Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1668
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDuygu Umutlu-
dc.contributor.authorYıldız, Deniz-
dc.date.accessioned2021-12-14T11:21:11Z
dc.date.available2021-12-14T11:21:11Z
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationYıldız, D. (2021). Özel Okullardaki ve Devlet Okullarındaki İlkokul Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlarının Karşılaştırılması ve Covid-19 Dönemindeki Deneyimlerin İncelenmesi. MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı. ss. 1-57en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1668-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Covid-19 salgını sonucu gerçekleşen ivedi bir kararla internet tabanlı uzaktan eğitiminin zorunlu kılınmasına ilişkin özel okullarda ve devlet okullarında branş gözetmeksizin ilkokul kademesinde çalışan öğretmenlerin, uzaktan eğitime karşı tutumlarının karşılaştırılması ve Covid-19 dönemindeki deneyimlerinin incelenmesidir. Araştırma karma yöntem esas alınarak hazırlanmıştır. Nicel veri Uzaktan Eğitime Karşı Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Nitel veriye ise mülakat kapsamında sorular hazırlanarak katılımcılar ile yüz yüze veya dijital platformlar üzerinden görüşmeler yapılarak ulaşılmıştır. Araştırma deseni, Ex Post Facto Desendir. Bu bağlamda çalışmanın verileri, İstanbul ilinde ilkokul kademesinde çalışan 30 özel okul öğretmeninden ve 30 devlet okulunda çalışan öğretmenden toplanmıştır. Araştırmada farklı koşullar altında çalışan devlet okulu ve özel okul öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının benzer olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Farklı koşullarda çalışmalarına rağmen devlet okulu ve özel okul öğretmenleri, benzer sorun kümeleriyle mücadele etmek zorunda kalmışlardır. Farklı koşullarda benzer sorunlarla karşılaşmış olmaları uzaktan eğitime karşı benzer tutumlar sergilemelerine yol açmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCovid-19, Uzaktan Eğitim, Öğretmen Tutumu, Karma Yöntemen_US
dc.titleÖzel okullardaki ve devlet okullarındaki ilkokul öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının karşılaştırılması ve Covid-19 dönemindeki deneyimlerin incelenmesien_US
dc.title.alternativeA comparative examination of private and public school teachers' attitudes to distance education and their experiences during the Covid-19 perioden_US
dc.typeMaster's Degree Projecten_US
dc.relation.publicationcategoryYL-Bitirme Projesien_US
dc.identifier.startpage1-57en_US
dc.departmentÖğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.institutionauthorDeniz Yıldız-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeMaster's Degree Project-
Appears in Collections:SBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SBE_ÖğrenmeBilimleri_DenizYıldız.pdfYL-Proje Dosyası830.69 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

4
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.