Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11779/604
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUyanık Çavuşoğlu, Ayfer-
dc.date.accessioned2019-02-26T23:07:48Z-
dc.date.available2019-02-26T23:07:48Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationUyanık Çavuşoğlu, A. (Aralık, 2018). Sağlık turizmi aracı kuruluşu hizmet standartları hakkında düşünce ve öneriler. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi. Cilt 1, Sayı 2, s. 1-5.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11779/604-
dc.description.abstractSağlık turizmine hizmet sunan kişi/kurum/kuruluşların hukuken temellendirilmesi mümkün olan ilke ve standartlara bağlı işlem yapmaları gerekmektedir. Aracı Kuruluş Hizmet Standartları (AKHS)’nın amacı, uluslararası hastalara hizmet sunacak aracı kuruluşların yasal statüsü, tanımı ve hizmet alanı hakkında standart, şeffaf, izlenebilir ve denetlenebilir bir sistem oluşturarak sağlık turizmine sunulan hizmet ve yönetim kalitesinin iyileştirilmesi, geliştirilmesi ve bunların devamlılığının sağlanması, hizmet sunumundaki her türlü riskin azaltılmasına ilişkin oluşturulan ilkelerin uygulanmasına ilişkin usul ve esasların düzenlenmesine yardımcı olması gerekmektedir. Böylece; sertifikalı/akredite aracı kuruluş ve sağlık hizmeti sunucularımız (tanı/tedavi ülkesi) ile hastanın geldiği ülke (menşe ülke) arasındaki hizmet kalite farkının kapatılması söz konusu olacaktır.en_US
dc.description.abstractIndividuals/institutions/organizations providing health tourism services should act in compliance with the principles and standards legally based. The purpose of Intermediary Institution Service Standards (IISS) is to ensure a standardized, transparent, observable and controllable system on the legal status, definition and service area of intermediary institutions which provide services to international patients; improve, develop and maintain the service and management quality in the health tourism and regulate rules and procedures on the implementation of the principles for the risk deduction on service providing. Thus, it would be possible to close the service quality gap between our certified/accredited intermediary institutions and health service providers (country where diagnosis/treatment is made) and the patient’s country (country of origin)en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı (TÜSEB)en_US
dc.relation.ispartofSağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık turizmien_US
dc.subjectAracı kuruluş hizmet standartıen_US
dc.subjectPatient Participationen_US
dc.subjectQuality Improvementen_US
dc.subjectAccreditationen_US
dc.titleSağlık turizmi aracı kuruluşu hizmet standartları hakkında düşünce ve önerileren_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.PublishedMonthAralıken_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergien_US
dc.identifier.endpage5en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.departmentHukuk Fakültesi, Milletlerarası Hukuku Anabilim Dalıen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
Appears in Collections:Hukuk Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sa__l__k Turizmi Arac__ Kurulu__u Hizmet Standartlar__ Hakk__nda D______nce ve __neriler[#502997]-607703.pdfYayıncı Sürümü - Makale465.88 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

6
checked on Jun 26, 2024

Download(s)

2
checked on Jun 26, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.