Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1295
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTosun, Petek-
dc.contributor.authorSezgin, Selime-
dc.contributor.authorUray, Nimet-
dc.date.accessioned2020-01-28T10:39:16Z
dc.date.available2020-01-28T10:39:16Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationTosun, P., Sezgin, S. ve Uray, N., (2019). Pazarlama biliminde duygu ve duygu durumu kavramları için baz alınmış teoriler, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (72), ss. 1832-1851, DOI: 10.17755/esosder.562236en_US
dc.identifier.issn1304-0278-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1295-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17755/esosder.562236-
dc.description.abstractGünlük hayatın ve insan benliğinin ayrılmaz birer parçası olan duygular, pazarlama bilimi içerisinde çeşitli bağlamlarda çalışılmıştır. Bu makalenin amacı, duygu ve duygu durumu kavramlarının pazarlama bilimi içerisinde çalışıldığı genel bağlamlar olan bilişsel süreçler, satın alma davranışı, ürün ve hizmet değerlendirmesi ile marka-tüketici ilişkisi kapsamındaki çalışmaları kavramsal şekilde incelemek ve pazarlama biliminde duygulara ilişkin çalışmalarda temel alınmış teorileri ve modelleri özetlemektir. Tüketicilerin bilişsel süreçleri ve davranışlarına etki eden duygu yayılım mekanizmaları olarak, aralarında Bilgi Kaynağı Olarak Duygular Modeli, Duygu Yayılma Modeli, Sezgisel ve Sistematik Bilgi İşleme Modeli ve Uyum Teorisi’nin de yer aldığı on iki adet kuram açıklanmıştır. Pazarlama alanında temel alınan teorileri ilk kez sınıflandıran ve özetleyen bu çalışma ile gelecekteki araştırmaların kavramsal çerçeveleri açısından bir kaynak oluşturmak hedeflenmiştir. Pazarlamada duygu ve duygu durumuna ilişkin çalışmalarda baz alınmış teori ve modellerin açıklandığı ve sınıflandırıldığı bu çalışmada ayrıca pazarlama yöneticileri için uygulama örneklerine de yer verilmiştir. Pazarlamada duygu ve duygu durum araştırmaları son yıllarda giderek artmakta olup, duygusal süreçlerin, bilişsel süreçler ve tüketici davranışı üzerindeki etkisinin daha net anlaşılabilmesi için daha çok sayıda araştırma yapılmasına ihtiyaç duyulmaktadır.en_US
dc.description.abstractEmotions, which are integral parts of everyday life and human beings, have been studied in various contexts within marketing science. The aim of this article is to conceptually examine the studies that have been focused on cognitive processes, purchasing behavior, product and service evaluation, and brand-consumer relationship, and explain the general contexts that include mood and emotion concepts by summarizing the theories about emotions in marketing science. Twelve theories including the Affect-as-Information Model, Affect Infusion Model, Heuristic and Systematic Processing, and Congruence Theories have been explained as the emotional mechanisms that affect consumers' cognitive processes and behaviors. This study, which classifies and summarizes the theories that are used as a theoretical base in marketing, is the first study in this field and aimsto create a source for the conceptual frameworks of future researches. In this stu dy where the theories based on mood and emotions in marketing are explained and classified, the implications for marketing managers are also included. In marketing, research on mood and emotions has been increasing in recent years, yet more research is needed to fully understand the impact of emotional processes on cognitive processes and consumer behavior.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherTübitak Dergi Park, Özel Akademien_US
dc.relation.ispartofElektronik Sosyal Bilimler Dergisi = Electronic Journal of Social Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDuyguen_US
dc.subjectDuygu Durumuen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectBilişen_US
dc.subjectEmotionen_US
dc.subjectMooden_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectCognitionen_US
dc.subjectBranden_US
dc.titlePazarlama biliminde duygu ve duygu durumu kavramları için baz alınmış teorileren_US
dc.title.alternativeTheories about emotions and mood in marketingen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authoridPetek Tosun / 0000-0002-9228-8907-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.endpage1851en_US
dc.identifier.startpage1832en_US
dc.identifier.issue72en_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.departmentİİSBF, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.trdizinid317361en_US
dc.institutionauthorTosun, Petek-
dc.institutionauthorTosun, Petek-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
Appears in Collections:İşletme Bölümü Koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Petek Tosun.pdfYayıncı Sürümü - Makale555.44 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.