Okul Öncesi Sınıfında Olumlu Eğitim İklimi Geliştirmek için Durum Çalışması ile Çözüm Arayışı

dc.contributor.author Ünlü, Canan
dc.contributor.author Tunç Pekkan, Zelha
dc.date.accessioned 2023-10-18T12:23:22Z
dc.date.available 2023-10-18T12:23:22Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract Bir belediye yuvasında, sınıf yönetimi zorluğu yaşayan bir öğretmen ve sınıfındaki öğrencileri kapsayan bir durum çalışması yapılmıştır. Gözlemlerle belirlenen durumlara yönelik, araştırmacı -aynı zamanda deneyimli bir okul öncesi yöneticisi- sınıf öğretmenine destek vermiştir. Veriler, üç hafta pasif gözlem (durumun belirlenmesi), altı hafta öğrenci ve öğretmen için düzenlenen uygulamalar ve bir hafta pasif gözlemle (değerlendirme) elde edilmiştir. Toplamda 41 saat sınıf gözlemi, yedi saat öğretmen görüşmesi yapılmıştır. Öğretmenin rolünün öğrencilerin davranışlarını nasıl etkilediği üzerinde analizler yapılmıştır. İlk aşamadaki gözlemler sırasında belirlenen istenmedik öğrenci ve öğretmen davranışları üzerine yoğunlaşılmış ve ilintili bir uygulama geliştirilmiştir. Bu uygulamada araştırmacı, öğrencilerin bireysel ihtiyaçları gözetmede, istenmedik davranışlarını önleme ve azaltmada örnekler üzerinden yapılan uygulamalar ve geribildirimlerle öğretmeni desteklemiştir. Öğrenci ve öğretmende görülen davranış değişiklikleri takip edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, öğrenci ve öğretmende istenmedik davranışların sıklıklarının anlamlı olarak azaldığı, öğretmenin önleyici davranışlarını geliştirdiği, sınıf yönetiminin daha olumlu yönde değiştiğini göstermiştir.
dc.identifier.citation Canan, Ü. N. L. Ü., & PEKKAN, Z. T. (2019). Okul öncesi sınıfında olumlu eğitim iklimi geliştirmek için durum çalışması ile çözüm arayışı. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 36(2), ss.67-91.
dc.identifier.issn 2822-5597
dc.identifier.issn 2822-5600
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1121914
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11779/2017
dc.language.iso tr
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject
dc.title Okul Öncesi Sınıfında Olumlu Eğitim İklimi Geliştirmek için Durum Çalışması ile Çözüm Arayışı
dc.type Article
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Ünlü, Canan
gdc.author.institutional Tunç Pekkan, Zelha
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü
gdc.description.endpage 91
gdc.description.issue 2
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 67
gdc.description.volume 36
gdc.description.wosquality N/A
gdc.identifier.trdizinid 1121914
gdc.publishedmonth Ekim
gdc.relation.journal Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi
gdc.wos.yokperiod YÖK - 2018-19
relation.isOrgUnitOfPublication 0d54cd31-4133-46d5-b5cc-280b2c077ac3
relation.isOrgUnitOfPublication a6e60d5c-b0c7-474a-b49b-284dc710c078
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0d54cd31-4133-46d5-b5cc-280b2c077ac3

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
document.pdf
Size:
713.55 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Full Text- Article

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
0 B
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: