Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1350
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAyan, Büşra-
dc.contributor.authorGürsoy, Umman Tuğba-
dc.contributor.authorCan, Mustafa-
dc.date.accessioned2020-08-13T21:03:52Z
dc.date.available2020-08-13T21:03:52Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationBüşra, A., Can., & Gürsoy, U. T. Sosyal medya madenciliği ile firmaların twitter verilerinin incelenmesi. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (23), ss.237-256. DOI: https://doi.org/10.18092/ulikidince.475092en_US
dc.identifier.issn1307-9859-
dc.identifier.issn1307-9832-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18092/ulikidince.475092-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1350-
dc.description.abstractBu çalışma, farklı sektörlerde faaliyet gösteren rakip firmaların Twitter verilerini analiz ederek, firmaların Twitter verilerinin firmalara göre anlamlı bir uyum gösterip göstermediğinin tespit edilmesini, firmaların Twitter’da paylaştıkları içeriklerin kümelenmesini ve hangi içerik kümesinin en fazla etkileşime yol açtığının belirlenmesini amaçlamaktadır. Bu kapsamda, 2017 yılı boyunca kozmetik, elektronik ve pazaryeri sektörlerinde faaliyet gösteren rakip firmalar tarafından paylaşılan Twitter verileri, Sosyal Medya Madenciliği süreci izlenerek analiz edilmiştir. Firmaların Twitter verilerinin firmalara göre anlamlı bir uyum gösterip göstermediği Uygunluk Analizi ile tespit edilmiştir. Firmaların Twitter paylaşımları ise Metin Madenciliği ön işleme metotlarından faydalanılarak “Özel Teklif”, “Yarışma & Etkinlik”, “Ürün”, “Sosyal”, “Destek & Geri Bildirim” ve “Özel Etkileşim” kategori başlıklarıyla kümelenmiştir. Firmaların elde ettikleri etkileşimlerin büyük bir çoğunluğunun azınlıktaki paylaşımlardan gelmesi sebebi ile hangi içerik kümesinin en fazla etkileşime yol açtığı Pareto İlkesi yardımı ile belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofUluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUygunluk analizien_US
dc.subjectSosyal medya madenciliğien_US
dc.subjectMetin madenciliğien_US
dc.subjectPareto i̇lkesien_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.titleSosyal Medya Madenciliği ile Firmaların Twitter Verilerinin İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.18092/ulikidince.475092-
dc.authoridBüşra Ayan / 0000-0002-5212-2144-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.startpage237 - 256en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.departmentİİSBF, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.trdizinid339751en_US
dc.institutionauthorAyan, Büşra-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept04.03. Department of Business Administration-
Appears in Collections:İşletme Bölümü Koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Busra_ayan.pdfTam Metin / Full Text659.91 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

68
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

6
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.