Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.11779/2184
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Karacaoğlu, Emine | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-22T06:18:29Z | - |
dc.date.available | 2024-01-22T06:18:29Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Karacaoğlu, E. (14 - 15.Nisan 2023 ). İnsan Hakları Bilincinin Gelişimine Yönelik Üniversite Müfredat Modeli Oluşturulması, İnsan Hakları Bilincini Geliştirme Yöntemi Olarak Sinema. Online Çalıştay | en_US |
dc.identifier.uri | https://altinbas.edu.tr/tr-TR/akademik/fakulteler/hukuk/Etkinlikler/Pages/insan-haklari-bilinci.aspx | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11779/2184 | - |
dc.description.abstract | Sinema filmlerinin eğitim amaçlı kullanımı yeni değildir. 1895 yılında film makinesinin Lumiére kardeşler tarafından bulunmasından kısa bir süre sonra filmlerin 1907 yılından itibaren eğitim amaçlı kullanıldığı göze çarpmaktadır. 1922 yılında sinemanın eğitimdeki etkisini ölçmeye yarayan ve 500’den fazla öğrenci üzerinde yapılan bir araştırma, filmin öğrenmenin etkililiğini arttırdığı, konuların sevilmesine katkıda bulunduğunu ortaya koymuştur. Türkiye’de de 1933’te yapılan bir araştırmada 8-14 yaşındaki 60 ilkokul öğrencisinin filmi izledikten 2 ay sonra filmin %70’ini hatırladıklarını göstermiştir. Basit bir çıkarsamayla sinema görsellik hatırlama, anlama, konulara aşinalık bakımlarından kolaylaştırıcılık bir işlev görmektedir. Bu etkinin fark edilmesi sinemanın daha işlevsel ve yoğun kullanılması sonucunu doğurur. Amerika’da 1936 yılına gelindiğinde ilk ve ortaokullarda 10.97 sinema filmi projektörünün bulunduğu, okullarda ve üniversitelerde öğretmen ve öğrenciler için film kütüphanelerinin oluşturulduğu gözlenir. Benzer gelişmeler 1907’lerden sonra Avrupa’da da rastlanmaktadır. Bu süreç II. Dünya savaşı sonrasında artarak devam etmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Altınbaş Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İnsan hakları | en_US |
dc.subject | Bilnç | en_US |
dc.title | İnsan Hakları Bilincini Geliştirme Yöntemi Olarak Sinema | en_US |
dc.type | Presentation | en_US |
dc.description.PublishedMonth | Nisan | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Panel | en_US |
dc.department | Hukuk Fakültesi, Anayasa Hukuku Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.journal | İnsan Hakları Bilincinin Gelişimine Yönelik Üniversite Müfredat Modeli Oluşturulması | en_US |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Presentation | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 05. Faculty of Law | - |
Appears in Collections: | Hukuk Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
İnsan Hakları Bilincini Geliştirme Yöntemi Olarak Sinema.pdf | Sunum Dosyası | 266.86 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
60
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
24
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.