Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1323
Title: Branching out ideas: Concept maps effect on memory and L2 writing
Other Titles: Fikirleri kollara ayırmak: Kavram haritalarının hafıza ve L2 üzerindeki etkisi
Source: Schwartz, T , Angelakis, G . (2018). Branching out ideas: Concept maps effect on memory and L2 writing. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (13), ss.94-102. DOI:10.29000/rumelide.504254
Abstract: The purpose of this study was to develop a curriculum to teach visual concept mapping and improve student attitudes on writing and the quality of their examination essays. We used visual word and image connections to improve the working memory and language aptitude students and gathered a small amount of data. The study took place during the summer module of an English preparatory program and was voluntary. We developed the workshop and the methodology for students who were continuing the English preparatory program into summer school. We gave surveys and personal interviews to students and workshop instructors after the workshops to ascertain students' attitude and knowledge of the material as well as the effectiveness of the program. Research partners took notes and recordings of the workshops. End of course writing exams were referenced for quantitative data but was limited due to the workshops being voluntary. The workshops were peripheral to the course module and aimed to be as casual and accommodating to student’s heavy workload as possible while targeting specific tasks that they were responsible for in the course and final examination. Further research is needed but the limited data suggests a correlation between student’s inclusion of mind mapping techniques and their ability to complete the demands of the final exam writing rubric.
Bu çalışmanın amacı, görsel kavram haritalamayı öğretmek ve öğrencilerin yazma konusundaki tutumlarını ve sınav yazmalarının kalitesini geliştirmek için bir müfredat geliştirmektir. Öğrencilerin çalışma belleği ve dil becerilerini geliştirmek ve az miktarda veri toplamak için görsel kelime ve görüntü bağlantıları kullandık. Çalışma, bir İngilizce hazırlık programının yaz modülü sırasında gerçekleşti ve gönüllü oldu. İngilizce hazırlık eğitimi programına devam eden öğrenciler için yaz okuluna atölye ve metodoloji geliştirdik. Öğrencilerin materyallerin tutum ve bilgilerini ve programın etkinliğini tespit etmek için atölye çalışmalarından sonra öğrenciler ve atölye eğitmenleri ile anketler ve kişisel görüşmeler yaptık. Araştırma ortakları, çalıştayların notlarını ve kayıtlarını aldı. Kurs sonu sınavları, nicel veriler için referans alınmış, ancak çalıştaylar gönüllü olmuştur. Çalıştaylar, ders modülüne çevre birimleriydi ve öğrencilerin ders yükünden ve final sınavından sorumlu oldukları belirli görevleri hedeflerken, mümkün olduğunca öğrencinin ağır iş yüküne rahat ve yardımsever olmayı hedefliyordu. Daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır, ancak sınırlı veriler, öğrencinin zihin haritalama tekniklerini içermesi ve final sınavı yazma sınavının taleplerini tamamlama yetenekleri arasında bir ilişki olduğunu göstermektedir.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1323
https://doi.org/10.1098/rspb.2019.1576
ISSN: 2148-7782
Appears in Collections:İHP, İngilizce Hazırlık Programı Koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Branching out ideas.pdfFull Text - Article767.43 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

2
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.