Yeni Nesil Öğretmen Özellikleri Nasıl Olmalı?

dc.contributor.advisor Mustafa Özcan
dc.contributor.author Özgül, Hatice Beyza
dc.date.accessioned 2021-12-14T11:21:11Z
dc.date.available 2021-12-14T11:21:11Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Eğitim sisteminin yapı taşlarını oluşturan öğretmen, öğrenci ve teknoloji kullanımı geleceğin eğitimine yön vermektedir. Bu araştırma ile öğretmenlik mesleğinin, öğrenci profillerinin ve eğitimin teknolojik boyutlarının gelecekteki görünürlüğünü tespit etmek amaçlanmaktadır. Bu kriterler doğrultusunda dört açık uçlu soru, çeşitli branşlarda görev alan 51 öğretmene sorulmuş, görüşlerden 1 tanesinde branş belirtilmediği için geçersiz sayılmış ve nihayetinde 50 branş öğretmeninin görüşü alınmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan 50 kişi arasında sınıf öğretmeni (22), beden eğitimi (7), bilişim teknolojileri (4), Türkçe (3), matematik (2), fizik (2), İngilizce (2), görsel sanatlar (1), PDR (1), okul öncesi öğretmeni (2) branşları mevcuttur. Toplanan verilerin analiz edilmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin günümüzde, mesleki açıdan kendilerine yönelik tasvirlerinde, kendilerini yenilikçi, çalışkan, idealist, araştırmacı, çağdaş, empati kurabilen, hoşgörülü, sorgulayan, teknolojik, istekli, deneyimli, yönlendirici, eğlenceli, meraklı, iletişimi güçlü, sistematik ve yaratıcı olarak tanımlamıştır. Bunun yanında azınlıkta kalan bir grubun, kendini kısıtlanmış hissettiği ve belirsizlik içerisinde betimlediği görülmektedir. Gelecekte öğretmenlerin nasıl olması gerektiği ile ilgili olarak görüşlere bakıldığında ise; çoğunluğun teknolojiye hâkim, dijital kaynakları üretebilen, öğrencilere rehberlik eden, öğrenci ihtiyaçlarını gözlemlemede ve öğretim programlarındayetkin, yenilikçi ve her alanda donanımlı öğretmenlerin var olacağını belirtmişlerdir. Bunun yanında yine gelecekteki öğretmenlerin akılcı, kültürlü, eğlenceli, istekli, yaratıcı ve sanal bir varoluşta yer alacağını ifade eden görüşler de yer almaktadır. Sayıları az olmakla birlikte gelecekteki öğretmenlerin vasıfsız, tembel, maddiyatçı, uyumsuz, çağın gerisinde kalmış ve cahil olacağını düşünenler de mevcuttur.
dc.identifier.citation Özgül, H. B. (2021). Yeni Nesil Öğretmen Özellikleri Nasıl Olmalı?. MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı. ss. 1-42
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11779/1673
dc.language.iso tr
dc.publisher MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Mevcut sistemde öğretmen nitelikleri, Gelecekteki olası eğitim teknolojileri kullanımı, Gelecekteki olası öğrenci profilleri, Gelecekteki olası öğretmen profilleri, Yeni nesil öğretmen özellikleri
dc.title Yeni Nesil Öğretmen Özellikleri Nasıl Olmalı?
dc.title.alternative How should the qualities of new generation teachers be?
dc.type Master's Degree Project
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Hatice Beyza Özgül
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı
gdc.description.publicationcategory YL-Bitirme Projesi
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 1-42
gdc.description.wosquality N/A
gdc.publishedmonth N/A
gdc.virtual.author Özcan, Mustafa
relation.isAuthorOfPublication f88cd81e-f0e3-4be8-9ada-9c6b8e0b5fbc
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery f88cd81e-f0e3-4be8-9ada-9c6b8e0b5fbc
relation.isOrgUnitOfPublication 24e54c97-09a7-42b6-bd40-79ed35c43ff4
relation.isOrgUnitOfPublication a858b423-6107-4991-9ef6-46109894c841
relation.isOrgUnitOfPublication a6e60d5c-b0c7-474a-b49b-284dc710c078
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 24e54c97-09a7-42b6-bd40-79ed35c43ff4

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
SBE_ÖğrenmeBilimleri_HaticeBeyzaÖzgül.pdf
Size:
904.61 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
YL-Proje Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
0 B
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: