Teknolojik Uygulamaların Yazma Becerisi ile Yazma Tutumu Arasındaki İlişkisinin ve Öğrenci Deneyimlerinin İncelemesi

dc.contributor.advisor Duygu Umutlu
dc.contributor.author Güzel Özcan, Pınar
dc.date.accessioned 2021-12-14T11:21:12Z
dc.date.available 2021-12-14T11:21:12Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Çalışmanın amacı teknolojik uygulamaların yazma becerisi ile yazma tutumu arasındaki ilişkisini görmek ve öğrenci deneyimlerini incelemektir. Araştırmanın katılımcılarını kolay erişilebilirliği nedeniyle İstanbul ili Eyüpsultan ilçesi sınırlarında bulunan bir özel okuldaki ’Digital Storytelling’ kulübünü tercih eden ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılının güz döneminde ‘Digital Storytelling’ kulübünün 8 hafta süren ders kulüp saatlerinde uygulanmıştır. Araştırma verileri; kulüp saatlerinde gözlemci tarafından alınan gözlem notları, katılımcıların dijital ve yazılı halde bulunan ürünleri, kulüp dersi bitiminde uygulanan değerlendirme anketi ve katılımcı görüşlerinin incelenmesinden elde edilmiştir. Bu veriler, tematik içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiş ve ana temalar oluşturulmuştur. Araştırmada kulüp vaka olarak ele alınmış ve elde edilen veriler nitel yöntemle betimlenerek bulgular elde edilmiştir. Teknolojik uygulamaların kullanımı ile yazmada yaratıcılık arasında olumlu anlamda bir ilişki olduğu, teknolojik uygulamaların kullanımının yazma motivasyonunu ve yazma becerisini desteklediği bulgularına ulaşılmıştır. Teknolojik uygulamaların kullanımı ile yazma becerisi ve yazma tutumu arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılacak benzer araştırmaların daha geniş bir zaman aralığında ve Türkçe ders saatleri içinde yapılması araştırmanın veri setinin daha kuvvetli olmasını sağlayacaktır. Aynı zamanda araştırmanın yüz yüze eğitim dahilinde yapılması teknolojik uygulamaların kullanımı ile yazma becerisi ve yazma tutumu arasındaki ilişkinin belirlemesinde daha anlamlı bir katkı sağlayacaktır.
dc.identifier.citation Özcan, P. G. (2021). Teknolojik Uygulamaların Yazma Becerisi ile Yazma Tutumu Arasındaki İlişkisinin ve Öğrenci Deneyimlerinin İncelemesi. MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı. ss. 1-32
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11779/1681
dc.language.iso tr
dc.publisher MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Teknoloji, Yazma Becerisi, Dijital Storytelling, Yazma Tutumu
dc.title Teknolojik Uygulamaların Yazma Becerisi ile Yazma Tutumu Arasındaki İlişkisinin ve Öğrenci Deneyimlerinin İncelemesi
dc.title.alternative An examination of the interplay between technological applications and writing skills/attitudes, and student experience
dc.type Master's Degree Project
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Pınar Güzel Özcan
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı
gdc.description.publicationcategory YL-Bitirme Projesi
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 1-32
gdc.description.wosquality N/A
relation.isOrgUnitOfPublication a6e60d5c-b0c7-474a-b49b-284dc710c078
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a6e60d5c-b0c7-474a-b49b-284dc710c078

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
SBE_ÖğrenmeBilimleri_PınarGüzelÖzcan.pdf
Size:
1.09 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
YL-Proje Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
0 B
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: