İnsan Hakları Bilincini Geliştirme Yöntemi Olarak Sinema

Loading...
Thumbnail Image

Date

2023

Authors

Karacaoğlu, Emine

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Altınbaş Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Sinema filmlerinin eğitim amaçlı kullanımı yeni değildir. 1895 yılında film makinesinin Lumiére kardeşler tarafından bulunmasından kısa bir süre sonra filmlerin 1907 yılından itibaren eğitim amaçlı kullanıldığı göze çarpmaktadır. 1922 yılında sinemanın eğitimdeki etkisini ölçmeye yarayan ve 500’den fazla öğrenci üzerinde yapılan bir araştırma, filmin öğrenmenin etkililiğini arttırdığı, konuların sevilmesine katkıda bulunduğunu ortaya koymuştur. Türkiye’de de 1933’te yapılan bir araştırmada 8-14 yaşındaki 60 ilkokul öğrencisinin filmi izledikten 2 ay sonra filmin %70’ini hatırladıklarını göstermiştir. Basit bir çıkarsamayla sinema görsellik hatırlama, anlama, konulara aşinalık bakımlarından kolaylaştırıcılık bir işlev görmektedir. Bu etkinin fark edilmesi sinemanın daha işlevsel ve yoğun kullanılması sonucunu doğurur. Amerika’da 1936 yılına gelindiğinde ilk ve ortaokullarda 10.97 sinema filmi projektörünün bulunduğu, okullarda ve üniversitelerde öğretmen ve öğrenciler için film kütüphanelerinin oluşturulduğu gözlenir. Benzer gelişmeler 1907’lerden sonra Avrupa’da da rastlanmaktadır. Bu süreç II. Dünya savaşı sonrasında artarak devam etmiştir.

Description

Keywords

İnsan hakları, Bilnç

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Karacaoğlu, E. (14 - 15.Nisan 2023 ). İnsan Hakları Bilincinin Gelişimine Yönelik Üniversite Müfredat Modeli Oluşturulması, İnsan Hakları Bilincini Geliştirme Yöntemi Olarak Sinema. Online Çalıştay

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

Page Views

165

checked on Dec 06, 2025

Downloads

326

checked on Dec 06, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available