Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1566
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAcar, Melike-
dc.date.accessioned2021-10-08T20:40:47Z
dc.date.available2021-10-08T20:40:47Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationAcar, M. (2020). Sınıf Öğretmenlerinin Kapsayıcı-Bütünleyici Eğitime Yönelik Değerlendirmelerinin Sosyal Alan Teorisiyle İncelenmesi: Türkiye-Almanya Karşılaştırması. Başkent University Journal of Education, 7(2), ss.189-199. ‌en_US
dc.identifier.issn2148-3485-
dc.identifier.issn2148-3272-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1566-
dc.description.abstractBu araştırma, ‘Herkes için Eğitim’ isimli kapsayıcı-bütünleyici eğitime yönelik çok yönlü bir projenin bir parçasıdır. Araştırmanın amacı Almanya ve Türkiye’deki toplam 43 sınıf öğretmeninin kapsayıcılığa yönelik değerlendirmeleri ve gerekçelerinin Sosyal Alan Teorisi (Turiel, 1983) kullanılarak karşılaştırılmasıdır. Klinik görüşmeler esnasında öğretmenlerden Otizm Spektrumu içinde olan bir öğrencinin tipik gelişen öğrenciler tarafından dışlandığı (akademik proje ve oyun) iki değişik durumu değerlendirmeleri istenmiştir. Öğretmenler, özel gereksinimli öğrencinin akademik projeden dışlanmasını oyundan dışlanmasından daha olumsuz bir durum olarak değerlendirmişlerdir. Ancak, Türk öğretmenler Alman öğretmenlere kıyasla toplumsal-geleneksel kavramlarla değerlendirmelerini gerekçelendirmişlerdir. Ayrıca, Türk öğretmenler gerekçelerinde tipik öğrencilerin oyun zamanındaki seçim hakkı ve kişisel alanlarını dikkate almamışlardır. Bulgular kapsayıcı-bütünleyici eğitim felsefesi ve Sosyal Alan Teorisi çerçevesinden tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis research is part of a project for inclusive education called 'Education for All'. The research aimed to compare teachers’ evaluations and justifications about inclusion in Germany and Turkey in a sample of 43 classroom teachers by using Social Theory (Turiel, 1983). During the clinical interviews, teachers were asked to evaluate two different situations in which a student in the Autism Spectrum was excluded by typically developing students (academic project and play). Teachers judged that the student's exclusion with special need from the academic project as more negative than the exclusion from the play context. However, Turkish teachers justified their evaluations more with social-conventional concepts compared to German teachers. In addition, Turkish teachers did not take the right to choose and personal areas of typically developing students at the time of play into account. Findings are discussed within the framework of inclusive-educational philosophy and Social Domain Theory.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKapsayıcı-bütünleyici eğitimen_US
dc.subjectToplumsal ve ahlaki sorgulamaen_US
dc.subjectEğitim hakkıen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin kapsayıcı-bütünleyici eğitime yönelik değerlendirmelerinin sosyal alan teorisiyle incelenmesi: Türkiye-Almanya karşılaştırmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authoridMelike Acar / 0000-0003-3233-1042-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.startpage189 - 199en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.departmentEğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlıken_US
dc.relation.journalBaşkent University Journal of Educationen_US
dc.identifier.trdizinid414289en_US
dc.institutionauthorAcar, Melike-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept06.01. Department of Guidance and Psychological Counseling-
Appears in Collections:Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9465a277-49b1-4923-945e-4c7a6e266d3e.pdfFull Text - Article378.92 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

4
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.