06. Rektörlüğe Bağlı Birimler
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.11779/8
Browse
Browsing 06. Rektörlüğe Bağlı Birimler by Access Right "info:eu-repo/semantics/openAccess"
Now showing 1 - 20 of 82
- Results Per Page
- Sort Options
Presentation Conference Object Achieving Sdgs in University Libraries(İzmir Yüksek Teknolojiler Enstitüsü, 2023) Çimen, Ertuğrul...Conference Object Adaptation à l'apprentissage Adaptatif Avec Blackboard: Le Cas de l'université MEF(2018) Dinçer, ÖzoranExpliqué les application de l'apprentissage numerique et adaptif chez l'Université MEF Leadership de la directionEngagement/ investissement institutionnelInfrastructure robuste, fiableEnseignement et apprentissage efficacesSoutien au personnel universitaire (enseignant & admin.) et aux étudiantsPrise de décision fondée sur des données probantesConference Object Adapting public collections and libraries through 21st century strategies and solutions: Adapt, manage or perish(AI Magin Public Collections in the 21st Century in Light of Digital Development, 2024) Çimen, ErtuğrulThe presentation builds on three key pillars, focusing on the evolving role of librarians in the era of artificial intelligence (AI). The first pillar emphasises the importance of identifying effective strategies for navigating this transformative period. These strategies include digital transformation, digitisation and accessibility, intelligent cataloguing and search, community engagement, and the integration of advanced technologies into library operations. The second pillar highlights the critical roles and tasks that librarians are expected to undertake in this context. These tasks encompass staff training to enhance digital and AI competencies, upgrading infrastructure to support technological advancements, and implementing outreach programmes to engage communities and promote digital literacy. Practical recommendations are also provided, such as advocating for increased financial support through grant applications and lobbying efforts. Privacy and security emerge as significant concerns, necessitating measures to protect patron data. 54 Abstracts Recommended actions include the development of transparent policies, implementing threat detection and prevention systems, utilising data encryption and anonymisation techniques, and ensuring robust access control and authentication mechanisms. Continuous data monitoring, reporting, automatic updates, and patch management further enhance security protocols. The presentation also stresses the need for user-centred design in library services. This involves incorporating feedback mechanisms and offering inclusive services tailored to diverse user needs, ensuring accessibility and relevance for all patrons. The third pillar explores the International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA) and its contributions to the intersection of AI and libraries. Key initiatives include the work of the Artificial Intelligence and Libraries Working Group, which addresses topics such as AI ethics and provides valuable publications and reports to guide libraries in adopting AI responsibly. In addition, the presentation introduces the pioneering work of MEF University and the MEF Library in Türkiye, both leaders in integrating AI within the academic and library sectors. MEF University achieved a significant milestone in November 2023 by publishing the first book on higher education and artificial intelligence applications on a global scale. It also became the first university in Türkiye to publish its AI policy, issuing two versions to address the evolving landscape.Presentation Akademik Kütüphanelerde Sosyal Medya Politikası: Dünyadan Örnekler(2017) Biçen Aras, BaharSosyal medya 21. yüzyılın önemli bir iletişim aracıdır. Kütüphanelerin bu alanda faaliyetleri sürdürebilmesi için bir sosyal medya politikasının olması gerekir. Çalışmada sosyal medya hesapları ve buna bağlı politikaları bulunan akademik kütüphanelerden örnekler verilmektedir.video.listelement.badge Akademik Kütüphanelerin Zor Yılı : Kur, Kullanıcı, Kaynak Üçgeni ve Yönetim(ÜNAK Kurumsal Youtube kanalı, 2022) Çimen, Ertuğrul; Ertuğrul, ÇimenTüm dünyanın ve Ülkemizin de içine girdiği global ekonomik kriz doğal olarak kütüphanelerimizi de derinden etkilemiştir. Ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik kriz sürecinde kütüphane bütçelerinin daralması, kur sarmalı içerisinde kütüphanelere kaynak temini kütüphane yöneticilerimizi zor ve sıkıntılı süreçlere sokmuştur. Kütüphane hizmetlerini ve kullanıcıları etkileyen bu durumu tartışmak üzere sizleri "Akademik Kütüphanelerin Zor Yılı : Kur, Kullanıcı, Kaynak Üçgeni ve Yönetim"Other Apa Kaynakça Yazım Örnekleri: Metin İçinden Atıf ve Yayın Türüne Göre Referans Yazım Biçimleri(2020) Çelik, Sönmez; Çelik, Ramazan (Ed.); Çelik, RamazanBu çalışma APA Kaynakça Yazım Örnekleri: Metin İçinden Atıf ve Yayın Türüne Göre Referans Yazım Biçimlerini uygulamalı olarak göstermek amacıyla hazırlanmıştır.contribution-to-periodical.listelement.badge Arıkanlı Holding'in Kurucusu İbrahim Arıkan Hayatını Kaybetti [habertürk Gazetesi](haberturk.com, 2016) haberturk.comArıkanlı Holding'in kurucusu İbrahim Arıkan hayatını kaybetti 02 Şubat 2016 Salı, 13:15:36 Güncelleme: 14:09:21 Yurtiçi Kargo ve MEF okullarını da bünyesinde barındıran Arıkanlı Holding'in kurucusu Dr. İbrahim Arıkan yaşamını yitirdi Uzun süredir hastanede tedavi gören Arıkanlı Holding A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Dr. İbrahim Arıkan yaşama veda etti. Yurtiçi Kargo ve MEF okullarını da bünyesinde barındıran Arıkanlı Holding'in sahibi İbrahim Arıkan, Özel Dershaneler Birliği'nin (ÖZDEBİR) kurucusu ve ilk başkanı idi. MEF Üniversitesi Arıkan'ın vefatını böyle duyurdu: İBRAHİM ARIKAN KİMDİR? Dr. İbrahim Arıkan 22 Ocak 1941'de okulu olmayan bir köyde doğdu. Yozgat'ın Sorgun ilçesindeki Salur Köyü'nde doğan Arıkan, öğretmen olmak için Mimar Sinan Ögretmen Okulu'na girdi. Başarılı bir öğrenci olması ona lisenin yolunu açtı. Arıkan, lise öğretmeni olarak yetiştirlmek üzere Ankara Yüksek Öğretmen Okulu'na seçildi. Ankara Yüksek Öğretmen Okulu'nu ve Fen Fakültesi Fizik-Matematik Bölümü'nü 1968 yılında tamamlayarak fizik öğretmeni olan İbrahim Arıkan 1968-1971 yılları arasında Yıldız Teknik Üniversitesi Fizik Bölümü'nde asistan olarak görev yaptı. EĞİTİM DÜNYASININ YAKINDAN TANIDIĞI BİR İSİM : 1972 yılında MEF (Modern Eğitim Fen) Dershanesi'ni kurdu. 1982'de Yurtiçi Kargo A.Ş'yi, 1996 yılında okul öncesi, ilköğretim, lise ve uluslararası okullar grubundan oluşan MEF Okulları'nı kurdu. 11.02.1996 tarihinde tüm şirketlerini Arıkanlı Holding A.Ş şemsiyesi altında topladı. 1981 yılında faaliyete geçen ÖZDEBİR (Özel Dersaneler Birliği) kurucu başkanı olarak 24 Ekim 2005 tarihine kadar Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürüttü. Arıkan en son Danışma Kurulu Üyesi olarak görev yapmaktaydı. İbrahim Arıkan; iş yaşamı dışında birçok oda, dernek, kulüp ve sivil toplum örgütünde çalışmalarını sürdürdü. 'Modern Fizik', 'Biz Bize', 'Orijinal Fikir Üretme ve Yaratıcılık', 'Kurum Başarısı İçin', 'Yöneticiye Mektup', 'Her Durumda Başarmak', 'Kriz Önce Haber Verir Sonra Kapıyı Çalar', 'Tarih Ekonomiyi, Ekonomi Tarihi Oluşturur', 'Ya Yenilenirsin Ya da Yenilenirsin' ve 'Öğreten Öğretmen' adlı 10 kitabı, çeşitli dergi ve gazetelerde yayımlanmış makaleleri bulunan İbrahim Arıkan; üç çocuk (Ümit Arıkan, Ebru Arıkan, Eda Arıkan) babasıydı. ALDIĞI ÖDÜLLER : Dr. İbrahim Arıkan, oluşturduğu şirketler, kurduğu sistem ve yarattığı markalardan ötürü 16 Nisan 2009 tarihinde Liderlik Onur Ödülü'ne layık görüldü. Arıkan'a, MEF Eğitim Kurumları'nın kuruluş ve işleyişindeki başarı nedeniyle 22 Mayıs 2009 tarihinde ABD Roger Williams Üniversitesi tarafından beşeri bilimler dalında "doktora" verildi. 14 Mayıs 2001 tarihinde Lefke Avrupa Üniversitesi Senatosu tarafından; Güç koşullarda yetişmiş, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, örnek bir insan olması, Liderlik özelliklerine sahip, mücadeleci ve girişimci kişiliği ile model oluşturması, Otuz yılı aşkın bir süredir iki yüz bin öğrencinin yetişmesine yaptığı katkılar, Akademik faaliyetlere yaptığı hizmetler,çeşitli sosyal ve kültürel faaliyetlere olan çok yönlü katılım ve katkıları, Değişik sanayi ve hizmet sektörlerindeki atılımcı kişiliği, K.K.T.C'nin ekonomisine ve eğitim sorunlarına olan ilgisi değerlendirilerek, oybirliği ile İşletme Bilim Dalında "Fahri Doktora" ünvanı ile onurlandırıldı.contribution-to-periodical.listelement.badge Arıkanlı Holding'in Kurucusu İbrahim Arıkan Hayatını Kaybetti [hürriyet Gazetesi](hurriyet.com.tr, 2016) hurriyet.com.trYurtiçi Kargo ve MEF Okulları'nın bağlı olduğu Arıkanlı Holding’in kurucusu İbrahim Arıkan hayatını kaybetti. 22 Ocak 1941 tarihinde doğan Arıkan’ın vefatının ardından Arıkanlı Holding bir taziye mesajı yayımladı. Yayımlanan mesajda, “Vizyonu ile şirketlerimizi çok önemli noktalara taşıyarak tüm çalışanların gönlünde taht kurmuş değerli büyüğümüz İbrahim Arıkan’a Allah’tan rahmet dileriz. Başımız Sağolsun” ifadesi kullanıldı. EĞİTİM SEKTÖRÜ YATIRIMLARIYLA BİLİNİYOR İbrahim Arıkan'ın Yozgat'ın Sorgun ilçesinin okulu olmayan Salur köyünde doğduğu, ilkokulu çevre köylerden birinde bitirip ardından devletin açtığı sınavları kazanarak önce ilköğretim okulunu, ardından da yükseköğretim okulundan mezun olduğu biliniyor. Bir süre Yıldız Teknik Üniversitesi'nde fizik asistanı olarak çalıştıktan sonra 1972'de MEF eğitim kurumlarını kurdu. 1996'da kurduğu MEF okullarıyla da üniversite açtı. ÖZDEBİR'İN KURUCU BAŞKANIYDI : 1981 yılında faaliyete geçen ÖZDEBİR (Özel Dersaneler Birliği) kurucu başkanı olarak 24 Ekim 2005 tarihine kadar Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürüttü. Halen Danışma Kurulu Üyesi olarak görev yapıyordu.Presentation Basılı Kitapların Rda ile Üretilmesi : Mef Üniversitesi Kütüphane Çalışmaları(MEF Üniversitesi, 2021) Biçen Aras, BaharÜNAK/TKD Bilgi ve Belge Yönetimi Bölüm Öğrencileri Çevrim İçi Staj Projesi kapsamında İstanbul Medeniyet Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü öğrencilerine Basılı Kitapların RDA İle Üretilmesi konusunda eğitim verilmiştir.Article Branching Out Ideas: Concept Maps Effect on Memory and L2 Writing(2018) Angelakis, Georgia MatthewThe purpose of this study was to develop a curriculum to teach visual concept mapping and improve student attitudes on writing and the quality of their examination essays. We used visual word and image connections to improve the working memory and language aptitude students and gathered a small amount of data. The study took place during the summer module of an English preparatory program and was voluntary. We developed the workshop and the methodology for students who were continuing the English preparatory program into summer school. We gave surveys and personal interviews to students and workshop instructors after the workshops to ascertain students' attitude and knowledge of the material as well as the effectiveness of the program. Research partners took notes and recordings of the workshops. End of course writing exams were referenced for quantitative data but was limited due to the workshops being voluntary. The workshops were peripheral to the course module and aimed to be as casual and accommodating to student’s heavy workload as possible while targeting specific tasks that they were responsible for in the course and final examination. Further research is needed but the limited data suggests a correlation between student’s inclusion of mind mapping techniques and their ability to complete the demands of the final exam writing rubric.Other Presentation Comparative Study of 5 Countries on How Libraries Contribute To Sdgs(International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA), 2023) Akbaytürk, Tuba; Cevher, Nilay; Çimen, Ertuğrul; Zayim Gedik, KübraLibraries are essential societal stakeholders that can contribute to the implementation of the United Nations Sustainable Development Goals. As centers of information, libraries can play a critical role in the dissemination of research and knowledge. As a key resource, libraries are always at the forefront of education and awareness creation. This poster studies the involvement of academic libraries with sustainable development in different countries and explores the factors affecting the extend of this involvement. For this study, five countries namely Azerbaijan, Bosnia-Herzegovina, Greece, North Macedonia, and Türkiye were selected and academic libraries in these countries are invited to fill a survey. These countries were chosen because of their geographical proximity, similar socio-economic and cultural backgrounds, and corresponding librarianship approaches. In addition, the fact that there is no story from any of these countries in the SDGs section of the IFLA Library Map of the World has been decisive in the country selection. North Macedonia was left out of the analysis due to no response. Low response rate from other four countries reminds a further need for using tools other than survey to expend the analysis. Despite the low response rate, results are highlighting rising awareness among academic libraries and librarians.Presentation Covıd-19 Döneminin Olmazsa Olmazı Yeni Normalin Vazgeçilmezi:"e-kaynaklar". Krizler Fırsat Yaratır Mı? Covid-19 Sürecinde Akademik Kütüphaneler, Yenilenmiş Bir Vizyon(MEF Üniversitesi, 2021) Çelik, Ramazan21.04.2021 tarihinde 57. Kütüphane Haftası etkinlikleri çerçevesinde MEF Üniversitesi'nde gerçekleştirilen Krizler Fırsat Yaratır Mı? Covid-19 Sürecinde Akademik Kütüphaneler, Yenilenmiş Bir Vizyon: "MEF Üniversitesi Kütüphanesi” örneği ile çevrimiçi seminerde COVID-19 Döneminin olmazsa olmazı yeni normalin vazgeçilmezi:"e-kaynaklar" başlıklı sunum gerçekleştirilmiştir.Book Creative Commons for Educators and Librarians(Chicago : ALA Editions, 2020) Creative Commons (Organization)Contents: What is Creative Commons? -- Copyright Law -- Anatomy of a Creative Commons License -- Using Creative Commons Licenses and Creative Commons-Licensed Works -- Creative Commons for Librarians and EducatorsPresentation Değişim Yönetimi: «liderlik için Yeni Beceriler» -akademik Kütüphanecilerin Yeni Rolü(MEF Üniversitesi, 2021) Biçen Aras, BaharBartın Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Bilgi Merkezleri Dersi (Çevrim içi)'nde Kütüphanecilerin değişimi, zamana ayak uydurması, akademik kütüphanelerde görev alan kütüphanecilerin yeni rolleri anlatılmıştır.Conference Object Dünyada ve Türkiye'de Toplu Kataloglar: Durum Tespiti(2017) Biçen Aras, BaharToplu kataloglar kaynakların ortak bir havuzda toplanması, iş birliği, zaman ekonomisi gibi konular açısından kütüphanelere kolaylıklar sağlamaktadır. Bir yayının nerede olduğunun kolaylıkla bulunması, kütüphaneler arası ödünç işlemlerinin yapılabilmesi, kütüphanecilik mesleği açısından ülke politikalarının geliştirilmesi, standartlaşmaya gidilmesi, kütüphane bütçelerinin doğru kullanılması gibi alanlarda faydaları görülmektedir. Bu çalışmada dünya genelinde toplu katalog uygulamasını başarı ile gerçekleştirmiş ülkelerin toplu kataloglarından örnekler gösterilerek, Türkiye’de toplu katalog çalışmaları için yapılması gerekenler anlatılmaya çalışılacaktır. Örnek olarak ele alınacak toplu katalog çalışmaları: Amerika Birleşik Devletleri (OhioLINK), İngiltere (Copac), İngiltere ve İrlanda (RLUK), İtalya (The Central Institute for the Union Catalogue of Italian Libraries and Bibliographic Information (ICCU)), Mısır (Egyptian Libraries Network) ve Türkiye (TO-KAT)’dir.Presentation Elektronik Kaynaklar Hizmetinde Yapay Zeka Destekli Yenilikçi Yaklaşımların İncelenmesi(2024) Baykara, Serenay...Other Europe Regional Division Committee’s mid-term meeting(IFLA, 2024) Çimen, Ertuğrul; Çimen, ErtuğrulIFLA mid-term toplantısında güncel konular ve dört sunum ele alınmıştır. EURDC başkanı ve MEF Kütüphane Direktörü Ertuğrul Çimen’in başkanlığında gerçekleştirilen toplantıda öz değerlendirme süreci ve eylem planının uygulanması tartışılmıştır.Book Part
