grubundaki öğrencilerin başarısındaki gelişim, kontrol grubundaki öğrencilerin başarısındaki gelişimden anlamlı derecede farklı bulunmuştur (p = .03< .05) ve deney grubundaki öğrencilerinsınıf içi tartışmalarının yoğun olduğu ve katılımın arttığı tespit edilmiştir.
Description
Keywords
Ortaokul Kesirler, Sorumlu konuşma, Program Geliştirme, Okulda Üniversite, Matematik Programı
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Taylan, R.D., Tunç-Pekkan, Z., Birgili, B., Aydın, U., & Ozcan, M. (September, 2016). Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisinin Sayı Doğrusu Üzerinde Gösterimi İle İlgili Düşünüş Biçimlerinin Araştırılması. 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. UFBMEK 2016. [ Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon. ]
WoS Q
Scopus Q
Source
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. UFBMEK 2016