Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1549
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇakar, Tuna-
dc.contributor.authorGirişken, Yener-
dc.contributor.authorErdoğan, Çağdan-
dc.date.accessioned2021-08-24T11:28:04Z
dc.date.available2021-08-24T11:28:04Z
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationÇakar, T., Girişken, Y., ve Erdoğan Ç. (). Siyasal parti liderlerine ilişkin seçmen algısının beyin görüntüleme yöntemiyle ölçülmesi üzerine pilot bir araştırma. Nesne - Psikoloji Dergisi. 9(20), s. 261-273.en_US
dc.identifier.issn2147-6489-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1549-
dc.description.abstractSiyasi partilerin ve parti liderlerinin seçmen tarafından nasıl algılandığı sorusu siyasi pazarlama araştırma konularının başında gelen sorulardan biridir. Son dönemde pazarlama araştırmalarında beyin görüntüleme yöntemleri ölçülebilirlik ve objektiflik özellikleri dolayısıyla daha sık kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmanın temel amacı, seçmenlerin liderlere ilişkin algısını, üyesi oldukları siyasi partiyi olumlu algılayacakları öngörüsünden yola çıkarak, beyin görüntüleme yöntemi kullanarak saptayabilmek ve ayrıştırabilmektir. Bu amaçla bu araştırmada, hem kullanım kolaylığı hem de akademik literatürdeki güvenilirliği nedeniyle işlevsel yakın kızıl ötesi spektrometre (fNIR) yöntemi tercih edilmiştir. Bu çerçevede Türkiye’de 2011 seçimlerinde en yüksek oy alan iki partinin aktif çalışma hayatı olan toplam 30 parti meclisi üyesi (30 erkek; Yaş ort.: 34.76) gönüllülük esasına dayanılarak çalışmaya davet edilmiştir. Katılımcılara siyasi parti liderleri ve sıfatlardan oluşan slaytlar gösterilmiş ve 3'lü Likert ölçeği ile tutumları sorulmuştur. Olası bir karşıtlık etkisini gözlemleyebilmek adına katılımcılar karşıt siyasi partilerden seçilmiştir. Çalışma sonunda katılımcıların tutumları beyanlarına dayandırılmadan, sadece nörofizyolojik verilerden yola çıkarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular katılımcıların beklenen tutumlarının 5 kanal (V1, V5, V7, V9, V11) üzerinden istatistiksel olarak anlamlı seviyede ayrıştığını göstermektedir. Ampirik bir içeriğe sahip olan bu çalışmada elde edilen bulgular, hem özel olarak siyasal pazarlama, hem de daha genelinde pazarlama araştırmalarında yeni yöntemlerin geliştirilmesi ve uygulanması açısından önemlidir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOptik nörogörüntüleme (fNIRS)en_US
dc.subjectSeçmen algısıen_US
dc.subjectSiyasi liderleren_US
dc.subjectSiyasal markaen_US
dc.subjectOptic neuroimaging (fNIRS)en_US
dc.subjectVoters’ perceptionen_US
dc.subjectPolitical leadersen_US
dc.subjectPolitical branden_US
dc.titleSiyasal parti liderlerine ilişkin seçmen algısının beyin görüntüleme yöntemiyle ölçülmesi üzerine pilot bir araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.7816/nesne-09-20-03-
dc.authoridTuna Çakar / 0000-0001-8594-7399-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.startpage261-273en_US
dc.identifier.issue20en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.departmentMühendislik Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümüen_US
dc.relation.journalNesne - Psikoloji Dergisien_US
dc.identifier.trdizinid506239en_US
dc.institutionauthorÇakar, Tuna-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept02.02. Department of Computer Engineering-
Appears in Collections:Bilgisayar Mühendisliği Bölümü koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1607458555.pdfFull text / Tam Metin371.59 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

6
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.