Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.11779/530
Title: | Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisinin Sayı Doğrusu Üzerinde Gösterimi İle İlgili Düşünüş Biçimlerinin Araştırılması | Authors: | Taylan, Rukiye Didem Tunç-Pekkan, Zelha Birgili, Bengi Aydın, Utkun Özcan, Mustafa |
Keywords: | Ortaokul Kesirler Sorumlu konuşma Program Geliştirme Okulda Üniversite Matematik Programı |
Source: | Taylan, R.D., Tunç-Pekkan, Z., Birgili, B., Aydın, U., & Ozcan, M. (September, 2016). Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisinin Sayı Doğrusu Üzerinde Gösterimi İle İlgili Düşünüş Biçimlerinin Araştırılması. 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. UFBMEK 2016. [ Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon. ] | Abstract: | Bu çalışmanın amacı, Okulda Üniversite Modeli (OÜ Modeli) çerçevesinde tasarlanan programın 5.sınıf öğrencilerinin matematik başarısını ve sınıf içi katılımı nasıl geliştirdiğini araştırmaktır. OÜ Modeli yedi boyutlu bir eğitim modeli olup bu boyutlardan birisi de “öğretim üyelerinin mesleki gelişimini sağlamak”tır (Yazar, 2011, 2013). Bu boyutu gerçekleştirmeye yönelik, MEF Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü dört öğretim üyesi 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Sarıyer ilçesi’ne bağlı sosyoekonomik durumu düşük olan bir devlet okulunda, öğretmenlik deneyimi kazanmıştır. Araştırmaya konu olan program, Steffe ve Olive (2010)’nin öğrenme kuramını temel alan Kesir Şema Teorisi’ne dayalı etkinlikler oluşturularak tasarlanmıştır. Bu çalışmada daha detaya inilerek bir öğretim üyesinin öğretmenlik yaptığı 5. sınıf öğrencilerinin (deney grubu) sorumlu konuşma (Michaels vd., 2010) yetilerini nasıl kazandıkları ve öğretim esnasında JAVABARS bilgisayar programını (Olive, 2007) nasıl kullandıkları paylaşılacaktır. Programın uygulanması sonucunda deney grubundaki öğrencilerin başarısındaki gelişim, kontrol grubundaki öğrencilerin başarısındaki gelişimden anlamlı derecede farklı bulunmuştur (p = .03< .05) ve deney grubundaki öğrencilerinsınıf içi tartışmalarının yoğun olduğu ve katılımın arttığı tespit edilmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.11779/530 |
Appears in Collections: | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UFBMEK2016_blind13Mays2016.pdf | Sunum Dosyası | 340.79 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
54
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
10
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.