Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1565
Title: Jasper Johns' Flag: Beyond Realism and Abstraction
Authors: Keki, Başak
Keywords: Soğuk savaş estetiği
Expressionism
Gerçekçilik
Jasper johns – flag (1955)
Realism
Jasper johns – bayrak (1955)
Soyut dışavurumculuk
Cold war aesthetics
Publisher: Dokuz Eylül Üniversitesi
Source: Keki, B. (2020). Jasper Johns’un Flag’i / Bayrak’ı: Realizm ve Soyutun Ötesinde. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 24, pp.1–11. ‌
Abstract: Jasper Johns is one of the most provocative American artists of the twentieth century who has shaped the perception of art and has influenced generations of artists. This paper examines one of his most important works, Flag (1955), regarding it as a work defying easy categorizations as either a realist or an abstract work. Without being identified as either kind, it nevertheless displays certain traits of both. As for its suggestion of realism, the work comes up as a response to its political, cultural and artistic context, challenging Cold War aesthetics; albeit in a mocking manner. Its ridicule is evident in its allusion to the concept of ideology via its ‘kitschy’ subject matter whilst its delicately painted surface exhibits brushstrokes reminiscent of abstract expressionism. Yet the work also confronts presumptions of abstract expressionists by drawing attention to their implicit conventionalism despite their claims for authenticity and uniqueness. It will be argued that by calling the notion of identity in question, the work suspends and surpasses neat categories and sparks even further controversy by hinting at postmodern art and evoking ready-mades simultaneously.
Jasper Johns, yerleşik sanat algısını değiştirip şekillendirerek kendisinden sonra gelen birkaç kuşak sanatçıyı etkileyen yirminci yüzyılın en kışkırtıcı Amerikalı sanatçılardan biridir. Bu çalışma O’nun en önemli işlerinden biri olan Flag (1955) / Bayrak (1955)’ı gerçekçi ya da soyut gibi kaba kategorilerin ötesinde bir eser olarak inceler. Tamamen özdeşleşmemekle birlikte, eser her iki ekolden de özellikler taşır. Döneme hükmeden Soğuk Savaş estetiğine meydan okuyarak, eserin içinde bulunduğu dönemin siyasi, kültürel ve sanatsal bağlamına bir tepki olarak ortaya çıkması göz önünde bulundurulunca, eserin alaycı bir şekilde bile olsa gerçekçi bir iddiası olduğu düşünülebilir. Bu alaycı tavır özellikle soyut dışavurumculuğu çağrıştıran fırça darbeleriyle özenli bir biçimde boyanmış yüzeyinin aslında konu olarak bayrak gibi ideoloji kavramının en ‘kiç’ ifadesini kullanmasında kendisini gösterir. Ancak eser bir taraftan da tüm özgünlük ve biriciklik iddialarına karşın soyut dışavurumcuların da gelenekçi ön kabullerini ifşa eder. Bu çalışmada, öncelikle eserin kimlik temasını sorgulayarak kolaycı kategorileri askıya alıp bunları adeta geçersiz kıldığı, sonrasında ise eserin aynı anda hem postmodern sanatı hem de hazır-yapım çalışmaları anımsattığı savunulacaktır.
URI: https://doi.org/10.17484/yedi.680024
https://hdl.handle.net/20.500.11779/1565
ISSN: 1307-9840
Appears in Collections:Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü Koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.17484-yedi.680024-1098025.pdfFull Text - Article2.36 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

6
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.