Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.11779/2361
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Acar, Melike | - |
dc.contributor.author | Balcan, Fatma | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-05T18:38:43Z | - |
dc.date.available | 2024-10-05T18:38:43Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.issn | 1302-5147 | - |
dc.identifier.issn | 2602-2850 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.53444/deubefd.1353042 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1245762/ogretmenin-yerinde-olsam-dorduncu-sinif-ogrencilerinin-sinif-ici-ogretmen-tutumlarina-yonelik-degerlendirmeleri | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11779/2361 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı özel bir ilkokulun 4. sınıf öğrencilerinin (N=22) farklı sosyal alanlardaki olası sınıf içi durumlarda serbest bırakan öğretmen tavrına dönük değerlendirmelerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma grubundaki öğrencilerden, kopya çeken, kavga edip fiziksel zarar veren, okula üniforma yerine pijama ile gelen, beslenme saatinde yemek seçip yemeyen ve öğretmenine öğretmenim demeyip ismiyle hitap eden öğrencileri ve bu durumlara kayıtsız kalan öğretmenlerini değerlendirmeleri ve değerlendirmelerini gerekçelendirmeleri istenmiştir. Son olarak öğrencilerden öğretmenin yerinde olsalardı sınıf yönetimiyle ilgili bu sorunu nasıl çözecekleri ile ilgili akıl yürütmeleri istenmiştir. Görüşme verileri Sosyal Alan Kuramı (Turiel, 1983, 2002) doğrultusunda geliştirilen kodlama şemasıyla kodlanıp betimleyici analiz yöntemleriyle incelenmiştir. Sonuçlar, öğrencilerin çoğunluğu öğretmenin olaylara veya durumlara müdahale etmemesinin öğrencinin yararına olmadığını, bunun öğrencilerin gelişimlerini olumsuz yönde etkileyeceğini ve öğretmenin görevleri arasında öğrenci davranışlarına müdahale etmek olduğunu ifade etmiştir. Ancak, öğrenciler kavga etmek ve zarar vermek durumuna ahlaki gerekçeler getirirken, okul kıyafeti ve öğretmene hitap meselelerini daha çok toplumsal-geleneksel alan içinde değerlendirmiştir. Sonuçlar gelişimsel psikoloji ve sınıf yönetimi literatürüne referansla tartışılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Buca Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | "Öğretmenin Yerinde Olsam...”: Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Öğretmen Tutumlarına Yönelik Değerlendirmeleri | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.doi | 10.53444/deubefd.1353042 | - |
dc.description.PublishedMonth | Mayıs | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.endpage | 1670 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1654 | en_US |
dc.identifier.issue | 60 | en_US |
dc.department | Eğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1245762 | en_US |
dc.institutionauthor | Acar, Melike | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.grantfulltext | embargo_restricted_20400101 | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 06.01. Department of Guidance and Psychological Counseling | - |
Appears in Collections: | TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Full Text - Article.pdf Restricted Access | 317.29 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.