Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/1876
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKöse, Şirin Gizem-
dc.contributor.authorEnginkaya, Ebru-
dc.date.accessioned2022-11-07T06:47:05Z
dc.date.available2022-11-07T06:47:05Z
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationEnginkaya, E., & Kose, G. S. (Temmuz 2022). Examining the relations between employees' perception of corporate social responsibility, customer orientation and perceived performance. Journal of Economics and Administrative Sciences Faculty, 9(2), pp. 851–870. https://doi.org/10.30798/makuiibf.912775 ‌en_US
dc.identifier.issn2149-1658-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/1876-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30798/makuiibf.912775-
dc.description.abstractGünümüz şartlarında, hangi sektörde faaliyet gösterdikleri fark etmeksizin tüm sektörler rekabet avantajı kazanmak için kurumsal sosyal sorumluluğu etkin olarak kullanmaktadır. Kurumsal sosyal sorumluluk araştırmaları çoğunlukla tüketicilerin algısında yoğunlaşmıştır, konuya çalışanların bakış açısına ihtiyaç bulunmaktadır. Bu çalışma çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk algısının, müşteri odaklılık ve algılanan performans ile ilişkisini incelemektedir. 218 çalışandan elde edilen veriler Kısmi En Küçük Kareler (PLS) Yapısal Eşitlik Modellemesi tekniği ile analiz edilmiştir. Sonuçlar çalışanların KSS algısının tüm boyutlarının müşteri odaklılık ve algılanan performans ile pozitif ilişkili olduğunu göstermektedir. Algılanan performansı açıklayan en güçlü değişken algılanan çevresel KSS aktiviteleriyken, müşteri odaklılığı açıklayan en güçlü değişken algılanan etik KSS aktiviteleridir. Ayrıca, müşteri odaklılık, algılanan performans ile pozitif ilişkilidir. Sonuçlar çalışan-temelli KSS ve onun olası pozitif sonuçları için yararlı içgörüler sunmaktadır. Ayrıca çalışma sonuçları ile çalışan temelli KSS'deki araştırma boşluğunu doldurmayı ve bunun pazarlama ile ilgili çıktılar üzerindeki etkisini incelemeyi hedeflemektedir.en_US
dc.description.abstractIn today's conditions, almost all businesses, of regardless of the sector they operate in, use social responsibility effectively to gain competitive advantage. Researches on corporate social responsibility commonly centered on customers’ perception, while investigating employees’ point of view is still needed. This research investigates relations between employee perceptions of corporate social responsibility, customer orientation, and perceived performance. Data were obtained from 218 employees and analyzed by Partial Least Squares (PLS) Structural Equation Modelling technique. Results show that all dimensions of employees’ perception of CSR are positively related to customer orientation and perceived performance. Perceived environmental CSR activities are the strongest variable to explain perceived performance whereas perceived ethical CSR activities are the strongest variable to determine customer orientation. Furthermore, customer orientation is positively related to perceived performance. Results provide fruitful insights for employee-based CSR and its possible positive consequences. Furthermore, the study intends to fill the research void in employee-based CSR and investigate its effect on marketing related outputs with its results.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKurumsal sosyal sorumluluken_US
dc.subjectEmployee perception of corporate social responsibilityen_US
dc.subjectCustomer orientationen_US
dc.subjectAlgılanan performansen_US
dc.subjectCorporate social responsibilityen_US
dc.subjectÇalışanların kurumsal sosyal sorumluluk algısıen_US
dc.subjectMüşteri odaklılıken_US
dc.subjectPerceived performanceen_US
dc.titleExamining the Relations Between Employees' Perception of Corporate Social Responsibility, Customer Orientation and Perceived Performanceen_US
dc.title.alternativeÇalışanların kurumsal sosyal sorumluluk algısının müşteri odaklılık ve algılanan performans ile ilişkisinin incelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.30798/makuiibf.912775-
dc.authoridŞirin Gizem Köse / 0000-0002-5604-8148-
dc.description.PublishedMonthTemmuzen_US
dc.description.woscitationindexEmerging Sources Citation Index-
dc.description.WoSDocumentTypeArticle
dc.description.WoSInternationalCollaborationUluslararası işbirliği ile yapılmayan - HAYIRen_US
dc.description.WoSPublishedMonthJulyen_US
dc.description.WoSIndexDate2022en_US
dc.description.WoSYOKperiodYÖK - 2022-23en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.endpage870en_US
dc.identifier.startpage851en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.departmentİİSBF, İşletme Bölümüen_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.trdizinid1162137en_US
dc.identifier.wosWOS:000870039700007en_US
dc.institutionauthorKöse, Şirin Gizem-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1en-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept04.03. Department of Business Administration-
Appears in Collections:İşletme Bölümü Koleksiyonu
TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.30798-makuiibf.912775-1696283.pdfFull Text - Article639.85 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Nov 4, 2024

Download(s)

12
checked on Nov 4, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.