Kütüphanecilikte Lego Modelleri: Yeni Eğilimleri Beraber Karşılamak
Loading...
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
UNAK 2019
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu çalışmanın amacı, günümüzün değişen dünya düzeninde yaşanmakta olan teknolojik ve sosyolojik gelişmelerin kütüphaneciler üzerindeki çalışma alışkanlıklarına nasıl etki ettiğini tartışmak ve bu etkilerin nasıl karşılanması gerektiğine dair bir öneri sunmaktır. Yeni bir işbirliği modeli olarak öne sürdüğümüz bu çalışmada kütüphanecilerin, kullanıcılarının ihtiyaçlarını karşılarken sahip olmaları gereken yetkinliklerine ve kütüphanecilerin mesleki gelişimlerini tamamlamalarına dair çözüm önerilerinde bulunulmaktadır. Çalışmanın çıkış noktası her yıl IFLA ve ALA tarafından yayınlanan eğilim raporlarıdır ve yine bu kuruluşların geleceğin eğilimleri konusunda yaptıkları çalışmaların sonuçlarıdır. Çalışmada bu bilgiler ışığında, kütüphanecilere özgün bir “LEGO” modeli sunulmaktadır. Bu model kütüphanecilik alanındaki eğilimlerde ya da farklı disiplinlerde uzmanlaşmış kütüphanecilerin, meslektaşlarını yüksek öğrenimleri sonrasında iş hayatlarında desteklemeleri üzerine kurulmuş bir modeldir. Her bir kütüphanecinin bir LEGO parçası olduğu varsayılarak ve her bir LEGO parçasının bir araya geldiğinde bir yapı oluşturduğu düşünülerek yola çıkılmaktadır. Güncel eğilimlerde uzmanlaşmış ve deneyim sahibi olmuş kişilerin, meslektaşlarına önderlik ederek ve onların da yetenek ve görüşlerinden beslenerek bir LEGO modeli oluşturması, diğer bir deyişle uzmanlık alanlarında meslektaşlarının da uzmanlaşması için desteklemesi adına bir iş birliğine gidilmesi gerekmektedir.
Description
ORCID
Keywords
Kütüphanecilikte işbirliği, Üniversite kütüphaneleri, Kütüphanecilik, İşbirliği modelleri, Lego modeli
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Yarar, Kütüphanecilikte Lego Modelleri: Yeni Eğilimleri Beraber Karşılamak, 2019
WoS Q
Scopus Q
Source
UNAK 2019 - Kütüphanelerimizin Geleceği: İş Birliği