Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1859
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorArısoy Saraçlar, Ebru-
dc.date.accessioned2022-10-10T12:42:43Z-
dc.date.available2022-10-10T12:42:43Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationArısoy Saraçlar, E. (01.03.2021). Kişiselleştirilmiş ve uyarlamalı öğrenme için sözlü dersanlatımlarının işlenmesi. TÜBİTAK EEEAG Proje. ss. 1-73.en_US
dc.identifier.otherProje Grubu: TÜBİTAK EEEAG Proje
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1859-
dc.descriptionProje No: 117E202en_US
dc.description.abstractBu projede kişiselleştirilmiş ve uyarlamalı eğitim için gelişmiş konuşma ve dil işleme teknolojileri geliştirip özellikle çevrimiçi ders videolarından öğrenme sürecini verimli hale getirmek amaçlanmıştır. Geliştirilen proje bildiğimiz kadarıyla gelişmiş konuşma ve dil işleme uygulamalarının eğitim teknolojilerinde kullanıldığı en kapsamlı projelerden biridir ve bu sayede eğitim teknolojileri literatürüne de katkı sağlamıştır. Projenin gerçeklenmesi süresince Otomatik Konuşma Tanıma (OKT), konuşma geri getirimi, özellikle sözlü soru cevaplama ve duygu ve düşünce analizi üzerine özgün çalışmalar yapılmıştır. Sistemler hem İngilizce hem de Türkçe ders anlatım videoları için geliştirilmiştir. OKT alanında hem hibrit akustik model içeren hem de uçtan uca eğitilen sistemler için sistem uyarlaması yapılmıştır. Bu sayede ders anlatım videoları üzerinde yüksek başarımla çalışan OKT sistemleri geliştirilmiştir. Sözlü soru cevaplama sistemi ise ilk defa ders anlatım videoları alanına bu proje ile uygulanmıştır. Sözlü soru cevaplama sistemine ait zorlukların aşılması için özgün yöntemler önerilmiş ve bu yöntemler başarıyla uygulanmıştır. Bu sayede sözlü soru cevaplama literatürüne katkı sağlanmıştır. Bu çalışmalara ek olarak ders anlatım videolarına eşlik eden öğrenci yorumları duygu ve düşünce analizi yöntemleri ile olumlu veya olumsuz olarak sınıflandırılmış ve öğrencilerin videoda anlatılan konuyu anlayıp anlamadıkları ölçülmüştür. Bu çalışma duygu ve düşünce analizi sisteminin eğitim teknolojileri alanında öğrencilerin öğrenme düzeyinin analizinde kullanılması özgünlüğünü içermektedir. Projenin çıktısı olarak OKT ve soru cevaplama sistemlerini içeren çevrimiçi bir öğrenme platformu üniversite içinde gerçeklenmiş ve 2020 - 2021 bahar döneminde öğrencilerin kullanımına açılmıştır. Özellikle COVID-19 pandemisiyle hayatımıza etkin olarak giren uzaktan eğitim modeline proje kapsamında geliştirilen sistemin katkı sağlama potansiyeli bulunmaktadır. Bu yüzden geliştirilen sistemin uzaktan eğitim sürecine etkin olarak dahil edilmesi üzerine ilerleyen dönemlerde çalışmalar yapılacaktır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherTÜBİTAKen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim teknolojilerien_US
dc.subjectSoru cevaplamaen_US
dc.subjectKonuşma geri getirimien_US
dc.subjectOtomatik konuşma tanımaen_US
dc.titleKişiselleştirilmiş ve uyarlamalı öğrenme için sözlü dersanlatımlarının işlenmesien_US
dc.typeProjecten_US
dc.authoridEbru Arısoy Saraçlar / 0000-0002-8311-3611-
dc.description.PublishedMonthMarten_US
dc.relation.publicationcategoryTÜBİTAK Projecten_US
dc.relation.tubitak1.17E+204
dc.identifier.endpage73en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.departmentMühendislik Fakültesi, Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümüen_US
dc.relation.journalTÜBİTAK EEEAG Projeen_US
dc.identifier.trdizinid621774en_US
dc.institutionauthorArısoy Saraçlar, Ebru-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextembargo_20400101-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeProject-
crisitem.author.dept02.05. Department of Electrical and Electronics Engineering-
Appears in Collections:Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
TÜBİTAK / Avrupa Birliği Destekli Yayınlar
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (15).pdf
  Until 2040-01-01
Proje Dosyası2.92 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

4
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.