Teknolojik Uygulamaların Yazma Becerisi ile Yazma Tutumu Arasındaki İlişkisinin ve Öğrenci Deneyimlerinin İncelemesi
| dc.contributor.advisor | Duygu Umutlu | |
| dc.contributor.author | Güzel Özcan, Pınar | |
| dc.date.accessioned | 2021-12-14T11:21:12Z | |
| dc.date.available | 2021-12-14T11:21:12Z | |
| dc.date.issued | 2021 | |
| dc.description.abstract | Çalışmanın amacı teknolojik uygulamaların yazma becerisi ile yazma tutumu arasındaki ilişkisini görmek ve öğrenci deneyimlerini incelemektir. Araştırmanın katılımcılarını kolay erişilebilirliği nedeniyle İstanbul ili Eyüpsultan ilçesi sınırlarında bulunan bir özel okuldaki ’Digital Storytelling’ kulübünü tercih eden ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılının güz döneminde ‘Digital Storytelling’ kulübünün 8 hafta süren ders kulüp saatlerinde uygulanmıştır. Araştırma verileri; kulüp saatlerinde gözlemci tarafından alınan gözlem notları, katılımcıların dijital ve yazılı halde bulunan ürünleri, kulüp dersi bitiminde uygulanan değerlendirme anketi ve katılımcı görüşlerinin incelenmesinden elde edilmiştir. Bu veriler, tematik içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiş ve ana temalar oluşturulmuştur. Araştırmada kulüp vaka olarak ele alınmış ve elde edilen veriler nitel yöntemle betimlenerek bulgular elde edilmiştir. Teknolojik uygulamaların kullanımı ile yazmada yaratıcılık arasında olumlu anlamda bir ilişki olduğu, teknolojik uygulamaların kullanımının yazma motivasyonunu ve yazma becerisini desteklediği bulgularına ulaşılmıştır. Teknolojik uygulamaların kullanımı ile yazma becerisi ve yazma tutumu arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılacak benzer araştırmaların daha geniş bir zaman aralığında ve Türkçe ders saatleri içinde yapılması araştırmanın veri setinin daha kuvvetli olmasını sağlayacaktır. Aynı zamanda araştırmanın yüz yüze eğitim dahilinde yapılması teknolojik uygulamaların kullanımı ile yazma becerisi ve yazma tutumu arasındaki ilişkinin belirlemesinde daha anlamlı bir katkı sağlayacaktır. | |
| dc.identifier.citation | Özcan, P. G. (2021). Teknolojik Uygulamaların Yazma Becerisi ile Yazma Tutumu Arasındaki İlişkisinin ve Öğrenci Deneyimlerinin İncelemesi. MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı. ss. 1-32 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11779/1681 | |
| dc.language.iso | tr | |
| dc.publisher | MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | Teknoloji, Yazma Becerisi, Dijital Storytelling, Yazma Tutumu | |
| dc.title | Teknolojik Uygulamaların Yazma Becerisi ile Yazma Tutumu Arasındaki İlişkisinin ve Öğrenci Deneyimlerinin İncelemesi | |
| dc.title.alternative | An examination of the interplay between technological applications and writing skills/attitudes, and student experience | |
| dc.type | Master's Degree Project | |
| dspace.entity.type | Publication | |
| gdc.author.institutional | Pınar Güzel Özcan | |
| gdc.coar.access | open access | |
| gdc.coar.type | text::thesis::master thesis | |
| gdc.description.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı | |
| gdc.description.publicationcategory | YL-Bitirme Projesi | |
| gdc.description.scopusquality | N/A | |
| gdc.description.startpage | 1-32 | |
| gdc.description.wosquality | N/A | |
| relation.isOrgUnitOfPublication | a6e60d5c-b0c7-474a-b49b-284dc710c078 | |
| relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | a6e60d5c-b0c7-474a-b49b-284dc710c078 |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1
Loading...
- Name:
- SBE_ÖğrenmeBilimleri_PınarGüzelÖzcan.pdf
- Size:
- 1.09 MB
- Format:
- Adobe Portable Document Format
- Description:
- YL-Proje Dosyası
License bundle
1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
- Name:
- license.txt
- Size:
- 0 B
- Format:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Description: