Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/2359
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTosun, Petek-
dc.contributor.authorGüner, Elif-
dc.date.accessioned2024-10-05T18:38:43Z-
dc.date.available2024-10-05T18:38:43Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn1308-2922-
dc.identifier.issn2147-6985-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30794/pausbed.796337-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/443170/kurumsal-sosyal-sorumluluk-calismalarinda-marka-uyumu-ve-algilanan-sosyal-ikiyuzluluk-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/2359-
dc.description.abstractArtan çevresel sorunlar, küresel krizler ve sosyal problemler nedeniyle, işletmelerin kurumsal sosyal sorumluluk (KSS)faaliyetleri çok önemli hale gelmiştir. Diğer taraftan, işletmenin faaliyet alanı ile KSS çabaları arasında uyum olmadığında,tüketiciler KSS aksiyonlarını ikiyüzlü olarak algılayabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, marka-KSS uyumunun, tutum aracıdeğişkeni üzerinden satın alma niyeti üzerindeki etkisini ve algılanan sosyal ikiyüzlülüğün marka-KSS uyumu ve marka tutumuilişkisi üzerindeki rolünü incelemektir. Araştırma modeli, deneysel serim ile test edilmiştir. Marka-KSS uyumu yüksek olduğundamarkaya yönelik tutumun, marka-KSS uyumunun düşük olduğu duruma kıyasla daha olumlu olduğu bulunmuştur. MarkaKSS uyumunun yüksek olması, markaya yönelik tutumu ve satın alma niyetini olumlu etkilemektedir. Marka-KSS uyumunundüşük olduğu deney grubunun markaya yönelik tutumu da hiçbir KSS faaliyetinden bahsedilmeyen kontrol grubuna göre dahapozitiftir. Marka-KSS uyumunun satın alma niyetini doğrudan etkilemediği, tutum değişkeninin aracılık etkisi üzerinden dolaylıbir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Algılanan ikiyüzlülüğün marka-KSS uyumu ve marka tutumu ilişkisindeki düzenleyicietkisinin anlamlı olmadığı görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmalarında Marka Uyumu ve Algılanan Sosyal İkiyüzlülüken_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.30794/pausbed.796337-
dc.identifier.wosqualityN/A-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.endpage141en_US
dc.identifier.startpage121en_US
dc.identifier.issue45en_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.departmentMef Universityen_US
dc.identifier.trdizinid443170en_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on Nov 11, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.