Çocukların Kural ve Otoriteye Yönelik Değerlendirmeleri

dc.contributor.advisor Melike Acar
dc.contributor.author Düzenli, Neslihan
dc.date.accessioned 2021-12-14T11:21:12Z
dc.date.available 2021-12-14T11:21:12Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Bu çalışma 5-6 yaş (59-71 aylık) arasındaki çocukların kural ve otoriteye yönelik değerlendirmeleri bağlamında okulöncesi dönem çocuklarının evlerdeki kurallar üzerine nasıl düşündüklerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak deneklere açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Analiz aşamasında geliştirilen kodlama şemalarına göre numaralandırılan anlatılar, SPSS 21 paket programı kullanılarak istatistiki analizleri yapılmış ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen sonuçlara göre çocuklarını her konuda serbest bırakan anne tepkisine rastlanmadığı, annelerin sözel uyarı ve mantıklı açıklamalar yaptığı tespit edilmiş; annelerin, çocukların gözünden, suç teşkil edebilecek davranışlara gösterdikleri tepkilerin ahlaki ve ihtiyatlı sebepler kategorisinde toplandığı görülmüştür. Küçük çocuklar tarafından otorite ve ceza odaklı muhakemenin yapıldığı saptanmıştır. Yine çocukların gözünden anne sözü dinlenmediğindeki anne tepkileri değerlendirildiğinde, annelerin çocuklara karşı duygusal tepkiler gösterdikleri ön plana çıkmıştır. Ayrıca araştırma sonuçlarına göre sosyo-kültürel kodlar, okul kuralları, disiplin bağlamındaki oranların ahlaki oranlara göre daha düşük olduğu da görülmüştür. Bu çalışma, eğitim programlarının oluşturulma aşamasında, öğretmenlerin, anne ve çocuklarla kurdukları diyaloglar ve yine okul ve ev ortamında kurdukları ilişkiler bağlamında değerlendirilmelerinin daha sağlıklı yapılabilmesi açısından önem taşımaktadır.
dc.identifier.citation Düzenli, N. (2021). Çocukların Kural ve Otoriteye Yönelik Değerlendirmeleri. MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı. ss. 1-43
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11779/1678
dc.language.iso tr
dc.publisher MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Okulöncesi Çocuklar, Ahlaki Gelişim, Kural, Otorite, Ebeveyn Davranışları
dc.title Çocukların Kural ve Otoriteye Yönelik Değerlendirmeleri
dc.title.alternative Children's assessments regarding the rule and authority
dc.type Master's Degree Project
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Acar, Melike
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı
gdc.description.publicationcategory YL-Bitirme Projesi
gdc.description.startpage 1-43
relation.isAuthorOfPublication 0a9586ff-0efc-490b-8099-f783e8be61d9
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 0a9586ff-0efc-490b-8099-f783e8be61d9
relation.isOrgUnitOfPublication 24e54c97-09a7-42b6-bd40-79ed35c43ff4
relation.isOrgUnitOfPublication a858b423-6107-4991-9ef6-46109894c841
relation.isOrgUnitOfPublication a6e60d5c-b0c7-474a-b49b-284dc710c078
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 24e54c97-09a7-42b6-bd40-79ed35c43ff4

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
SBE_ÖğrenmeBilimleri_NeslihanDüzenli.pdf
Size:
512.98 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
YL-Proje Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
0 B
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: