Sales Lead Ranking for Extended Coverage Automobile Insurance Policies Using the Online Quotes

dc.contributor.advisor Ağralı, Semra
dc.contributor.author Tekince, Ahmetcan
dc.date.accessioned 2019-11-12T13:42:02Z
dc.date.available 2019-11-12T13:42:02Z
dc.date.issued 2018
dc.description.abstract This study analyzes the features that are important for the extended coverage automobile insurance sale decision of the client and the improvement strategies for insurance sales using the information gained from the analysis of algorithms. We start with a binary classification stating that whether a sale is made after each quote or not. All quotes are scored and ranked in the decreasing order in which a sale was predicted but not realized. We use the Two-Class- Boosted Decision Tree, Two -Class Neural Networks and the Two-Class Locally Deep SVM models. The Neural Network model provided the best results; and a list of quotes that were not sold and also seemed very possible to be converted into sales was generated, which can be used by the sales staff for realizing these sales.
dc.description.abstract Çalışmamızda müşterilerin verilen teklifleri satın alma kararını etkileyen nitelikleri tespit etmeye çalışıyoruz. Ayrıca bu bilgi ile satışların nasıl artırabileceğini de inceliyoruz. Çalışmamız esasen bir ikili tasnif çalışmasıdır, verilen teklifin satışa dönüp dönmediğini belirtir. Bununla elimizdeki teklifler içinden satış olarak tahmin edilen ancak satılmamış tüm teklifleri puanladık. Bu liste, satış çalışmalarımızda tercih edilecek kısa liste olacak. Kullandığımız modeller, ikili tasnif karar ağacı, sinirsel ağlar ve ikili yerel derin SVM olmuştur. Modeller arasından, Sinir Ağları modeli en iyi sonuçları verdi. Satış personeli tarafından kullanılabilecek, satılmamış ve satışa dönüştürülmesi çok mümkün görünen tekliflerin bir listesi hazırlandı.
dc.identifier.citation Tekince, A. (2018). Sales lead ranking for extended coverage automobile ınsurance policies using the online quotes, MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11779/1193
dc.language.iso en
dc.publisher MEF Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.title Sales Lead Ranking for Extended Coverage Automobile Insurance Policies Using the Online Quotes
dc.title.alternative Online verilen kasko tekliflerinden ptansiyel müşteri sıralaması
dc.type Master's Degree Project
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Tekince, Ahmetcan
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Büyük Veri Analitiği Yüksek Lisans Programı
gdc.description.publicationcategory YL-Bitirme Projesi
gdc.publishedmonth N/A
gdc.virtual.author Ağralı, Semra
relation.isAuthorOfPublication 19985ef7-cac2-4d80-be52-69d3716c5d30
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 19985ef7-cac2-4d80-be52-69d3716c5d30
relation.isOrgUnitOfPublication 636850bf-e58c-4b59-bcf0-fa7418bb7977
relation.isOrgUnitOfPublication 0d54cd31-4133-46d5-b5cc-280b2c077ac3
relation.isOrgUnitOfPublication a6e60d5c-b0c7-474a-b49b-284dc710c078
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 636850bf-e58c-4b59-bcf0-fa7418bb7977

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
AhmetcanTekince.pdf
Size:
529.14 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
YL-Proje Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
0 B
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: