Fi̇nansal Hi̇zmetlerde Kurumsal Marka İ̇maji ve Marka Güveni̇ni̇n Bankacılık Hi̇zmeti̇ Alma Ni̇yeti̇ne Etki̇si̇

dc.contributor.author Elif Börekçi
dc.contributor.author Selime Sezgin
dc.contributor.author Tosun, Petek
dc.date.accessioned 2020-07-09T21:18:52Z
dc.date.available 2020-07-09T21:18:52Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, bireysel bankacılık hizmetlerinde kurumsal marka imajı ve marka güveninin bir bankadan hizmet alma niyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Müşterilerin bankaya varlık emanet ettikleri yatırım hesapları ile bankadan varlık ödünç aldıkları ih- tiyaç kredisi arasında alınan hizmetin değerlendirilmesi sırasında tüketici hizmete fark- lı noktalardan baktığından, bankacılık ürünleri arasında karşılaştırma da yapılmıştır. Bu çalışmanın kavramsal modeli, Gerekçeli Eylem Teorisi’ne dayandırılmış ve davranışsal niyeti etkileyen değişkenlere marka güveni ve kurumsal marka imajı eklenerek model ge- nişletilmiştir. Kantitatif araştırma yöntemi kapsamında yapılan regresyon analizlerinin so- nucunda, kurumsal marka imajı ile marka güveni kavramlarının, tutum değişkeni aracılığı ile bankacılık ürünü satın alma niyetini pozitif yönde etkilediği görülmüştür. Kurumsal marka imajı, bankacılık ürünlerinin ana kategorileri olan bireysel kredi ürünleri, yatırım ürünleri, kartlar ve dağıtım kanallarını kullanma niyeti üzerinde önemli etkiye sahiptir. Araştırma sonucunda, Gerekçeli Eylem Teorisi, finansal hizmetler alanında marka güveni ve kurumsal marka imajı kavramları ile genişletilerek, finansal hizmetler alanında yapılacak çalışmalar için araştırmacılara bir model önerilmiştir.
dc.identifier.citation Sezgin, S., Tosun, P. ve Börekçi, E. (2019). Finansal hizmetlerde kurumsal marka imajı ve marka güveninin bankacılık hizmeti alma eğilimine etkisi. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, (12). 24, ss. 303-329.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11779/1337
dc.language.iso tr
dc.publisher Ppad
dc.relation.ispartof Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Bankacılık
dc.subject Kurumsal marka imajı
dc.subject Gerekçeli eylem teorisi
dc.subject Marka güveni
dc.title Fi̇nansal Hi̇zmetlerde Kurumsal Marka İ̇maji ve Marka Güveni̇ni̇n Bankacılık Hi̇zmeti̇ Alma Ni̇yeti̇ne Etki̇si̇
dc.type Article
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id Petek Tosun / 0000-0002-9228-8907
gdc.author.institutional Tosun, Petek
gdc.author.institutional Tosun, Petek
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department İİSBF, İşletme Bölümü
gdc.description.endpage 329
gdc.description.issue 24
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 303
gdc.description.volume 12
gdc.description.wosquality N/A
gdc.identifier.trdizinid 348064
gdc.publishedmonth Temmuz
gdc.wos.publishedmonth Ağustos
gdc.wos.yokperiod YÖK - 2019-20
relation.isAuthorOfPublication b3e4dd1a-d7d6-4a34-a4e2-d2ee2fe88aed
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b3e4dd1a-d7d6-4a34-a4e2-d2ee2fe88aed
relation.isOrgUnitOfPublication aa50c306-d74f-4d8e-a212-4f8ad9a09cb3
relation.isOrgUnitOfPublication 5664fa6c-ff72-48d2-8431-5b401dcf7a5f
relation.isOrgUnitOfPublication a6e60d5c-b0c7-474a-b49b-284dc710c078
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery aa50c306-d74f-4d8e-a212-4f8ad9a09cb3

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
184-published.pdf
Size:
393.13 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Full Text - Article

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: