Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1498
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKeki, Başak-
dc.date.accessioned2021-06-17T06:43:02Z
dc.date.available2021-06-17T06:43:02Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationKeki, B. ( 2020). The Provocation of Jasper Johns: Pushing the Representational Limits of Pictorial Expression. Sanat Tarihi Dergisi, 29, 2, 521-539. DOI: https://doi.org/10.29135/std.678483en_US
dc.identifier.issn1300-5707-
dc.identifier.issn2636-8064-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1498-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29135/std.678483-
dc.descriptionYazar Bilgi Üniversitesi ve MEF Üniversitesi'nde yarı zamanlı çalışmakta. Makale içinde her iki üniversite adres gösterilmiş ancak WOS adresi olarak Bilgi Üniversitesi verilmiş.en_US
dc.description.abstractThis paper explores the relationship between visuality and verbal language in the works of Jasper Johns roughly between the period of 1955-1965. Works such as Numbers in Colors (1958-59), Gray Alphabets (1956), False Start (1959), Jubilee (1959), By the Sea (1961), Fool’s House (1962), Map (1961), The Critic Sees (1961), Voice (1964-67), Voice 2 (1982), Light Bulb (1958) and Watchman (1964) provide us with fertile ground to explore issues pertinent to the limits of pictorial expression by revealing how visual and verbal spaces are intricately interwoven. However, the relationship in between also embeds a great deal of tension hosting constant interruption and violation. For a fair evaluation of any visual artwork, we end up having to suspend our habitual ways of looking and realize the complexity of the basic task of looking. These works challenge our vision by making us question the diverse experience of looking (seeing, beholding, saluting, reading, counting, studying, memorizing, spying, voyeurizing, gazing etc.). The paper claims that what grants Johns’ art its provocative power is the realization that the realm of the visual is never a pure space but is constantly influenced by verbal and other senses.en_US
dc.description.abstractBu çalışma Jasper Johns’un kabaca 1955-1965 yılları arasındaki çalışmalarındaki görsellik ve sözel dil arasındaki ilişkiyi inceler. Sanatçının Numbers in Colors / Renkli Numaralar (1958-59), Gray Alphabets / Gri Alfabeler (1956), False Start / Hatalı Çıkış (1959), Jubilee / Jübile (1959), By the Sea / Deniz Kenarı (1961), Fool’s House / Ahmağın Evi (1962), Map / Harita (1961), The Critic Sees / Eleştirmen Görüyor (1961), Voice / Ses (1964-67), Voice 2 / Ses 2 (1982), Light Bulb / Ampul (1958) ve Watchman / Gözcü (1964) gibi işleri görsel ve sözel dillerin birbirleriyle ne kadar yakın ilişki içerinde olduğunu açığa çıkararak bize resimsel ifadenin sınırlarına ilişkin meseleleri araştırma alanı sağlar. Ancak bu alanlar arasındaki ilişki içerisinde yoğun olarak kesinti, karmaşa ve gerilim de barındırır. Herhangi bir görsel sanat eserini doğru bir şekilde değerlendirebilmek için eninde sonunda bakma alışkanlıklarımızı askıya alıp bakma eyleminin kendisine has karmaşıklığını fark etmek durumunda kalırız. Johns’un eserleri de bakma deneyiminin çeşitliliğine (görmek, seyretmek, selamlamak, okumak, saymak, incelemek, ezberlemek, casusluk yapmak, röntgenlemek, gözünü dikmek vs.) dikkat çekerek bize görme alışkanlıklarımızı sorgulatır. Bu çalışma, Johns’un eserlerini bu denli kışkırtıcı kılan özelliğin görsel alemin kendi içinde saf bir alan olmaktan ziyade sürekli olarak sözel dil ve diğer duyuların etkisine maruziyetinin vurgulanması olduğunu iddia eder.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJasper Johnsen_US
dc.subjectPictorial languageen_US
dc.subjectImageen_US
dc.subjectVerbal languageen_US
dc.subjectRepresentationen_US
dc.subjectPaintingen_US
dc.subjectJasper Johnsen_US
dc.subjectResim dilien_US
dc.subjectGörselen_US
dc.subjectSözel dilen_US
dc.subjectTemsilen_US
dc.subjectResim sanatıen_US
dc.titleThe provocation of Jasper Johns: Pushing the representational limits of pictorial expressionen_US
dc.title.alternativeJasper Johns’un Kışkırtıcılığı: Resimsel İfadenin Temsilî Sınırlarını Zorlamaken_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.29135/std.678483-
dc.authoridBaşak Keki / 0000-0003-2461-1853-
dc.description.woscitationindexEmerging Sources Citation Index-
dc.description.WoSDocumentTypeArticle
dc.description.WoSInternationalCollaborationUluslararası işbirliği ile yapılmayan - HAYIRen_US
dc.description.WoSPublishedMonthOctoberen_US
dc.description.WoSIndexDate2020en_US
dc.description.WoSYOKperiodYÖK - 2020-21en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.startpage521-539en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.volume29en_US
dc.departmentİİSBF, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümüen_US
dc.relation.journalSanat Tarihi Dergisien_US
dc.identifier.trdizinid421191en_US
dc.identifier.wosWOS:000591682500007en_US
dc.institutionauthorKeki, Başak-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
Appears in Collections:Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
77cca9d3-dfad-4fde-9305-f9a1d64c6906.pdfFull Text - Article1.36 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

4
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.