Fi̇nansal Hi̇zmetlerde Kurumsal Marka İ̇maji ve Marka Güveni̇ni̇n Bankacılık Hi̇zmeti̇ Alma Ni̇yeti̇ne Etki̇si̇
Loading...
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Ppad
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu çalışmanın amacı, bireysel bankacılık hizmetlerinde kurumsal marka imajı ve marka güveninin bir bankadan hizmet alma niyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Müşterilerin bankaya varlık emanet ettikleri yatırım hesapları ile bankadan varlık ödünç aldıkları ih- tiyaç kredisi arasında alınan hizmetin değerlendirilmesi sırasında tüketici hizmete fark- lı noktalardan baktığından, bankacılık ürünleri arasında karşılaştırma da yapılmıştır. Bu çalışmanın kavramsal modeli, Gerekçeli Eylem Teorisi’ne dayandırılmış ve davranışsal niyeti etkileyen değişkenlere marka güveni ve kurumsal marka imajı eklenerek model ge- nişletilmiştir. Kantitatif araştırma yöntemi kapsamında yapılan regresyon analizlerinin so- nucunda, kurumsal marka imajı ile marka güveni kavramlarının, tutum değişkeni aracılığı ile bankacılık ürünü satın alma niyetini pozitif yönde etkilediği görülmüştür. Kurumsal marka imajı, bankacılık ürünlerinin ana kategorileri olan bireysel kredi ürünleri, yatırım ürünleri, kartlar ve dağıtım kanallarını kullanma niyeti üzerinde önemli etkiye sahiptir. Araştırma sonucunda, Gerekçeli Eylem Teorisi, finansal hizmetler alanında marka güveni ve kurumsal marka imajı kavramları ile genişletilerek, finansal hizmetler alanında yapılacak çalışmalar için araştırmacılara bir model önerilmiştir.
Description
ORCID
Keywords
Bankacılık, Kurumsal marka imajı, Gerekçeli eylem teorisi, Marka güveni
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Sezgin, S., Tosun, P. ve Börekçi, E. (2019). Finansal hizmetlerde kurumsal marka imajı ve marka güveninin bankacılık hizmeti alma eğilimine etkisi. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, (12). 24, ss. 303-329.
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
Volume
12
Issue
24
Start Page
303
End Page
329