Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.11779/1678
Title: | Çocukların Kural ve Otoriteye Yönelik Değerlendirmeleri | Other Titles: | Children's assessments regarding the rule and authority | Authors: | Düzenli, Neslihan | Advisors: | Melike Acar | Keywords: | Okulöncesi Çocuklar, Ahlaki Gelişim, Kural, Otorite, Ebeveyn Davranışları | Publisher: | MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | Source: | Düzenli, N. (2021). Çocukların Kural ve Otoriteye Yönelik Değerlendirmeleri. MEF Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı. ss. 1-43 | Abstract: | Bu çalışma 5-6 yaş (59-71 aylık) arasındaki çocukların kural ve otoriteye yönelik değerlendirmeleri bağlamında okulöncesi dönem çocuklarının evlerdeki kurallar üzerine nasıl düşündüklerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak deneklere açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Analiz aşamasında geliştirilen kodlama şemalarına göre numaralandırılan anlatılar, SPSS 21 paket programı kullanılarak istatistiki analizleri yapılmış ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen sonuçlara göre çocuklarını her konuda serbest bırakan anne tepkisine rastlanmadığı, annelerin sözel uyarı ve mantıklı açıklamalar yaptığı tespit edilmiş; annelerin, çocukların gözünden, suç teşkil edebilecek davranışlara gösterdikleri tepkilerin ahlaki ve ihtiyatlı sebepler kategorisinde toplandığı görülmüştür. Küçük çocuklar tarafından otorite ve ceza odaklı muhakemenin yapıldığı saptanmıştır. Yine çocukların gözünden anne sözü dinlenmediğindeki anne tepkileri değerlendirildiğinde, annelerin çocuklara karşı duygusal tepkiler gösterdikleri ön plana çıkmıştır. Ayrıca araştırma sonuçlarına göre sosyo-kültürel kodlar, okul kuralları, disiplin bağlamındaki oranların ahlaki oranlara göre daha düşük olduğu da görülmüştür. Bu çalışma, eğitim programlarının oluşturulma aşamasında, öğretmenlerin, anne ve çocuklarla kurdukları diyaloglar ve yine okul ve ev ortamında kurdukları ilişkiler bağlamında değerlendirilmelerinin daha sağlıklı yapılabilmesi açısından önem taşımaktadır. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.11779/1678 |
Appears in Collections: | SBE, Yüksek Lisans, Proje Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SBE_ÖğrenmeBilimleri_NeslihanDüzenli.pdf | YL-Proje Dosyası | 512.98 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
26
checked on Jan 13, 2025
Download(s)
118
checked on Jan 13, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.