Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.11779/2363
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Acar, Melike | - |
dc.contributor.author | Çevik, Işılay | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-05T18:41:07Z | - |
dc.date.available | 2024-10-05T18:41:07Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=KMB79M3N7zK1UR2WYeRgQhjyelVxYYP9acsKOCeeGQ18ck3ijJa8szJCevL6EFx3 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11779/2363 | - |
dc.description.abstract | Piaget (2015), çocuklardaki yalan söyleme davranışını ahlaki olarak nasıl değerlendirdiklerinin ve gerekçelendirdiklerinin bilişsel gelişim dönemine göre değiştiğini belirtmiştir. Yapılan çalışmalarda hayal kırıklığına uğratan hediye paradigması olan beyaz yalan alanının diğer yalan alanlarına göre daha kabul edilebilir bulunduğu gözlemlenmiştir (Aydın, 2021, Warneken ve Orlins, 2015, Gingo, Roded ve Turiel, 2019). Bu araştırmanın amacı, çocukların ve ebeveynlerin, ebeveynlerin söylediği yalanları nasıl değerlendirdiklerini ve gerekçelendirdiklerini araştırmaktır. Veri toplama araçları olarak katılımcılara 7 farklı hikaye okunmuştur ve bu hikayeleri nasıl değerlendirdikleri ve gerekçelendirdikleri sorulmuştur. Araştırmanın ilk çalışmasının katılımcıları 35 tane 5 – 6 yaş grubu, 35 tane 10 – 11 yaş grubundaki çocuklardır. İkinci çalışmanın katılımcıları ise 5 - 12 yaş aralığında çocuğu olan 68 ebeveyndir. Araştırmanın sonucunda önceki çalışmalarla paralel olarak en kabul edilebilir yalan alanı olarak hayal kırıklığına uğratan hediye paradigması olan beyaz yalan alanı olduğu bulunmuştur. | - |
dc.description.abstract | Piaget (2015) stated that the evaluation and justification of children's lying behavior in moral terms change according to cognitive developmental stages. Studies conducted on the paradigm of disappointing gift, a white lie area, have observed that it is found more acceptable compared to other areas of lies (Aydın, 2021; Warneken & Orlins, 2015; Gingo, Roded, & Turiel, 2019). The aim of this research is to investigate how children and parents evaluate and justify the lies told by parents. Participants were presented with seven different stories as data collection tools, and they were asked to assess and justify these stories. The participants in the first study were 35 children in the 5-6 age group and 35 children in the 10-11 age group. The participants in the second study were 68 parents with children aged 5-12. The results of the research revealed, in line with previous studies, that the most acceptable lie category is the disappointing gift paradigm, which falls under the category of white lies. | en |
dc.language.iso | tr | - |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | - |
dc.subject | Psikoloji | - |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Evaluations of Children and Parents on Parental Lies | en_US |
dc.title.alternative | Çocuklar ve Ebeveynlerin Ebeveyn Yalanlarına Yönelik Değerlendirmeleri | en_US |
dc.type | Master Thesis | - |
dc.identifier.yoktezid | 866577 | - |
dc.identifier.endpage | 57 | - |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü / Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı / Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | SBE - Yüksek Lisans - Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.