Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1175
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArısoy Saraçlar, Ebru-
dc.contributor.authorEser, Ahmet Yetkin-
dc.date.accessioned2019-11-12T13:42:00Z
dc.date.available2019-11-12T13:42:00Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationEser, AY. (2018). E-commerce customer shurn prediction based machine learning algortihms, MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1175-
dc.description.abstractWith the development and popularization of a digital world, human behavior has changed so remarkably. A lot of sectors affected because of this change. One of the most affected areas is the retail sector. People have left their regular shopping habits and started shopping on e-commerce sites. Thanks to increasing of variety and volume of collected data and velocity of new machines, companies can use sophisticated algorithms efficiently on their data. In this paper, we discuss about how companies can predict potential churned customers with machine learning methods.en_US
dc.description.abstractDijital araçlardaki gelişmeler ve yaygınlaşmalar insanların davranışlarında büyük değişimlere sebep olmaktadır. Bu değişimlerden pek çok sektör etkilenmektedir. En çok etkilenen sektörlerden biri de perakende sektörüdür. İnsanlar normal ticaret alışveriş alışkanlıklarını bırakıp e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmaya başlamışlardır. Ve e-ticaret sitelerinden alışveriş yapan kitle süratle artmaktadır. Şirketler gelişen teknolojiler ve toplanan dataların artması sayesinde gelişmiş algoritmalarla müşterilerini kolayca analiz edebilmeye başlamışlardır. Bu yazıda, şirketlerin makine öğrenmesi metotlarıyla alışveriş yapmayı bırakacak müşterileri önceden nasıl tahmin edebileceklerini araştıracağız.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMEF Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectChurn Analysisen_US
dc.subjectExploratory Data Analysisen_US
dc.subjectDescriptive Analysisen_US
dc.subjectMachine Learning Algorithmen_US
dc.subjectMüşteri Kaybı Analizien_US
dc.subjectAçımlayıcı Veri Analizien_US
dc.subjectTanımlayıcı Veri Analizien_US
dc.subjectMakine Öğrenmesi Metotlarıen_US
dc.titleE-commerce customer shurn prediction based machine learning algortihmsen_US
dc.typeMaster's Degree Projecten_US
dc.relation.publicationcategoryYL-Bitirme Projesien_US
dc.departmentBüyük Veri Analitigi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.institutionauthorEser, Ahmet Yetkin-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeMaster's Degree Project-
Appears in Collections:FBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AhmetYetkinEser.pdforiginal2.05 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

4
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.