Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1337
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorElif Börekçi-
dc.contributor.authorSelime Sezgin-
dc.date.accessioned2020-07-09T21:18:52Z
dc.date.available2020-07-09T21:18:52Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationSezgin, S., Tosun, P. ve Börekçi, E. (2019). Finansal hizmetlerde kurumsal marka imajı ve marka güveninin bankacılık hizmeti alma eğilimine etkisi. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, (12). 24, ss. 303-329.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1337-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, bireysel bankacılık hizmetlerinde kurumsal marka imajı ve marka güveninin bir bankadan hizmet alma niyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Müşterilerin bankaya varlık emanet ettikleri yatırım hesapları ile bankadan varlık ödünç aldıkları ih- tiyaç kredisi arasında alınan hizmetin değerlendirilmesi sırasında tüketici hizmete fark- lı noktalardan baktığından, bankacılık ürünleri arasında karşılaştırma da yapılmıştır. Bu çalışmanın kavramsal modeli, Gerekçeli Eylem Teorisi’ne dayandırılmış ve davranışsal niyeti etkileyen değişkenlere marka güveni ve kurumsal marka imajı eklenerek model ge- nişletilmiştir. Kantitatif araştırma yöntemi kapsamında yapılan regresyon analizlerinin so- nucunda, kurumsal marka imajı ile marka güveni kavramlarının, tutum değişkeni aracılığı ile bankacılık ürünü satın alma niyetini pozitif yönde etkilediği görülmüştür. Kurumsal marka imajı, bankacılık ürünlerinin ana kategorileri olan bireysel kredi ürünleri, yatırım ürünleri, kartlar ve dağıtım kanallarını kullanma niyeti üzerinde önemli etkiye sahiptir. Araştırma sonucunda, Gerekçeli Eylem Teorisi, finansal hizmetler alanında marka güveni ve kurumsal marka imajı kavramları ile genişletilerek, finansal hizmetler alanında yapılacak çalışmalar için araştırmacılara bir model önerilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPpaden_US
dc.relation.ispartofPazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBankacılıken_US
dc.subjectKurumsal marka imajıen_US
dc.subjectGerekçeli eylem teorisien_US
dc.subjectMarka güvenien_US
dc.titleFi̇nansal Hi̇zmetlerde Kurumsal Marka İ̇maji ve Marka Güveni̇ni̇n Bankacılık Hi̇zmeti̇ Alma Ni̇yeti̇ne Etki̇si̇en_US
dc.typeArticleen_US
dc.authoridPetek Tosun / 0000-0002-9228-8907-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.endpage329en_US
dc.identifier.startpage303en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.departmentİİSBF, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.trdizinid348064en_US
dc.institutionauthorTosun, Petek-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:İşletme Bölümü Koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
184-published.pdfFull Text - Article393.12 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Nov 11, 2024

Download(s)

6
checked on Nov 11, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.