Çizer, Ece ÖzerKöse, Şirin GizemBulut, Zeki Atıl2025-11-132025-11-132025Çizer, E. Ö., Köse, Ş. G., & Bulut, Z. A. (2025). THE STRANGER IN MY POCKET: A RESEARCH ON THE INTENTION TO USE DIGITAL VOICE ASSISTANTS. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 20(80), 603-626.1305-970Xhttps://hdl.handle.net/20.500.11779/3130Artificial intelligence-driven digital voice assistants (DVAs) collect, use, and store user data to optimize the user experience. This function of digital assistants leads to privacy concerns, whereas brand trust becomes a mitigating factor in accepting digital voice assistants. Therefore, this study utilizes Technology Acceptance Model (TAM) and extends the model by integrating privacy concern and brand trust. Data were collected from participants with tools integrated with DVAs and analyzed via structural equation modeling. Results demonstrate that privacy concern has a negative role, while perceived ease of use, brand trust, perceived usefulness, and attitude have positive roles in determining the usage intention of digital voice assistants. The findings also underline that privacy concern is the most important predictor of the intention to use DVAs and brand trust decreases privacy concern. Yapay zeka destekli dijital sesli asistanlar (DVA'lar), kullanıcı deneyimini iyileştirmek amacıyla veri toplama, kullanma ve depolama işlevlerine sahiptirler. Ancak bu işlevler, gizlilik endişelerini de beraberinde getirmektedir. Bu bağlamda marka güveni, kullanıcıların DVA'ları benimsemesinde dengeleyici bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada, Teknoloji Kabul Modeli (TAM) temel alınmış; modele gizlilik endişesi ve marka güveni değişkenleri eklenerek genişletilmiştir. DVA entegre araçlarla katılımcılardan toplanan veriler, yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Sonuçlar, gizlilik endişesinin kullanım niyeti üzerinde olumsuz bir etki yarattığını; buna karşılık algılanan kullanım kolaylığı, marka güveni, algılanan fayda ve olumlu tutumun kullanım niyetini artırdığını ortaya koymaktadır. Ayrıca, gizlilik endişesinin DVA kullanım niyetinin en güçlü belirleyicisi olduğu, marka güveninin ise bu endişeyi azaltarak kabul sürecini kolaylaştırdığı tespit edilmiştir.en-USinfo:eu-repo/semantics/openAccessDijital Sesli AsistanlarGizlilik EndişesiMarka GüveniYapay ZekaDigital Voice AssistantsPrivacy ConcernBrand TrustArtificial IntelligenceThe Stranger in My Pocket: A Research on the Intention to Use Digital Voice AssistantsCebimdeki YabancI: Dijital Sesli Asistanları Kullanma Niyeti Üzerine Bir AraştırmaJournal Articlehttps://doi.org/10.19168/jyasar.1712029