Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/2184
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaracaoğlu, Emine-
dc.date.accessioned2024-01-22T06:18:29Z-
dc.date.available2024-01-22T06:18:29Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationKaracaoğlu, E. (14 - 15.Nisan 2023 ). İnsan Hakları Bilincinin Gelişimine Yönelik Üniversite Müfredat Modeli Oluşturulması, İnsan Hakları Bilincini Geliştirme Yöntemi Olarak Sinema. Online Çalıştayen_US
dc.identifier.urihttps://altinbas.edu.tr/tr-TR/akademik/fakulteler/hukuk/Etkinlikler/Pages/insan-haklari-bilinci.aspx-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/2184-
dc.description.abstractSinema filmlerinin eğitim amaçlı kullanımı yeni değildir. 1895 yılında film makinesinin Lumiére kardeşler tarafından bulunmasından kısa bir süre sonra filmlerin 1907 yılından itibaren eğitim amaçlı kullanıldığı göze çarpmaktadır. 1922 yılında sinemanın eğitimdeki etkisini ölçmeye yarayan ve 500’den fazla öğrenci üzerinde yapılan bir araştırma, filmin öğrenmenin etkililiğini arttırdığı, konuların sevilmesine katkıda bulunduğunu ortaya koymuştur. Türkiye’de de 1933’te yapılan bir araştırmada 8-14 yaşındaki 60 ilkokul öğrencisinin filmi izledikten 2 ay sonra filmin %70’ini hatırladıklarını göstermiştir. Basit bir çıkarsamayla sinema görsellik hatırlama, anlama, konulara aşinalık bakımlarından kolaylaştırıcılık bir işlev görmektedir. Bu etkinin fark edilmesi sinemanın daha işlevsel ve yoğun kullanılması sonucunu doğurur. Amerika’da 1936 yılına gelindiğinde ilk ve ortaokullarda 10.97 sinema filmi projektörünün bulunduğu, okullarda ve üniversitelerde öğretmen ve öğrenciler için film kütüphanelerinin oluşturulduğu gözlenir. Benzer gelişmeler 1907’lerden sonra Avrupa’da da rastlanmaktadır. Bu süreç II. Dünya savaşı sonrasında artarak devam etmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherAltınbaş Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnsan haklarıen_US
dc.subjectBilnçen_US
dc.titleİnsan Hakları Bilincini Geliştirme Yöntemi Olarak Sinemaen_US
dc.typePresentationen_US
dc.description.PublishedMonthNisanen_US
dc.relation.publicationcategoryPanelen_US
dc.departmentHukuk Fakültesi, Anayasa Hukuku Anabilim Dalıen_US
dc.relation.journalİnsan Hakları Bilincinin Gelişimine Yönelik Üniversite Müfredat Modeli Oluşturulmasıen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypePresentation-
crisitem.author.dept05. Faculty of Law-
Appears in Collections:Hukuk Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İnsan Hakları Bilincini Geliştirme Yöntemi Olarak Sinema.pdfSunum Dosyası266.86 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

4
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.