Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1193
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAğralı, Semra-
dc.contributor.authorTekince, Ahmetcan-
dc.date.accessioned2019-11-12T13:42:02Z
dc.date.available2019-11-12T13:42:02Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationTekince, A. (2018). Sales lead ranking for extended coverage automobile ınsurance policies using the online quotes, MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1193-
dc.description.abstractThis study analyzes the features that are important for the extended coverage automobile insurance sale decision of the client and the improvement strategies for insurance sales using the information gained from the analysis of algorithms. We start with a binary classification stating that whether a sale is made after each quote or not. All quotes are scored and ranked in the decreasing order in which a sale was predicted but not realized. We use the Two-Class- Boosted Decision Tree, Two -Class Neural Networks and the Two-Class Locally Deep SVM models. The Neural Network model provided the best results; and a list of quotes that were not sold and also seemed very possible to be converted into sales was generated, which can be used by the sales staff for realizing these sales.en_US
dc.description.abstractÇalışmamızda müşterilerin verilen teklifleri satın alma kararını etkileyen nitelikleri tespit etmeye çalışıyoruz. Ayrıca bu bilgi ile satışların nasıl artırabileceğini de inceliyoruz. Çalışmamız esasen bir ikili tasnif çalışmasıdır, verilen teklifin satışa dönüp dönmediğini belirtir. Bununla elimizdeki teklifler içinden satış olarak tahmin edilen ancak satılmamış tüm teklifleri puanladık. Bu liste, satış çalışmalarımızda tercih edilecek kısa liste olacak. Kullandığımız modeller, ikili tasnif karar ağacı, sinirsel ağlar ve ikili yerel derin SVM olmuştur. Modeller arasından, Sinir Ağları modeli en iyi sonuçları verdi. Satış personeli tarafından kullanılabilecek, satılmamış ve satışa dönüştürülmesi çok mümkün görünen tekliflerin bir listesi hazırlandı.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMEF Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSales Lead Ranking for Extended Coverage Automobile Insurance Policies Using the Online Quotesen_US
dc.title.alternativeOnline verilen kasko tekliflerinden ptansiyel müşteri sıralamasıen_US
dc.typeMaster's Degree Projecten_US
dc.relation.publicationcategoryYL-Bitirme Projesien_US
dc.departmentBüyük Veri Analitigi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.institutionauthorTekince, Ahmetcan-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.openairetypeMaster's Degree Project-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:FBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AhmetcanTekince.pdfYL-Proje Dosyası529.14 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

12
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.