Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitime Karşı Tutumlarınının Belirlenmesi

dc.contributor.advisor Mustafa Özcan
dc.contributor.author Bozik, Emine Tuba
dc.date.accessioned 2021-12-14T11:21:11Z
dc.date.available 2021-12-14T11:21:11Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Bu çalışmada, devlet okulu ve özel okulda çalışmakta olan ilköğretim ve ortaöğretim seviyelerindeki öğretmenlerin hizmet içi eğitimlere karşı tutumları araştırılmıştır. Bu hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarının cinsiyet, branş, okul türü, kıdem ve öğretmenin girmiş olduğu sınıf seviyesi değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Öğretmenlerin hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla “Hizmet içi Eğitim Etkinliklerine İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda tarama modeli kullanılarak yapılan bu araştırmada 2020-2021 öğretim yılında İstanbul ili, Eyüp ilçesi, Göktürk mahallesinde görev yapan 89 öğretmene araştırma anketi uygulanmıştır. Araştırmada yapılan analizler sonucunda öğretmelerin hizmet içi eğitimlere karşı tutumlarının okul türü ve branşa göre anlamlı farklılık gösterdiği, öğretmenin girmiş olduğu sınıf düzeyi, cinsiyet ve deneyimine göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucu elde edilmiştir.
dc.identifier.citation Bozik, E. T. (2021). Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitime Karşı Tutumlarınının Belirlenmesi. MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı. ss. 1-34
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11779/1670
dc.language.iso tr
dc.publisher MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Hizmet İçi Eğitim, Öğretmenin Mesleki Gelişimi, Türkiye'de Hizmet İçi Eğitim, Dünya'da Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimine Genel Bir Bakış
dc.title Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitime Karşı Tutumlarınının Belirlenmesi
dc.title.alternative Determining teachers' attitudes about in-service training activities
dc.type Master's Degree Project
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Emine Tuba Bozik
gdc.author.institutional Özcan, Mustafa
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı
gdc.description.publicationcategory YL-Bitirme Projesi
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 1-34
gdc.description.wosquality N/A
relation.isAuthorOfPublication f88cd81e-f0e3-4be8-9ada-9c6b8e0b5fbc
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery f88cd81e-f0e3-4be8-9ada-9c6b8e0b5fbc
relation.isOrgUnitOfPublication 24e54c97-09a7-42b6-bd40-79ed35c43ff4
relation.isOrgUnitOfPublication a858b423-6107-4991-9ef6-46109894c841
relation.isOrgUnitOfPublication a6e60d5c-b0c7-474a-b49b-284dc710c078
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 24e54c97-09a7-42b6-bd40-79ed35c43ff4

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
SBE_ÖğrenmeBilimleri_EmineTubaBozik.pdf
Size:
583.03 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
YL-Proje Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
0 B
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: