Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1092
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzcan, Mustafa-
dc.date.accessioned2019-06-24T07:12:58Z
dc.date.available2019-06-24T07:12:58Z
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationOzcan, M. (2014). What serves best Kurdish self-interests in Turkey: An analysis in light of the American experience of becoming a nation and the role of education. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi 2014, 4 (2), 135-173.en_US
dc.identifier.issn2146-5606-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1092-
dc.description.abstractThe ending of the Cold War at the close of the 20th century became a turning point for the acceleration of racial, ethnic, and religious conflicts around the world, specifically in the Middle East. Within various countries, struggles have arisen, as diverse social groups demand political, cultural, and religious rights. Turkey is one of those countries. Representatives of the Kurds are demanding rights ranging from cultural recognition to political autonomy and independence. Some Kurdish groups are using terror to realize their goals. The tension stemming from this conflict is deteriorating the social, political, and cultural life of the country. The anomaly is that the Kurds have coexisted with the rest of the nation for more than one thousand year and their commonalities are more ample than their differences. America is a nation of immigrants from diverse racial, ethnic, and cultural backgrounds.en_US
dc.description.abstractSoğuk Savaş’ın sona ermesi dünyada, özellikle de Orta Doğu’da ırka, etnik ve dini gerekçelere dayalı çatışmaları alevlendiren bir dönüm noktası oldu. Birçok ülkede farklı sosyal gruplar siyasi, kültürel ve dini haklar talep etmeye başladı. Bu ülkelerden birisi Türkiye’dir. Kürtleri temsil ettiklerini iddia eden gruplar kültürel farklılıkların tanınmasından siyasi bağımsızlığa kadar uzanan haklar talep etmeye başladılar. Üstelik bazı Kürt gruplar amaçlarını gerçekleştirmek için terörü bir araç olarak kullanmaktadır. Yoğun olarak 1984’ten beri devam eden bu çatışmaların yol açtığı gerginlik ülkenin sosyal, siyasi ve kültürel hayatını olumsuz şekilde etkilemekte, milli birliğe, ekonomi ve eğitime zarar vermektedir. Garip olan şudur ki Kürtler bin yıldan fazla bir zamandır bu topraklarda Türklerle birlikte yaşadılar, et ve tırnak gibi oldular ve Türklerle aralarındaki benzerlikler farklılıklarından çok daha fazladır. Amerikalılar farklı soy, etnik köken ve kültürel gruplardan gelen göçmenlerden oluşan bir milletir. Bu gruplar bir potada eriyerek veya iyice karışarak bugün Eritme Potası (Melting Pot) ve Salata Kasesi (Salad Bowl) mecazlarıyla tanımlanan Amerikan milletini oluşturdular. Amerikan olmayı öğrendiler. Dışardan zengin, demokratik ve huzurlu görünen Amerika aslında her zaman ırkçılık ve etnik ayrımcılık sorunlarıyla uğraşan bir ülke olmuştur. Siyah Amerikalılar 1865’e kadar köle olarak yaşamış, 1965’e kadar yasalar önünde bile eşit olamamıştır. Diğer azınlıklar, özellikle de Avrupalı beyaz ırktan olmayan azınlıklar hemen her zaman ön yargı ve ayrımcılığa maruz kalmıştır. Ancak, bu problemlere rağmen bu grupların hiç birisi terörü kendi amaçlarına hizmet edecek bir araç olarak kullanmamıştır. Bu grupların hiç birisi kendi istediklerini almak için Amerika’yı bölme mücadelesi başlatmamıştır. Kendi aralarındaki soy, etnisite, din ve dil farklılıklarına rağmen Amerikalılar milli birliği nasıl başardı? Farklılıklarını ve çatışan çıkarlarını tartışırken bile demokratik ve medeni olmayı nasıl öğrendi. Bu süreçte Amerika’yı tanımlamak için kullanılan Eritme Potası ve Salata Kasesi kavramları eğitim politikalarına nasıl yansıdı? Türkler ve Kürtler daha demokratik bir millet olmak için Amerikan tecrübesinden ne öğrenebilir? Birlikte yaşamak mı yoksa bölünmek mi Kürtlerin çıkarına daha fazla hizmet eder? Bu makalede bu ve benzeri soruların cevapları aranacaktır.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKalem Eğitim ve Sağlık Hizmetleri Vakfıen_US
dc.relation.ispartofKalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectThe Kurdsen_US
dc.subjectMelting Poten_US
dc.subjectSalad Bowlen_US
dc.subjectCultural Diversityen_US
dc.subjectEducation of Minoritiesen_US
dc.subjectKürtleren_US
dc.subjectEritme Potasıen_US
dc.subjectSalata Kasesien_US
dc.subjectKültürel Çeşitliliken_US
dc.subjectAzınlıkların Eğitimien_US
dc.titleWhat serves best Kurdish self-interests in Turkey: an analysis in light of the American experience of becoming a nation and the role of educationen_US
dc.title.alternativeTürkiye’deki Kürtler’in çıkarlarına en iyi ne hizmet eder: Amerikalıların millet olma deneyimi ve bu süreçte eğitimin rolü ışığında bir analizen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authoridMustafa Özcan / 0000-0003-3501-0762-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.endpage173en_US
dc.identifier.startpage135en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.departmentEğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümüen_US
dc.institutionauthorÖzcan, Mustafa-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept06.01. Department of Guidance and Psychological Counseling-
Appears in Collections:Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mustafa_Ozcan.pdfYayıncı Sürümü - Makale506.28 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

6
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.