Özel Bir Okulda Görev Alan Öğretmenlerin Günlük Ders Programlarını Uygularken Gsr (deri İletkenliği) ile Stres Seviyelerini Etkileyen Unsurların İncelenmesi

dc.contributor.advisor Tuna Çakar
dc.contributor.author Küçük, Mercan Uzunali
dc.date.accessioned 2021-12-14T11:21:12Z
dc.date.available 2021-12-14T11:21:12Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Öğretmenlerin stres seviyelerine yönelik yapılan araştırmalarda deneysel çalışmalara rastlanmamıştır. Bu araştırma, öğretmenlerin stres seviyelerini değiştiren unsurları, deneysel perspektif açısından ele almıştır. Okulöncesi öğretmenlerinin stres seviyelerinin yaşadıkları unsurlara göre durum tespiti için GSR (deri iletkenliği) cihazı kullanılarak yapılmış deneysel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini İstanbul da özel bir okul oluştururken, örneklemini altı okulöncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Gönüllülük esasına uyularak katılımcı olan okulöncesi öğretmenleri stres kaynakları ile ilgili anketleri doldurmuş, yaklaşık iki saat GSR (deri iletkenliği) cihazını saat gibi koluna takmış, araştırmacıyla görüşme yaparak sorularını yanıtlayarak ses kaydının alınmasına izin vermiştir. Veri toplamada kullanılan anket SPSS programı kullanılarak değerlendirilmiştir. GSR (deri iletkenliği) ölçümü kendi sistemine kaydolan ölçüm sonuçlarının araştırmacı tarafından yapılmış olan gözlem notlarının zamanlarıyla eşleştirilmesi yapılmıştır. Görüşme sonuçları da ses kayıtlarının dinlenerek analiz edilmesiyle değerlendirilmiştir. Veri araçlarından GSR (deri iletkenliği) ölçümüne bakıldığında öğretmenlerin çocuklarla etkileşim içindeyken deri iletkenliğinde artış, etkileşimin az olduğunda ise azalma olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin fiziksel ve zihinsel olarak çevre faktörlerinden etkilenerek stres seviyesinin değiştiği görülmüştür. Araştırmada özellikle yönetici tutumlarının, öğretmenler üzerinde önemli bir stres kaynağı olduğu tespit edilmiştir.
dc.identifier.citation Uzunali Küçük, M.n (2021). Özel Bir Okulda Görev Alan Öğretmenlerin Günlük Ders Programlarını Uygularken GSR (Deri İletkenliği) ile Stres Seviyelerini Etkileyen Unsurların İncelenmesi. MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı. ss. 1-53
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11779/1676
dc.language.iso tr
dc.publisher MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Okulöncesi Öğretmenleri, GSR, Deri İletkenliği, Stres
dc.title Özel Bir Okulda Görev Alan Öğretmenlerin Günlük Ders Programlarını Uygularken Gsr (deri İletkenliği) ile Stres Seviyelerini Etkileyen Unsurların İncelenmesi
dc.title.alternative Investigation of the factors affecting the stress level with GSR (Skin Conductivity) when applying the daily course of teachers who work in a private school
dc.type Master's Degree Project
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Mercan Uzunali Küçük
gdc.author.institutional Çakar, Tuna
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı
gdc.description.publicationcategory YL-Bitirme Projesi
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 1-53
gdc.description.wosquality N/A
relation.isAuthorOfPublication 10f8ce3b-94c2-40f0-9381-0725723768fe
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 10f8ce3b-94c2-40f0-9381-0725723768fe
relation.isOrgUnitOfPublication 05ffa8cd-2a88-4676-8d3b-fc30eba0b7f3
relation.isOrgUnitOfPublication 0d54cd31-4133-46d5-b5cc-280b2c077ac3
relation.isOrgUnitOfPublication a6e60d5c-b0c7-474a-b49b-284dc710c078
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 05ffa8cd-2a88-4676-8d3b-fc30eba0b7f3

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
SBE_ÖğrenmeBilimleri_MercanUzunaliKüçük.pdf
Size:
1.61 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
YL-Proje Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
0 B
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: