Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/2361
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAcar, Melike-
dc.contributor.authorBalcan, Fatma-
dc.date.accessioned2024-10-05T18:38:43Z-
dc.date.available2024-10-05T18:38:43Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn1302-5147-
dc.identifier.issn2602-2850-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53444/deubefd.1353042-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1245762/ogretmenin-yerinde-olsam-dorduncu-sinif-ogrencilerinin-sinif-ici-ogretmen-tutumlarina-yonelik-degerlendirmeleri-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/2361-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı özel bir ilkokulun 4. sınıf öğrencilerinin (N=22) farklı sosyal alanlardaki olası sınıf içi durumlarda serbest bırakan öğretmen tavrına dönük değerlendirmelerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma grubundaki öğrencilerden, kopya çeken, kavga edip fiziksel zarar veren, okula üniforma yerine pijama ile gelen, beslenme saatinde yemek seçip yemeyen ve öğretmenine öğretmenim demeyip ismiyle hitap eden öğrencileri ve bu durumlara kayıtsız kalan öğretmenlerini değerlendirmeleri ve değerlendirmelerini gerekçelendirmeleri istenmiştir. Son olarak öğrencilerden öğretmenin yerinde olsalardı sınıf yönetimiyle ilgili bu sorunu nasıl çözecekleri ile ilgili akıl yürütmeleri istenmiştir. Görüşme verileri Sosyal Alan Kuramı (Turiel, 1983, 2002) doğrultusunda geliştirilen kodlama şemasıyla kodlanıp betimleyici analiz yöntemleriyle incelenmiştir. Sonuçlar, öğrencilerin çoğunluğu öğretmenin olaylara veya durumlara müdahale etmemesinin öğrencinin yararına olmadığını, bunun öğrencilerin gelişimlerini olumsuz yönde etkileyeceğini ve öğretmenin görevleri arasında öğrenci davranışlarına müdahale etmek olduğunu ifade etmiştir. Ancak, öğrenciler kavga etmek ve zarar vermek durumuna ahlaki gerekçeler getirirken, okul kıyafeti ve öğretmene hitap meselelerini daha çok toplumsal-geleneksel alan içinde değerlendirmiştir. Sonuçlar gelişimsel psikoloji ve sınıf yönetimi literatürüne referansla tartışılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBuca Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.title"Öğretmenin Yerinde Olsam...”: Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Öğretmen Tutumlarına Yönelik Değerlendirmelerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.53444/deubefd.1353042-
dc.description.PublishedMonthMayısen_US
dc.identifier.wosqualityN/A-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.endpage1670en_US
dc.identifier.startpage1654en_US
dc.identifier.issue60en_US
dc.departmentEğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlıken_US
dc.identifier.trdizinid1245762en_US
dc.institutionauthorAcar, Melike-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextembargo_restricted_20400101-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept06.01. Department of Guidance and Psychological Counseling-
Appears in Collections:TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Full Text - Article.pdf
  Restricted Access
317.29 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on Nov 11, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.