Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1211
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKüçükaydın, Hande-
dc.contributor.authorDanışman, Efehan-
dc.date.accessioned2019-11-12T13:42:04Z
dc.date.available2019-11-12T13:42:04Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationDanışman, E. (2019). Predicting customer satisfaction via structed and unstructured data using classification and regression, MEF Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1211-
dc.description.abstractAccording to different studies, retaining existing customers is five or more times more costly than acquiring new ones. This study aim to understand what customers expect from an airline using machine techniques. Dataset is scraped from Skytrax’s Airline Quality website and consists of 65947 observations with 17 columns consisting of one free format column that includes customer review. In order to do predict whether a customer recommends an airline or not, we try to utilize classification and regression algorithms. In addition to insights, this study also aims to compare the performance of the models and viability of using only free text in order to predict customer satisfaction.en_US
dc.description.abstractFarklı araştırmalara göre firmaların hali hazırdaki müşterilerini elinde tutması yeni müşteri kazanımına göre ortalama beş kat daha maliyetlidir. Bu çalışma makine öğrenmesi yoluyla ve kullanıcıların seçtiği alanlarla serbest metinleri kullanarak müşterilerin havayollarından beklentisini anlamayı amaçlamaktadır. Skytrax’in Airline Quality internet sitesinden alınan veri seti 65947 satır ve 17 sütuna sahiptir. Kullanıcıların bir havayolunu tavsiye edip etmediğini tahmin edebilmek için sınıflandırma ve regresyon algoritmaları kullanılmıştır. Yönetimsel bir kavrayış vermenin yanı sıra çalışma ayrıca farklı algoritmaların performansını karşılaştırmakta ve müşteri memnuniyetini tahmin etmek için serbest metin formatlarının uygunluğunu tartışmaktadır.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMEF Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSkytraxen_US
dc.subjectAirlinesen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.subjectClassificationen_US
dc.subjectRegressionen_US
dc.subjectMachine Learningen_US
dc.subjectHavayollarıen_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyeten_US
dc.subjectSınıflandırmaen_US
dc.subjectRegresyonen_US
dc.subjectMakine Öğrenmesien_US
dc.titlePredicting Customer Satisfaction Via Structed and Unstructured Data Using Classification and Regressionen_US
dc.title.alternativeMüşteri memnuniyetini sınıflandırma ve regresyon algoritmalarını kullanarak yapılandırılmış ve yapılandırılmamış verilerle tahmin etmeken_US
dc.typeMaster's Degree Projecten_US
dc.relation.publicationcategoryYL-Bitirme Projesien_US
dc.departmentBüyük Veri Analitigi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.institutionauthorDanışman, Efehan-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.openairetypeMaster's Degree Project-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:FBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EfehanDanisman.pdfYL-Proje Dosyası441.2 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

8
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.