06. Rektörlüğe Bağlı Birimler
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.11779/8
Browse
Browsing 06. Rektörlüğe Bağlı Birimler by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 123
- Results Per Page
- Sort Options
Conference Object Katalog Kayıtlarının Rda ile Üretilmesi: "mef Üniversitesi Kütüphanesi Çalışmaları"(2015) Biçen Aras, BaharAnadolu Üniversitesi Teknik Hizmetler Bölümü Personeli, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Kütüphanesi Personeli ve Eskişehir İl Halk Kütüphanesi Personeline katalog kayıtlarının RDA ile üretilmesinde yenilikler ve MEF Üniversitesi Kütüphanesi uygulamaları anlatılmıştır.Presentation Projelerde Kütüphanecilerin Rolü(2015) Biçen Aras, BaharKütüphanelerde kullanıcıya/okuyucuya sunulan her hizmet bir proje olarak adlandırılabilmektedir. Bu açıdan bakıldığında kütüphanecilik hizmetlerini verecek olan kütüphanecilerin bir proje kütüphanecisi olarak teknolojiye ve zamana ayak uydurabilmeleri için kişisel becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir.Article The Role of Social Media in the Promotion of University Libraries(American Research Institute for Policy Development, 2015) Biçen Aras, Bahar; Çolaklar, HuriyeThis study seeks to investigate the types and frequency of social media tools' use in academiclibraries to determine their developmental impact in Turkey. It involves 66 universities in the Marmara region in total – 24 (or 35%) are public and 42 (or 65%) are private - and only 60 of them have libraries. This data was collected by reviewing the libraries' web pages and analyzing them with some statistical tests via MS Excel. The results revealed that, in the Marmara region, 64% of libraries in private universities and 36% of libraries in public universities use social media tools. While 95% of public universities' libraries use social media tools, 5% of them do not use them, and while 90% of the libraries of private universities use these tools, 10% of them do not. In addition, it was found that the rate of the social media tools used by both groups of libraries are different: 33% use Foursquare, 26% use Facebook, 15% use Twitter, 5% use Google Plus, 4% use Blogs, YouTube, or Instagram, 3% use Pinterest or Flickr, 2% use Wordpress, and 1% use RSS.Presentation Sosyal Medyada Var Olmak: Sosyal Medya Okuryazarı Mısınız?(Edirne Belediyesi, 2015) Biçen Aras, BaharEngelli bireylerin sosyal medya kullanımı ve bilgi okuryazarlığının alt dallarından sosyal medya okuryazarlığının önemi anlatılmaktadır.contribution-to-periodical.listelement.badge İbrahim Arıkan Hayatını Kaybetti(sabah.com.tr, 2016) sabah.com.trYurtiçi Kargo ve MEF okullarını da bünyesinde barındıran Arıkanlı Holding'in sahibi Dr. İbrahim Arıkan yaşamını yitirdi Uzun süredir hastanede tedavisi süren Dr. İbrahim Arıkan hayatını kaybetti. Yurtiçi Kargo ve MEF okullarını da bünyesinde barındıran Arıkanlı Holding'in sahibi Dr. İbrahim Arıkan, ÖZDEBİR'in kurucusu ve ilk başkanı idi.contribution-to-periodical.listelement.badge Arıkanlı Holding'in Kurucusu İbrahim Arıkan Hayatını Kaybetti [hürriyet Gazetesi](hurriyet.com.tr, 2016) hurriyet.com.trYurtiçi Kargo ve MEF Okulları'nın bağlı olduğu Arıkanlı Holding’in kurucusu İbrahim Arıkan hayatını kaybetti. 22 Ocak 1941 tarihinde doğan Arıkan’ın vefatının ardından Arıkanlı Holding bir taziye mesajı yayımladı. Yayımlanan mesajda, “Vizyonu ile şirketlerimizi çok önemli noktalara taşıyarak tüm çalışanların gönlünde taht kurmuş değerli büyüğümüz İbrahim Arıkan’a Allah’tan rahmet dileriz. Başımız Sağolsun” ifadesi kullanıldı. EĞİTİM SEKTÖRÜ YATIRIMLARIYLA BİLİNİYOR İbrahim Arıkan'ın Yozgat'ın Sorgun ilçesinin okulu olmayan Salur köyünde doğduğu, ilkokulu çevre köylerden birinde bitirip ardından devletin açtığı sınavları kazanarak önce ilköğretim okulunu, ardından da yükseköğretim okulundan mezun olduğu biliniyor. Bir süre Yıldız Teknik Üniversitesi'nde fizik asistanı olarak çalıştıktan sonra 1972'de MEF eğitim kurumlarını kurdu. 1996'da kurduğu MEF okullarıyla da üniversite açtı. ÖZDEBİR'İN KURUCU BAŞKANIYDI : 1981 yılında faaliyete geçen ÖZDEBİR (Özel Dersaneler Birliği) kurucu başkanı olarak 24 Ekim 2005 tarihine kadar Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürüttü. Halen Danışma Kurulu Üyesi olarak görev yapıyordu.Book Part Tıp Okuryazarlığı ile İlgili Yaklaşımlar(Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği (ÜNAK), 2016) Güneş, Güssün; Çolaklar, Huriye; Biçen Aras, Bahar; Turan, AbdullahGünümüzde en çok araştırma yapılan bilim alanı, insan sağlığının önemi nedeniyle sağlık bilimidir.Sağlık alanında tıbbi bilgi çok çabuk gelişmekte, diğer bilim alanlarına göre hızlı değişmektedir. Sağlıkalanında çalışanların iş alanlarında sorumluluk ve ayrıcalıklarının önemi diğer çalışma alanlarına görefarklılık arzetmektedir. Temel öğesi “insan sağlığı” olan sağlık biliminde tıbbi bilginin yönetimi zordur.Tıp literatüründe “sağlık okuryazarlığı” ve “tıp okuryazarlığı” kavramları sıklıkla kullanılmaktadır. Çoğukez bu kavramlar hem araştırmacılar hem sağlık profesyonelleri hem de hastalar tarafından anlamsaliçeriği açısından çok fazla karıştırılmaktadır. Bu çalışmada, bilgi okuryazarlığı kavramı temel alınarak“tıp okuryazarlığı” ve “sağlık okuryazarlığı” kavramları arasındaki farklılık ve benzerlik ilişkileri üzerindedurulmuştur.institutional-repository-directive.listelement.badge Mef Üniversitesi Akademik / Kurumsal Arşiv Sistemi Yönergesi(MEF Üniversitesi Kütüphane Direktörlüğü, 2016) MEF ÜniversitesiMEF Üniversitesi Akademik / Kurumsal Arşiv Yönergesi, öğretim elemanlarının araştırmalarının ve entellektüel ürünlerinin erişilebilirliğini, görünürlüğünü, kullanımını ve etkisini artırmak; araştırmalardan üretilen yayınları daha etkin yönetebilmek ve kamu kaynaklarıyla desteklenen araştırmalardan üretilen yayınlara serbestçe erişimi desteklemek amacıyla geliştirilmiştir. Bu yönerge, MEF Üniversitesi adresli bilimsel çalışmaların, MEF Üniversitesi Akademik/Kurmsal Sistemin'de arşivlenerek bilim dünyasının hizmetine sunulmasına ilişkin usul ve esasları düzenler.Article Just One More Hit : Student Engagement With Pre-Class Videos in the Evolution of an English for Academic Purposes Course From Traditional To Flipped(The Global e-Learning Journal, 2016) Shannon-Chastain, Joshua; Kurban, Fell CarolineThe primary objective of this research is to use data gathered from a semester of a Flippedfreshman English for Academic Purposes (EAP) course to examine our assumptions aboutFlipped Learning. To this end and to further improve the course, the following researchquestions emerged: How long is the optimal length of a video to capture students’ attention?;Why are some videos viewed more than others?; Why do certain videos capture students’attention for longer?; Why do students engage in some online activities more than others?.To answer these questions, YouTube and Blackboard analytics were gathered from thesecond year EAP course and compared against students’ perceptions in surveys and a focusgroup. Based on what we learnt, we asked ourselves: How can we adapt our Flippedcourses to encourage the successful patterns of learning of our learners and discourage theunsuccessful patterns? Based on the analysis of outcomes, we have identified that our EAPFlipped best-practice theories are effective, and we have further developed best practicesthat lead to student success and removed those hindering progress. Based on theseimplications, a number of clear lessons have been learned that will be incorporated intofuture courses.contribution-to-periodical.listelement.badge İşadamı İbrahim Arıkan Hayatını Kaybetti(iha.com.tr, 2016) iha.com.trİşadamı İbrahim Arıkan hayatını kaybettiYurtiçi Kargo ve MEF okullarının da bağlı bulunduğu Arıkanlı Holding'in sahibi ünlü işadamı İbrahim Arıkan hayatını kaybetti. zun süredir hastanede tedavisi süren Arıkan, yaşam mücadelesini kaybetti. ÖZDEBİR'in kurucusu ve ilk başkanı olan İbrahim Arıkan, eğitim dünyasını yakından tanıdığı bir isimdi. İBRAHİM ARIKAN KİMDİR? İbrahim Arıkan d. 22 Ocak 1941, Salur, Sorgun, Yozgat - ö. 2 Şubat 2016, Türk işadamı. İlkokul öğretmeni olmak üzere sınavla Mimar Sinan Ögretmen Okulu'na girdi. Okuldaki başarılarından dolayı lise öğretmeni olarak yetiştirilmek üzere Ankara Yüksek Öğretmen Okulu'na seçildi. Ankara Yüksek Öğretmen Okulu'nu ve Fen Fakültesi Fizik-Matematik Bölümü'nü 1968 yılında tamamlayarak fizik öğretmeni oldu. 1968-1971 yılları arasında Yıldız Teknik Üniversitesi Fizik Bölümü'nde asistanlık görevini yürüttü. 1972 yılında MEF (Modern Eğitim Fen) Dershanesi'ni kurdu. 1982'de, Türkiye'deki ilk profesyonel kargo taşımacılığı şirketi olan Yurtiçi Kargo'yu, 1996 yılında okul öncesi, ilköğretim, lise ve uluslararası okullar grubundan oluşan Mef Okulları'nı kurdu. 11 Şubat 1996 tarihinde tüm şirketlerini, Arıkanlı Holding şemsiyesi altında topladı. 1981 yılında faaliyete geçen ÖZDEBİR (Özel Dersaneler Birliği) kurucu başkanı olarak 24 Ekim 2005 tarihine kadar Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürüttü. Danışma Kurulu Üyelisi olarak görev yaptı. Evli ve 3 çocuk babasıydı. 2 Şubat 2016 tarihinde vefat etmiştir.Conference Object Üniversite Kütüphanelerinde Twitter’ın Sosyal Medya Aracı Olarak Kullanımı(Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği (ÜNAK), 2016) Biçen Aras, Bahar; Çolaklar, Huriyeİnternet çağında kitle iletişim ve sosyal medya aracı olan Twitter kütüphaneler tarafından hizmetlerini ve faaliyetlerini duyurmak, kütüphane bilincini oluşturmak, kurum içerisinde kütüphanenin yerini ve önemini vurgulamak ve daha geniş okuyucu kitlesine ulaşmak amacıyla kullanılmaktadır. Dünyada şu an yaklaşık 521 milyon Twitter hesabının 30.649'u onaylanmış durumdadır. Bir başka deyişle tüm kullanıcıların yaklaşık %0.0058'i bu kapsamda yer almaktadır. Kullanıcıları tarafından daha kolay ulaşılabilir olmak isteyen ve hemen herkesin bir Twitter hesabının var olduğundan yola çıkan üniversite kütüphaneleri Twitter’ı sosyal medya aracı olarak tercih etmektedir. Küreselleşen dünyada hızla değişen tüm sektörlerle birlikte kütüphaneler, arşivler, belge-bilgi merkezleri de hizmetlerini ve faaliyetlerini yenilemektedir. Kullanıcıların istekleri ve önerileri doğrultusunda teknolojik ve bilimsel yeniliklerin desteğiyle kütüphane hizmetlerini örgütlemekte, çeşitlendirmekte ve sunmaktadır. Bu çalışmada etkin bir şekilde Twitter kullanan üniversite kütüphanelerinin hesapları incelenecek, dünyadan ve Türkiye’den Twitter hesabı olan üniversite kütüphaneleri tweet örneklerine yer verilecektir.Conference Object Online Training Platform for Library Professionals : Ankos Academy(IFLA, 2016) Çimen, Ertuğrul; Çelik, Sönmez; Kafalı, Gönül; Sezgin, Üstün Berk; Turgut, Bahar Erkan; Yanaz, HakanIn Turkey, librarianship education is given at academic institutions offering 4 year undergraduate programs. There are no regular professional training program leading to certification for people working in library and information services. Therefore, workers employed in information services in Turkey are complaining about the lack of such professional training programs. Graduate programs leading to advanced academic degrees such as MA and PhD, are not suited for the needs of professionals in their daily activities as those degrees are used for entering the academic life or for supporting the academic background of professionals towards managerial positions. ANKOS Academy group has started its activities in 2015 in order to offer continuous training programs for information services professionals. The programs aim to enable the professionals to advance their abilities for a better positioning in today’s pierce competition environment at national and international level. ANKOS Academy has the following objectives for professionals: - enhancing application oriented skills, - focusing on professional specialization, transforming competencies into action. ANKOS Academy has developed several training programs to suit the needs of today’s changing librarianship environment. Those trainings are decided to be offered online via virtual classrooms. After examination of available platforms, GoToMeeting has been selected as the medium of delivery due to its advantages in terms of performance. “Selection and Management of Electronic Resources” and “Open Access and DSpace” are the two trainings developed by the ANKOS Academy group with support of the instructors of the courses. Those trainings are offered between 17 November 2015 and 8 December 2015 for the first time. For a selected group of participants, two parallel sessions are conducted by four instructors. The training is offered to 21 library professionals from 21 different academic libraries free of charge. This initial offering aimed to be an experiment in order to observe weak points for possible improvements. A survey has been applied to the participants after the training to evaluate the effectiveness of the training programs. In this paper, the phases of planning, development, and delivery of ANKOS Academy trainings will be examined in detail. Achievements of the trainings will be evaluated including the survey data. The results indicate that participants have benefited extensively from the trainings where the details will be explained in the paper. Based on the success of the initial trainings, ANKOS Academy has conducted a survey to determine the potential participants of future trainings. Future plans of ANKOS Academy will also be included in the paper.Master Thesis İş Sağlığı ve Güvenlik Kültürü Algısının İş Tatmini ile İlişkisinin İncelenmesi(Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016) Çiğdem Kevser, Saraçİş kazaları ve meslek hastalıkları topluma oluşturduğu maliyet nedeniyle son yıllarda üzerinde önemle durulan bir konudur. İş kazaları meslek hastalıklarının en önemli nedenini insanların iş sağlığı ve güvenliğini bilmemesi ya da önem vermemesi oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı iş sağlığı ve güvenlik kültürünün alt boyutları ile birlikte iş doyumuna ve iş doyumunun alt boyutlarına olan etkilerinin araştırılmasıdır. Araştırmanın evrenini İstanbul bölgesi Anadolu yakasında 750 çalışanı bulunan bir kamu kuruluşu temsil etmektedir. Araştırmanın verileri birebir anket yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın anketi demografik veriler, iş doyumu anketi, güvenlik kültürü anketi ve güvenli davranış anketi olarak dört bölümden oluşmaktadır. Toplam 300 kişiye ulaşılmış ve elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Araştırmada analiz yöntemi olarak demografik veriler ve anketlere verilen cevapların frekans ve yüzde değerleri hesaplanmış, daha sonra demografik veriler ile iş doyumu, güvenlik kültürü ve güvenli davranış anketlerinin ilişkileri bağımsız değişken T testi ve One Way Anova testi ile analiz edilmiştir. Anketlerin güvenirlik ve geçerlilik testleri SPSS programında Reliability test ve Factor Analysis testleri ile yapılmıştır. Güvenlik kültürü, güvenli davranış ve iş doyumu ölçeklerinin birbirleri ile ilişkisi korelasyon ve regresyon testleri ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda güvenlik kültürü algısının geliştirilmesinin iş doyumuna önemli oranda katkı sağladığı, aynı zamanda iş doyumu yüksek çalışanların güvenlik kültürü algılarının da yüksek olduğu, güvenli çalışma ortamının sağlanmasında yönetimin tutum ve davranışının çalışanlar üzerinde hem iş doyumu hem de güvenlik kültürü algısı açısından önemli olduğu, bunun yanı sıra güvenlik kültürü algısı oluşturmada eğitimin önemli bir etken olduğu tespit edilmiştir.Book Part The Architecture of a Library in a Digital World(Emerald Group Publishing Limited, 2016) Çimen, ErtuğrulIntroduction: As a librarian with over 25 years of experience, I can say that the past five years have seen more rapid change than the rest of my time in the field. Technological disruptions are changing how libraries are used and how they provide resources to students. These rapid changes have brought opportunities and transformation as well as challenges and uncertainty. University libraries are at the forefront of these changes and, I believe, have a responsibility to assist in developing pathways for both university and public libraries to negotiate through the uncertainty that currently exists. What I aim to put in place at MEF University, and then use as a model for other libraries converting to the needs of digital learners is as follows. My vision is to produce innovative and “smart” high-quality information services in adherence to academic ethical rules; to undertake a leadership role among national and regional academic libraries through individual and institutional cooperation and effective use of communication channels. The Architecture of a Library in a Digital World : With regard to architecture, how libraries are set up has gone through a radical change. At MEF, in order to accommodate the digital needs of today’s students, the library has been specifically designed to incorporate workspaces with access to electric points and a strong Wi-Fi connection. The Successes of Using Digital Materials: While some hard copy books and journals are available in the MEF Library, the majority of resources are electronic. Students and instructors are provided with online access to digital resources, which they can access 24 hours a day, seven days a week. The Challenges of Using Digital Materials: While we have seen successes in our architectural model and also in our digital access model, challenges are also arising. What is emerging is that neither publishers nor institutional consumers seem to be quite ready for the shifting needs that have taken place due to the digital revolution. Academic Integrity in a Digital World: Finally, it is important to touch upon issues of academic integrity. More than ever, it is easier to fall into plagiarism when using digital materials, whether intentionally or unintentionally. Students need clear training on understanding what academic integrity encompasses, and how to avoid plagiarism. Conclusion : What libraries look like, how they are used, and how they are stocked and lend books has changed rapidly over the past twenty years. This will continue to change at an exponential rate as new technological modes of accessing knowledge and learning emerge.contribution-to-periodical.listelement.badge Arıkanlı Holding'in Kurucusu İbrahim Arıkan Hayatını Kaybetti [habertürk Gazetesi](haberturk.com, 2016) haberturk.comArıkanlı Holding'in kurucusu İbrahim Arıkan hayatını kaybetti 02 Şubat 2016 Salı, 13:15:36 Güncelleme: 14:09:21 Yurtiçi Kargo ve MEF okullarını da bünyesinde barındıran Arıkanlı Holding'in kurucusu Dr. İbrahim Arıkan yaşamını yitirdi Uzun süredir hastanede tedavi gören Arıkanlı Holding A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Dr. İbrahim Arıkan yaşama veda etti. Yurtiçi Kargo ve MEF okullarını da bünyesinde barındıran Arıkanlı Holding'in sahibi İbrahim Arıkan, Özel Dershaneler Birliği'nin (ÖZDEBİR) kurucusu ve ilk başkanı idi. MEF Üniversitesi Arıkan'ın vefatını böyle duyurdu: İBRAHİM ARIKAN KİMDİR? Dr. İbrahim Arıkan 22 Ocak 1941'de okulu olmayan bir köyde doğdu. Yozgat'ın Sorgun ilçesindeki Salur Köyü'nde doğan Arıkan, öğretmen olmak için Mimar Sinan Ögretmen Okulu'na girdi. Başarılı bir öğrenci olması ona lisenin yolunu açtı. Arıkan, lise öğretmeni olarak yetiştirlmek üzere Ankara Yüksek Öğretmen Okulu'na seçildi. Ankara Yüksek Öğretmen Okulu'nu ve Fen Fakültesi Fizik-Matematik Bölümü'nü 1968 yılında tamamlayarak fizik öğretmeni olan İbrahim Arıkan 1968-1971 yılları arasında Yıldız Teknik Üniversitesi Fizik Bölümü'nde asistan olarak görev yaptı. EĞİTİM DÜNYASININ YAKINDAN TANIDIĞI BİR İSİM : 1972 yılında MEF (Modern Eğitim Fen) Dershanesi'ni kurdu. 1982'de Yurtiçi Kargo A.Ş'yi, 1996 yılında okul öncesi, ilköğretim, lise ve uluslararası okullar grubundan oluşan MEF Okulları'nı kurdu. 11.02.1996 tarihinde tüm şirketlerini Arıkanlı Holding A.Ş şemsiyesi altında topladı. 1981 yılında faaliyete geçen ÖZDEBİR (Özel Dersaneler Birliği) kurucu başkanı olarak 24 Ekim 2005 tarihine kadar Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürüttü. Arıkan en son Danışma Kurulu Üyesi olarak görev yapmaktaydı. İbrahim Arıkan; iş yaşamı dışında birçok oda, dernek, kulüp ve sivil toplum örgütünde çalışmalarını sürdürdü. 'Modern Fizik', 'Biz Bize', 'Orijinal Fikir Üretme ve Yaratıcılık', 'Kurum Başarısı İçin', 'Yöneticiye Mektup', 'Her Durumda Başarmak', 'Kriz Önce Haber Verir Sonra Kapıyı Çalar', 'Tarih Ekonomiyi, Ekonomi Tarihi Oluşturur', 'Ya Yenilenirsin Ya da Yenilenirsin' ve 'Öğreten Öğretmen' adlı 10 kitabı, çeşitli dergi ve gazetelerde yayımlanmış makaleleri bulunan İbrahim Arıkan; üç çocuk (Ümit Arıkan, Ebru Arıkan, Eda Arıkan) babasıydı. ALDIĞI ÖDÜLLER : Dr. İbrahim Arıkan, oluşturduğu şirketler, kurduğu sistem ve yarattığı markalardan ötürü 16 Nisan 2009 tarihinde Liderlik Onur Ödülü'ne layık görüldü. Arıkan'a, MEF Eğitim Kurumları'nın kuruluş ve işleyişindeki başarı nedeniyle 22 Mayıs 2009 tarihinde ABD Roger Williams Üniversitesi tarafından beşeri bilimler dalında "doktora" verildi. 14 Mayıs 2001 tarihinde Lefke Avrupa Üniversitesi Senatosu tarafından; Güç koşullarda yetişmiş, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, örnek bir insan olması, Liderlik özelliklerine sahip, mücadeleci ve girişimci kişiliği ile model oluşturması, Otuz yılı aşkın bir süredir iki yüz bin öğrencinin yetişmesine yaptığı katkılar, Akademik faaliyetlere yaptığı hizmetler,çeşitli sosyal ve kültürel faaliyetlere olan çok yönlü katılım ve katkıları, Değişik sanayi ve hizmet sektörlerindeki atılımcı kişiliği, K.K.T.C'nin ekonomisine ve eğitim sorunlarına olan ilgisi değerlendirilerek, oybirliği ile İşletme Bilim Dalında "Fahri Doktora" ünvanı ile onurlandırıldı.Conference Object Rda’nın Neresindeyiz?: #mefterda(2016) Biçen Aras, BaharKatalog kayıtlarının RDA ile üretilmesi ve MEF Üniversitesi Kütüphanesi Teknik Hizmetler Birimi uygulamaları anlatılmaktadır.Master Thesis Kurumsal Akademik Arşivler Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Mef Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi Örneği(Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016) Çelik, Ramazan; Özçelik, Tijen ÖverAmaç - Bu çalışma, MEF Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi ile ilgili deneyimleri paylaşmak, bu konudaki girişimlere yardımcı olmak ve açık erişime alt yapı sağlayan kurumsal akademik arşivlerin önemini vurgulamak üzere hazırlanmıştır. Yöntem/Yaklaşım - Çalışmada tarihsel ve tanımlayıcı yöntem kullanılmıştır. Bulgular - MEF Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi için DSpace açık kaynak kodlu yazılım tercih edilmiştir. Bu çerçevede; sistemin kurulumu, kullanıcı ara yüzü ile veri giriş formlarının özelleştirilesi, standartlara uygun veri girişi, harmanlama sistemlerine veri sağlanmasına yönelik deneyimler edinilmiştir. Pratik Etkileri - Uygulamada elde edilen deneyimler, Türkiye’de kurumsal arşiv kurma girişimleri çerçevesinde üniversite yöneticilerine, kütüphanecilere ve bilgi teknolojileri uzmanlarına yol gösterici niteliktedir. Özgünlük - Çalışma, Türkiye’de kurumsal arşiv uygulama süreçlerini MEF Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi örneği ile paylaşması bakımından özgün bir niteliğe sahiptir.contribution-to-periodical.listelement.badge İşadamı İbrahim Arıkan Yaşamını Yitirdi(Milliyet.com.tr, 2016) milliyet.com.tr02.02.2016 - 12:58 | Son Güncelleme: 02.02.2016-14:02 Milliyet.com.tr » Gündem » Haber İşadamı İbrahim Arıkan yaşamını yitirdi Yurtiçi Kargo ve MEF okullarının da bağlı bulunduğu Arıkanlı Holding'in sahibi ünlü işadamı İbrahim Arıkan yaşamını yitirdi. Eğitim dünyasının duayen isimlerinden olan İbrahim Arıkan'ın vefatı sonrası Arıkanlı Holding'ten de açıklama yapıldı. Uzun süredir hastanede tedavisi süren Arıkan, yaşam mücadelesini kaybetti. ÖZDEBİR'in kurucusu ve ilk başkanı olan İbrahim Arıkan, eğitim dünyasını yakından tanıdığı bir isimdi. Arıkanlı Holding'ten yapılan açıklamada "Arıkanlı Holding'ten yapılan açıklamada "Şirketlerimizin kurucusu ve eğitim gönüllüsü Sayın İbrahim Arıkan'ı kaybetmenin derin üzüntüsü içindeyiz. Vizyonu ve şirketlerimizi çok önemli noktalara taşıyarak, tüm çalışanların gönlünde taht kuran değerli büyüğümüz İbrahim Arıkan'a Allah'tan rahmet dileriz" denildi. 22 Ocak 1941 tarihinde doğan Arıkan’ın cenazesi için ilk tören 4 Şubat Perşembe günü saat 12:00’da MEF Okulları Ulus Kampüsü’nde yapılacak. Zincirlikuyu Camii’nde kılınacak ikindi namazının ardından, İbrahim Arıkan son yolculuğuna uğurlanacak. İBRAHİM ARIKAN KİMDİR? İbrahim Arıkan 22 Ocak 1941 tarihinde Yozgat'ın Sorgun ilçesinin (okulu olmayan) Salur köyünde doğdu. İlkokul öğretmeni olmak üzere sınavla Mimar Sinan Ögretmen Okulu'na girdi. Okuldaki başarılarından dolayı lise öğretmeni olarak yetiştirilmek üzere Ankara Yüksek Öğretmen Okulu'na seçildi. Ankara Yüksek Öğretmen Okulu'nu ve Fen Fakültesi Fizik-Matematik Bölümü'nü 1968 yılında tamamlayarak fizik öğretmeni oldu.1968-1971 yılları arasında Yıldız Teknik Üniversitesi Fizik Bölümü'nde asistanlık görevini yürüttü. MEF DERSHANESİNİ KURDU : 1972 yılında Arıkanlı Holding'in ilk yapıtaşı olan MEF (Modern Eğitim Fen) Dershanesi'ni kurdu. 1982'de, Türkiye'deki ilk profesyonel kargo taşımacılığı şirketi olan Yurtiçi Kargo A.Ş'yi, 1996 yılında okul öncesi, ilköğretim,lise ve uluslararası okullar grubundan oluşan MEF Okulları'nı kurdu. 11.02.1996 tarihinde tüm şirketlerini, Arıkanlı Holding A.Ş şemsiyesi altında topladı. "Eğitim", "Taşımacılık", "Medya ve Yayıncılık", "Turizm ve Sağlık", "Enerji", "Organik Tarım", "Sigortacılık" ve "Sanayi ve İnşaat" alanlarında yatırımlar yapan Arıkanlı Holding; 24 şirketi kapsamaktadır. ÖZDEBİR'İN KURUCU BAŞKANI : 1981 yılında faaliyete geçen ÖZDEBİR (Özel Dersaneler Birliği) kurucu başkanı olarak 24 Ekim 2005 tarihine kadar Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürüttü. Halen Danışma Kurulu Üyesi olarak görev yapmaktadır. İş dünyasında oluşturduğu şirketler kurduğu sistem ve yarattığı markalardan dolayı 16 Nisan 2009 tarihinde "Liderlik Onur Ödülü"ne layık görüldü. Başarılı iş hayatının yanında; farklı bir eğitim anlayışıyla kurduğu MEF Eğitim Kurumları'nı eğitim dünyasına kazandırması nedeniyle, 22 Mayıs 2009 tarihinde ABD'nin saygın üniversitelerinden Roger Williams Üniversitesi tarafından beşeri bilimler dalında "doktora" verildi. 14 Mayıs 2001 tarihinde Lefke Avrupa Üniversitesi (EUROPEAN UNIVERSITY OF LEFKE) Senatosu tarafından; Güç koşullarda yetişmiş, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, örnek bir insan olması, Liderlik özelliklerine sahip, mücadeleci ve girişimci kişiliği ile model oluşturması, Otuz yılı aşkın bir süredir iki yüz bin öğrencinin yetişmesine yaptığı katkılar, Akademik faaliyetlere yaptığı hizmetler,çeşitli sosyal ve kültürel faaliyetlere olan çok yönlü katılım ve katkıları, Değişik sanayi ve hizmet sektörlerindeki atılımcı kişiliği, K.K.T.C'nin ekonomisine ve eğitim sorunlarına olan ilgisi değerlendirilerek, oybirliği ile İşletme Bilim Dalında "Fahri Doktora" ünvanı ile onurlandırıldı. 'Modern Fizik', 'Biz Bize', 'Orijinal Fikir Üretme ve Yaratıcılık', 'Kurum Başarısı İçin', 'Yöneticiye Mektup', 'Her Durumda Başarmak', 'Kriz Önce Haber Verir Sonra Kapıyı Çalar', 'Tarih Ekonomiyi, Ekonomi Tarihi Oluşturur', 'Ya Yenilenirsin Ya da Yenilenirsin' ve 'Öğreten Öğretmen' adlı 10 kitabı, çeşitli dergi ve gazetelerde yayımlanmış makaleleri bulunan İbrahim Arıkan; üç çocuk (Ümit Arıkan, Ebru Arıkan, Eda Arıkan) babasıydı.Conference Object Türkiye’deki Engelli Kütüphaneleri ve Uygulamaları(2017) Biçen Aras, BaharHalk ve üniversite kütüphanelerinde hizmet verilen engelli kişilerin kendilerini geliştirmeleri için uygulanan hizmetlerin çeşitlendirilmesi gerekmektedir.Conference Object Dünyada ve Türkiye'de Toplu Kataloglar: Durum Tespiti(2017) Biçen Aras, BaharToplu kataloglar kaynakların ortak bir havuzda toplanması, iş birliği, zaman ekonomisi gibi konular açısından kütüphanelere kolaylıklar sağlamaktadır. Bir yayının nerede olduğunun kolaylıkla bulunması, kütüphaneler arası ödünç işlemlerinin yapılabilmesi, kütüphanecilik mesleği açısından ülke politikalarının geliştirilmesi, standartlaşmaya gidilmesi, kütüphane bütçelerinin doğru kullanılması gibi alanlarda faydaları görülmektedir. Bu çalışmada dünya genelinde toplu katalog uygulamasını başarı ile gerçekleştirmiş ülkelerin toplu kataloglarından örnekler gösterilerek, Türkiye’de toplu katalog çalışmaları için yapılması gerekenler anlatılmaya çalışılacaktır. Örnek olarak ele alınacak toplu katalog çalışmaları: Amerika Birleşik Devletleri (OhioLINK), İngiltere (Copac), İngiltere ve İrlanda (RLUK), İtalya (The Central Institute for the Union Catalogue of Italian Libraries and Bibliographic Information (ICCU)), Mısır (Egyptian Libraries Network) ve Türkiye (TO-KAT)’dir.
