Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.11779/242
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Akçabozan Kayabol, N. Büşra | - |
dc.contributor.author | Toplu Demirtaş, Ezgi | - |
dc.date.accessioned | 2019-02-10T15:44:06Z | |
dc.date.available | 2019-02-10T15:44:06Z | |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Toplu-Demirtaş, E., & Akçabozan-Kayabol, N. B. (2018). Öteki” ile karşılaşmak: Psikolojik danışman eğitiminde LGBTİ meselesi ve ayrımcılık karşıtı ders.Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi 8 (51), ss.107-142. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11779/242 | - |
dc.identifier.uri | http://pdrdergisi.org/index.php/pdr/article/view/696 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, psikolojik danışman adaylarına, lezbiyen, gey, biseksüel, trans ve interseksler (LGBTİler) hakkında bilimsel ve tarafsız bilgi edinmeleri, duyarlı ve ayrımcı olmayan bir bakış açısı geliştirmeleri amacıyla KAOS GL tarafından düzenlenen Ayrımcılık Karşıtı Ders (AKD) verilmiş ve ardından psikolojik danışman adaylarının bu derse ilişkin tepkileri incelenmiştir. Araştırmaya, bir devlet üniversitesinin Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans programına devam etmekte olan ve zorunlu Özel Eğitimde Aile ile Rehberlik dersini alan 47 (39 kadın, 8 erkek) ikinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın verileri psikolojik danışman adaylarının AKD’ye ilişkin yazdıkları yansıtma yazılarından elde edilmiş ve elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları, fırsat, bilgi, farkındalık, empati, hak savunuculuğu, mesleki tepki, tutum ve sunum olmak üzere sekiz tema altında toplanmıştır. Bulgular alanyazın ışığında, Türkiye’de psikolojik danışman eğitiminin çok kültürlülük ve hak savunuculuğu bağlamında güncelliği ve geçerliği sorgulanarak tartışılmış, kültüre duyarlı ve hak savunucusu psikolojik danışman yeterliliklerinin kazandırılması için önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği | en_US |
dc.relation.ispartof | Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Hak savunuculuğu | en_US |
dc.subject | Kültüre duyarlı psikolojik danışman eğitim | en_US |
dc.subject | Çok kültürlülük | en_US |
dc.subject | Lgbti̇ | en_US |
dc.subject | Ayrımcılık karşıtı ders | en_US |
dc.subject | Yaşantısal öğrenm | en_US |
dc.title | “öteki” ile Karşılaşmak: Psikolojik Danışman Eğitiminde Lgbti Meselesi ve Ayrımcılık Karşıtı Ders | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.authorid | Ezgi Toplu Demirtaş / 238661 | - |
dc.authorid | Ezgi Toplu Demirtaş / 0000-0003-2005-5490 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi | en_US |
dc.identifier.endpage | 142 | en_US |
dc.identifier.startpage | 107 | en_US |
dc.identifier.issue | 51 | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.department | Eğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 416648 | en_US |
dc.institutionauthor | Toplu-Demirtaş, Ezgi | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 06.01. Department of Guidance and Psychological Counseling | - |
Appears in Collections: | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Koleksiyonu TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
“Öteki” ile Karşılaşmak.pdf | Yayıncı Sürümü | 879.28 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
68
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
6
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.