Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1352
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErkut, Erhan-
dc.date.accessioned2020-08-27T16:44:58Z
dc.date.available2020-08-27T16:44:58Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationErkut, E. (2020). Covid-19 sonrası yükseköğretim. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), ss.125–133. DOI: https://doi.org/10.2399/yod.20.002en_US
dc.identifier.issn2146-7978-
dc.identifier.issn2146-796X-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.2399/yod.20.002-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1352-
dc.description.abstractHigher education is one of the most severely impacted sectors by Covid-19. Almost all schools worldwide had to stop face-to-face education and approximately 2 billions students were forced to get their education online. This pandemic demonstrated that the Turkish higher education system was not well-prepared for a crisis of this proportion, nor was it ready for effective online teaching. High-quality online education is a fact of life now, and administrators, as well as faculty members have an important task on hand. In this opinion piece, 1 offered some ideas about improving the quality of online education, and discussed other impacts of this pandemic on higher education, along with some warnings. I believe this pandemic offers an opportunity for the outdated higher education system worldwide and the universities (and countries) that adopt quickly will be the winners.en_US
dc.description.abstractCovid-19 salgınının en çok etkilediği sektörlerden birisi, yükseköğretim oldu. Neredeyse dünyadaki tüm okullar yüzyüze eğitime kapatıldı ve 2 milyara yakın öğrenci birdenbire zorunlu olarak çevrimiçi (online) eğitime geçti. Salgın ülkemizin yükseköğretim sisteminin ne bu boyutta bir krize ne de etkin çevrimiçi eğitime hazır olmadığını gösterdi. Nitelikli çevrimiçi eğtim artık yaşamımızın ayrılmaz bir parçası olmalı; bu konuda hem yöneticilere, hem de öğretim elemanlarına önemli görevler düşüyor. Bu makalede çevrimiçi eğitimin seviyesini yükseltme önerilerinin yanı sıra salgının yükseköğretim sisteminde başka neleri etkileyebileceğini de tartışarak bazı uyarılarda bulunmak istiyorum. Kanımca, bu salgın tüm dünyada çağdışı kalmış olan eğitim sisteminin evrilmesi için iyi bir fırsat olacak. Ve hızlı adapte olabilecek üniversiteler (ve ülkeler) bu krizin kazananlar› olacaklar.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherDeomeden_US
dc.relation.ispartofYükseköğretim Dergisi / Journal of Higher Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSeyreltilmiş kampüsen_US
dc.subjectCovid-19 pandemicen_US
dc.subjectCovid-19 salgınıen_US
dc.subjectÇevrimiçi eğitimen_US
dc.subjectOnline educationen_US
dc.subjectSocial distance universityen_US
dc.titleCovid-19 Sonrası Yükseköğretimen_US
dc.title.alternativeHigher Education after Covid-19en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.2399/yod.20.002-
dc.authoridErhan Erkut / 0000-0001-5806-0266-
dc.description.woscitationindexEmerging Sources Citation Index-
dc.description.WoSDocumentTypeArticle
dc.description.WoSPublishedMonthAğustosen_US
dc.description.WoSIndexDate2020en_US
dc.description.WoSYOKperiodYÖK - 2019-20en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.startpage125-133en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.departmentİİSBF, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.trdizinid387750en_US
dc.identifier.wosWOS:000557356700001en_US
dc.institutionauthorErkut, Erhan-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:COVID-19 Konulu Yayınlar Koleksiyonu
İşletme Bölümü Koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Erkut-2020-Higher-education-after-covid-.pdfFull Text - Article129.19 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

WEB OF SCIENCETM
Citations

32
checked on Nov 16, 2024

Page view(s)

64
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

8
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.