Chuen Analysis of Gittigidiyor Customers
Loading...
Date
2017
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
MEF Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
In this project, it is aimed to estimate the loyalty of the customers of the e-commerce company named GittiGidiyor by analzying the customer movements and examined which movements affected the customer loyalty positively / negtively. In the dataset studied, it was seen that the number of active customers is much higher than that of passive customers. Several methods have been tried to solve this "Class imbalance" problem and it has been decided to replicate some lines of passive customers. Rows of smaller classes are duplicated to compensate classes with generated code. The data set was divided into training, validation and test and different algorithms were used. One of the innovative approaches was training and validating models in an earlier time window and testing the model with samples from a later time window. As a result of the studies, it was decided to use "Linear Discriminant Analysis" considering its short training time and especially the success of predicting passive customers.
GittiGidiyor e-ticaret şirketinin müşterileri için bağlılık tahmini yapılması hedeflenen bu projede müşteri hareketlerinin analizi yapılarak müşteri harketlerinden müşteri ağlılığı tahmin edilmeye çalışıldı. Üzerinde çalışılan veri setinde, aktif müşteri sayısının pasif müşterilerden çok daha fazla olduğu görüldü. Bu "Sınıf Dengesizliği" sorununu çözmek için bir çok yöntem denendi ve pasif müşterilerin bazı satırlarının çoğaltılmasına karar verildi. Geliştirilen kod ile sınıfları dengelemek için daha küçük sınıfın satırlarının çoğaltılması sağlandı. Veri seti eğitim, doğrulama ve test olarak üçe ayırarak farklı algoritmalar ile çalışıldı. Uygulanan inovatif yaklaşımlardan birisi eğitim ve doğrulamayı daha önceki bir zaman diliminde yapılan işlemler ile yapılması, testin daha sonraki bir zaman diliminde yapılan işlemler ile yapılması oldu. Çalışmalar sonucunda hem eğitim süresinin kısa olması hem de özellikle pasif müşterileri tahmin etme başarısı göz önünde bulundurularak "Linear Discriminant Analysis" kullanılmaya karar verildi.
GittiGidiyor e-ticaret şirketinin müşterileri için bağlılık tahmini yapılması hedeflenen bu projede müşteri hareketlerinin analizi yapılarak müşteri harketlerinden müşteri ağlılığı tahmin edilmeye çalışıldı. Üzerinde çalışılan veri setinde, aktif müşteri sayısının pasif müşterilerden çok daha fazla olduğu görüldü. Bu "Sınıf Dengesizliği" sorununu çözmek için bir çok yöntem denendi ve pasif müşterilerin bazı satırlarının çoğaltılmasına karar verildi. Geliştirilen kod ile sınıfları dengelemek için daha küçük sınıfın satırlarının çoğaltılması sağlandı. Veri seti eğitim, doğrulama ve test olarak üçe ayırarak farklı algoritmalar ile çalışıldı. Uygulanan inovatif yaklaşımlardan birisi eğitim ve doğrulamayı daha önceki bir zaman diliminde yapılan işlemler ile yapılması, testin daha sonraki bir zaman diliminde yapılan işlemler ile yapılması oldu. Çalışmalar sonucunda hem eğitim süresinin kısa olması hem de özellikle pasif müşterileri tahmin etme başarısı göz önünde bulundurularak "Linear Discriminant Analysis" kullanılmaya karar verildi.
Description
Keywords
Churn Analysis, Class Imbalance Problem, Feature Selection, Pivot Table, Correlation, Process Time, Accuracy, Classifier, Boosting, Linear Dscriminant Analysis, Decision Tree, Bağlılık Analizi, Sınıf Dengesizliği, Özellik Seçimi, Pivot Tablo, Çalışma Süresi, Başarı Yüzdesi, Korelasyon, Sınıflandırıcı, Karar Ağacı, Doğrusal Diskriminant Analizi
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Kantarcı, ÖH. (2017). Chuen analysis of Gittigidiyor customers, MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
Collections
Google Scholar™
Sustainable Development Goals
3
GOOD HEALTH AND WELL-BEING

6
CLEAN WATER AND SANITATION

16
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS
