Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/530
Title: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisinin Sayı Doğrusu Üzerinde Gösterimi İle İlgili Düşünüş Biçimlerinin Araştırılması
Authors: Taylan, Rukiye Didem
Tunç-Pekkan, Zelha
Birgili, Bengi
Aydın, Utkun
Özcan, Mustafa
Keywords: Ortaokul Kesirler
Sorumlu konuşma
Program Geliştirme
Okulda Üniversite
Matematik Programı
Source: Taylan, R.D., Tunç-Pekkan, Z., Birgili, B., Aydın, U., & Ozcan, M. (September, 2016). Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesir Bilgisinin Sayı Doğrusu Üzerinde Gösterimi İle İlgili Düşünüş Biçimlerinin Araştırılması. 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. UFBMEK 2016. [ Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon. ]
Abstract: Bu çalışmanın amacı, Okulda Üniversite Modeli (OÜ Modeli) çerçevesinde tasarlanan programın 5.sınıf öğrencilerinin matematik başarısını ve sınıf içi katılımı nasıl geliştirdiğini araştırmaktır. OÜ Modeli yedi boyutlu bir eğitim modeli olup bu boyutlardan birisi de “öğretim üyelerinin mesleki gelişimini sağlamak”tır (Yazar, 2011, 2013). Bu boyutu gerçekleştirmeye yönelik, MEF Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü dört öğretim üyesi 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Sarıyer ilçesi’ne bağlı sosyoekonomik durumu düşük olan bir devlet okulunda, öğretmenlik deneyimi kazanmıştır. Araştırmaya konu olan program, Steffe ve Olive (2010)’nin öğrenme kuramını temel alan Kesir Şema Teorisi’ne dayalı etkinlikler oluşturularak tasarlanmıştır. Bu çalışmada daha detaya inilerek bir öğretim üyesinin öğretmenlik yaptığı 5. sınıf öğrencilerinin (deney grubu) sorumlu konuşma (Michaels vd., 2010) yetilerini nasıl kazandıkları ve öğretim esnasında JAVABARS bilgisayar programını (Olive, 2007) nasıl kullandıkları paylaşılacaktır. Programın uygulanması sonucunda deney grubundaki öğrencilerin başarısındaki gelişim, kontrol grubundaki öğrencilerin başarısındaki gelişimden anlamlı derecede farklı bulunmuştur (p = .03< .05) ve deney grubundaki öğrencilerinsınıf içi tartışmalarının yoğun olduğu ve katılımın arttığı tespit edilmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.11779/530
Appears in Collections:İlköğretim Matematik Öğretmenliği Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UFBMEK2016_blind13Mays2016.pdfSunum Dosyası340.79 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

10
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.