Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/2081
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzdemi̇r, Kürşad-
dc.contributor.advisorSezgi̇n, Ahmet-
dc.contributor.authorŞahi̇nkaya Bucak, Ebru-
dc.date.accessioned2023-11-07T05:53:48Z-
dc.date.available2023-11-07T05:53:48Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationŞahi̇nkaya Bucak, E. (2022). Prototyping as a tool and a process in architectural education = Mimarlık eğitiminde bir araç ve süreç olarak prototipleme, MEF Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Ana Bilim Dalı, ss. 1-109en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RsTBl6RWK25OBMIKtIgYYf-wY7B-m7oUFgpC_5mzh1ODUE2gOFt5ARhAp1KnObNd-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/2081-
dc.description.abstractBir kavram ve uygulama olarak mimarlık için prototipleme, diğer alanlarda olduğu gibi somut bir çalışma modeli oluşturmanın ötesindedir. İnşa ederken tasarımın devam ettiği ve aynı anda deneyimlemenin sağlanabildiği bütünsel, öğretici bir süreci kapsar. Ayrıca prototipleme, teori ve pratik arasında gidip gelen mimarlığın alanını anlamaya yardımcı olan bir eyleme dönüşebilir. Bu tez çalışmasının amacı, prototipleme kavramının mimarlık eğitimi başta olmak üzere mimari çalışmalara dahil edilmesinin faydalarını belirlemektir. Zaman içinde, ustadan çırağa aktarılan mimarlık bilgisi bugün genellikle sanat ve mühendisliğin iç içe olduğu okullarda öğretilen formal bir sisteme dönüşmüştür. Bu duruma karşılık, eğitim sürecinde mimarlık ürünü praksisini, sadece kağıt üzerinde bir tasarım olarak var etmemek, inşa süreçlerini ve sonrasını da tahayyül etmek, tasarımcı ve öğrencisinin farklı alan potansiyelleri ile yüzleşmesini ve çözüm üretebilmesini sağlar. İnşa etmeyi mimarlık eğitim sürecine dahil etmiş programlar bu anlamda kritik örneklerdir. Bu tezde inşa pratiği prototip üretimi üzerinden okunacak ve çeşitli Tasarla-İnşa et Programları hakkında bilgiler kullanılarak değerlendirme yapılacaktır. Ek olarak, 21. yüzyılda değişen mimar ve mimarlık pratiğine bir cevap olarak, tasarım, inşa ve sonrası bir süreç olarak değerlendirilecek, inşa ederek öğrenmeyi önemseyen; AA Hooke Park, ITKE University of Stuttgart, Rural Studio, Ciudad Abierta/Open City, MEF FADA DBS/AAP olmak üzere farklı beş coğrafyadan beş programın prototiplemeye yaklaşımları, öğrenme süreçleri, katılımcıları ve kullandıkları araçlar incelenecektir.en_US
dc.description.abstractPrototyping for architecture, as a concept and practice, exceeds generating a tangible working-model as in other fields. It encompasses a holistic, instructive process in which design continues while building and by which simultaneous experience can be achieved. Also, prototyping can become an action that helps to understand the fluctuating field of architecture between theory and practice. The goal of this thesis work is to identify the benefits of incorporating the concept of prototyping to architectural studies, mainly architectural education. Over time, the architectural knowledge transferred from its master to its apprentice has turned into a formal system given in its schools at the intersection of art and engineering. In contrast to this situation, in the educational process, not only creating the architectural product praxis as a design on paper but also imagining the construction processes and after, enables the designer and the student to face different field potentials and produce solutions. Programs that include building in their education curricula are critical examples in this regard. In this thesis, the construction practice will be read through prototype production and the assessment will be done utilizing information on various Design-Build Programs. In addition, design-construction-post will be evaluated as a process in a response to the changing architect subject and architectural practice in the 21st century. Five programs from five different geographies, namely AA Hooke Park, ITKE University of Stuttgart, Rural Studio, Ciudad Abierta/Open City, and MEF FADA DBS/AAP, which care about learning by building; prototyping approaches, learning processes, participants, and tools they use will be examined.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMEF Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titlePrototyping as a tool and a process in architectural educationen_US
dc.title.alternativeMimarlık eğitiminde bir araç ve süreç olarak prototiplemeen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authoridEbru Şahinkaya Bucak / 0000-0002-0909-8898-
dc.identifier.yoktezid759823en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.endpage109en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.departmentMEF Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorŞahi̇nkaya Bucak, Ebru-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:FBE, Yüksek Lisans - Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prototyping as a tool and a process in architectural education.pdfTez Dosyası7.98 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

2
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.