Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1386
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAyan, Büşra-
dc.contributor.authorCan, Mustafa-
dc.contributor.authorGürsoy, Umman Tuğba-
dc.date.accessioned2020-12-09T19:11:53Z
dc.date.available2020-12-09T19:11:53Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationBüşra, A. Y. A. N., Mustafa, C. A. N., & GÜRSOY, U. T. SOSYAL MEDYA ETKİNLİĞİNİN ÖLÇÜMÜ: FİRMALARIN TWITTER KULLANIMINA İLİŞKİN BİR İNCELEME. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(1), ss.121-146.en_US
dc.identifier.issn1303-0035-
dc.identifier.issn2147-3064-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1386-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.11616/basbed.v20i53206.644619-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı farklı sektörlerde faaliyet gösteren lider rakip firmaların sosyal medya etkinliklerinin ölçülmesidir. Bu kapsamda, 2018 Şubat ayı boyunca Twitter kullanıcılarının kozmetik, pazaryeri ve elektronik sektöründe faaliyet gösteren rakip firmalar hakkında yaptıkları paylaşımlar ve bu firmaların kurumsal Twitter hesaplarından yapmış oldukları paylaşımlar Sosyal Medya Madenciliği yöntemi ile analiz edilmiştir. Firmalar hakkındaki tweet sayısı, tweet değeri (olumlu, olumsuz, nötr), takipçi kazanımı, yanıt sayısı, retweet sayısı ve beğeni sayısı başlıklarından oluşan Twitter etkinliğinin ölçüm kriterleri ele alınarak bir başarı sıralaması yapılmış ve en başarılı firmanın kozmetik, en düşük sıralamaya sahip firmanın ise elektronik sektöründen olduğu tespit edilmiştir. Tweet değerini saptayabilmek için Duygu Analizi gerçekleştirilmiştir ve olumlu tweet oranının kozmetik firmaları için daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherAbant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectSosyal Medya Etkinliğien_US
dc.subjectSosyal Medya Madenciliğien_US
dc.subjectDuygu Analizien_US
dc.titleSosyal medya etkinliğinin ölçümü: Firmaların Twitter kullanımına ilişkin bir incelemeen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.11616/basbed.v20i53206.644619-
dc.authoridBüşra Ayan / 0000-0002-5212-2144-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.endpage146en_US
dc.identifier.startpage121en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.departmentİİSBF, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.trdizinid365313en_US
dc.institutionauthorAyan, Büşra-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept04.03. Department of Business Administration-
Appears in Collections:İşletme Bölümü Koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.11616-basbed.v20i53206.644619-1018796.pdfFull Text - Article767.26 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

4
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.