Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/479
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSerdar Köknar, Burcu-
dc.contributor.authorAvcı, Ozan-
dc.contributor.authorEren, Başak-
dc.contributor.authorBeril, Sarısakal-
dc.date.accessioned2019-02-23T07:16:12Z
dc.date.available2019-02-23T07:16:12Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationKöknar, B., Avcı, O., Eren, B., Sarısakal, B., (Ocak-Şubat, 2019). Kriz Halinde ve Krizleriyle Mimarlık Eğitim Ortamı, Mimarlık, No:405, Mimarlar Odası Yayınları ss.36-39.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/479-
dc.identifier.urihttp://www.mo.org.tr/mimarlikdergisi/index.cfm?sayfa=mimarlik&DergiSayi=419&RecID=4620-
dc.description.abstractBeklenmedik bir anda ortaya çıkan ve genellikle olumsuz gelişmeleri nitelendirmek için kullanılan “kriz” kavramı, yeni fırsatlar yaratılmasına olanak tanınması bağlamında olumlu çağrışımlar da yapmaktadır. Tıp alanında yaygın olarak kullanılan kriz, hastalıklardaki dönüm noktasına işaret eder; bu dönemeç iyiye de kötüye de evrilme potansiyeline sahiptir. Köken olarak “karar vermek” anlamına gelen kriz, geçmişe ve geleceğe yönelik kararların yeniden sorgulanması gerektiğini de gündeme getirmektedir. Marc J. Neveu, “Crisis, Crisis, Everywhere” başlıklı yazısında Edmund Husserl’in 1936 yılında yazdığı “The Crisis of European Sciences and Transcendental Phenomenology” metnine referans vererek krizin öznel dünyamızla ilişkisini açıklamaya çalışır.(1) Husserl’in kısaca eleştirdiği şey, “bilimlerin nesnel modeli doğru olsa bile müşterek deneyimimizin zenginliğinin nedenini açıklayamamaları”dır. Husserl, bilimin sözde nesnel dünya görüşünü temel alan kavramın “yaşam dünyası” (lebenswelt)-müşterek yaşanan dünya- kavramı olduğunu öne sürer. Konuya bu perspektiften bakılırsa, öznelle nesnel arasında net bir ayrım yoktur. Krizde, nesnel olan yıkıldığında, bilim öncesi yaşam dünyası kalır ve Husserl’e göre bu, varoluş hissini iyileştirebilir. Dolayısıyla içinde yaşadığımız tek bir dünyadan bahsetmek yerine kendi deneyimlerimizle ürettiğimiz çoklu dünyalardan söz etmek mümkündür. Kriz anlarının bu çoklu dünyaların keşfini olanaklı hale getirdiği söylenebilir.İçinde bulunduğumuz zaman diliminin en güncel kavramlarından biri olan kriz, mimarlık eğitimi bağlamında da çeşitli konuların tartışılmasına aracılık eder: Dünyada yaşanan ekonomik, politik, ekolojik vb. krizlerin mimarlık mesleğine ve eğitimine yansımaları nelerdir? Eğitimde yaşanan krizler nelerdir? Eğitim pedagojileri öğrencilerin yaşadıkları krizleri aşmalarına ne kadar yardımcı olabilmektedir? Krizde üretim yapmak mümkün müdür? Bilginin erişiminin ve paylaşımının arttığı günümüzde, etik meseleler bir krize dönüşmekte midir? Türkiye özelinde yeni açılan üniversite ve yetersiz akademisyen ilişkisi nasıl bir krizi tetiklemektedir? Mimarlık eğitiminde dikte edilen standartlar ile aynılaşma bir tür krize mi işaret etmektedir? Ekonomik krizle yeni mezun mimarlar nasıl baş edebilirler? 2-3 Kasım 2018 tarihlerinde MEF Üniversitesi Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi’nde düzenlediğimiz 47. Mimarlık Bölüm Başkanları İletişim Grubu (MOBBİG) toplantısında(2) bu ve benzeri sorular eş zamanlı yuvarlak masa toplantılarında, mimarlık eğitiminin tüm aktörleri ile birlikte yatay bir organizasyonla dünya, eğitim, üretim, akademisyenlik, öğrenci olmak başlıkları altında tartışıldı. Bu yazı, 47. MOBBİG toplantısının tüm aşamaları boyunca bizim zihinlerimizde tetiklediği sorular ışığında mimarlık eğitimindeki olası kriz hallerini olumlu ve olumsuz yönleriyle ortamın halleri, eğitimci olmak ve öğrenci olmak ara başlıkları ile tartışmayı hedefliyor.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMimarlar Odasıen_US
dc.relation.ispartofMimarlıken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectCrisisen_US
dc.titleKriz halinde ve krizleriyle mimarlık eğitim ortamıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authoridBurcu Serdar Köknar / 0000-0002-7183-1050-
dc.authoridBaşak Eren / 0000-0003-4680-5886-
dc.authoridOzan Avcı / 0000-0003-4346-043X-
dc.authoridBeril Sarısakal / 0000-0003-3072-5611-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.endpage39en_US
dc.identifier.startpage36en_US
dc.identifier.issue405en_US
dc.departmentSanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.institutionauthorSerdar Köknar, Burcu-
dc.institutionauthorAvcı, Ozan-
dc.institutionauthorEren, Başak-
dc.institutionauthorBeril, Sarısakal-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept03.01. Department of Architecture-
Appears in Collections:Mimarlık Bölümü koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MIMARLIK405 _makale.pdfYazar Sürümü - Makale363.46 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

4
checked on Jun 26, 2024

Download(s)

2
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check





This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons