Sınıf Öğretmenlerinin Kapsayıcı-bütünleyici Eğitime Yönelik Değerlendirmelerinin Sosyal Alan Teorisiyle İncelenmesi: Türkiye-almanya Karşılaştırması

dc.contributor.author Acar, Melike
dc.date.accessioned 2021-10-08T20:40:47Z
dc.date.available 2021-10-08T20:40:47Z
dc.date.issued 2020
dc.description.abstract Bu araştırma, ‘Herkes için Eğitim’ isimli kapsayıcı-bütünleyici eğitime yönelik çok yönlü bir projenin bir parçasıdır. Araştırmanın amacı Almanya ve Türkiye’deki toplam 43 sınıf öğretmeninin kapsayıcılığa yönelik değerlendirmeleri ve gerekçelerinin Sosyal Alan Teorisi (Turiel, 1983) kullanılarak karşılaştırılmasıdır. Klinik görüşmeler esnasında öğretmenlerden Otizm Spektrumu içinde olan bir öğrencinin tipik gelişen öğrenciler tarafından dışlandığı (akademik proje ve oyun) iki değişik durumu değerlendirmeleri istenmiştir. Öğretmenler, özel gereksinimli öğrencinin akademik projeden dışlanmasını oyundan dışlanmasından daha olumsuz bir durum olarak değerlendirmişlerdir. Ancak, Türk öğretmenler Alman öğretmenlere kıyasla toplumsal-geleneksel kavramlarla değerlendirmelerini gerekçelendirmişlerdir. Ayrıca, Türk öğretmenler gerekçelerinde tipik öğrencilerin oyun zamanındaki seçim hakkı ve kişisel alanlarını dikkate almamışlardır. Bulgular kapsayıcı-bütünleyici eğitim felsefesi ve Sosyal Alan Teorisi çerçevesinden tartışılmıştır.
dc.description.abstract This research is part of a project for inclusive education called 'Education for All'. The research aimed to compare teachers’ evaluations and justifications about inclusion in Germany and Turkey in a sample of 43 classroom teachers by using Social Theory (Turiel, 1983). During the clinical interviews, teachers were asked to evaluate two different situations in which a student in the Autism Spectrum was excluded by typically developing students (academic project and play). Teachers judged that the student's exclusion with special need from the academic project as more negative than the exclusion from the play context. However, Turkish teachers justified their evaluations more with social-conventional concepts compared to German teachers. In addition, Turkish teachers did not take the right to choose and personal areas of typically developing students at the time of play into account. Findings are discussed within the framework of inclusive-educational philosophy and Social Domain Theory.
dc.identifier.citation Acar, M. (2020). Sınıf Öğretmenlerinin Kapsayıcı-Bütünleyici Eğitime Yönelik Değerlendirmelerinin Sosyal Alan Teorisiyle İncelenmesi: Türkiye-Almanya Karşılaştırması. Başkent University Journal of Education, 7(2), ss.189-199. ‌
dc.identifier.issn 2148-3485
dc.identifier.issn 2148-3272
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11779/1566
dc.language.iso tr
dc.publisher Başkent Üniversitesi
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Kapsayıcı-bütünleyici eğitim
dc.subject Eğitim hakkı
dc.subject Toplumsal ve ahlaki sorgulama
dc.title Sınıf Öğretmenlerinin Kapsayıcı-bütünleyici Eğitime Yönelik Değerlendirmelerinin Sosyal Alan Teorisiyle İncelenmesi: Türkiye-almanya Karşılaştırması
dc.type Article
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id Melike Acar / 0000-0003-3233-1042
gdc.author.institutional Acar, Melike
gdc.author.institutional Acar, Melike
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department Eğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
gdc.description.issue 2
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
gdc.description.startpage 189 - 199
gdc.description.volume 7
gdc.identifier.trdizinid 414289
gdc.publishedmonth Mayıs
gdc.relation.journal Başkent University Journal of Education
gdc.wos.yokperiod YÖK - 2019-20
relation.isAuthorOfPublication 0a9586ff-0efc-490b-8099-f783e8be61d9
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 0a9586ff-0efc-490b-8099-f783e8be61d9
relation.isOrgUnitOfPublication 24e54c97-09a7-42b6-bd40-79ed35c43ff4
relation.isOrgUnitOfPublication a858b423-6107-4991-9ef6-46109894c841
relation.isOrgUnitOfPublication a6e60d5c-b0c7-474a-b49b-284dc710c078
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 24e54c97-09a7-42b6-bd40-79ed35c43ff4

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
9465a277-49b1-4923-945e-4c7a6e266d3e.pdf
Size:
378.92 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Full Text - Article

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: